  • 1. Data: 2004-08-23 21:33:22
    Temat: Jazda motocyklem->piasek na zakrecie->poslizg->straty materialne (uszczerbek na zdrowiu znikomy)
    Od: "Kubaz" <k...@U...tlen.pl>

    Witam.
    Klopot jak w temacie:
    Jedzie sobie osoba motocyklem, jest ciemno, na zakrecie rozsypany piasek
    (nie pierwszy raz tam byl!), nie widac go bo jest wieczor, motocykl sie
    przechyla i na piasku piekna gleba, straty w motocyklu kilkaset zl. Czy jest
    mozliwe odszkodowanie od firmy odpowiedzialnej za utrzymanie drogi? Czy to w
    ogole ma sens?

    --
    kubaz

  • 2. Data: 2004-08-23 21:54:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kubaz" <k...@U...tlen.pl> napisał w wiadomości

    Niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Skoro widział
    piasek, to powinien był zwolnić i tyle. Wina motocyklisty Można by
    ewentualnie dochodzić roszczeń, gdyby się okazało, ze ktoś celowo ten piasek
    tam wysypał. Choć i to byłoby kłopotliwe w praktyce.

  • 3. Data: 2004-08-23 22:30:15
    Od: "Kubaz" <k...@U...tlen.pl>

    > Użytkownik "Kubaz" <k...@U...tlen.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Skoro widział
    > piasek, to powinien był zwolnić i tyle.

    Nie widzial - wieczor byl a swiatla nie oswietla tak dobrze

    > Można by
    > ewentualnie dochodzić roszczeń, gdyby się okazało, ze ktoś celowo ten
    piasek
    > tam wysypał. Choć i to byłoby kłopotliwe w praktyce.

    Przynajmniej tak wygladal zwykle (byl tam chyba trzeci raz!) Akorat na
    zakrecie - w poblizu zadnego piaszczystego podloza z kad mogl sie 'przyniesc
    przez wiatr' - tylko trawniki wiec musial byc celowo wysypany. Dopowiem
    jeszcze tylko ze drogowcy olewaja jednoslady i jak widza plame oleju to
    zamiast wyczyscic dobrze to... sypia piaskiem

    --
    kubaz

  • 4. Data: 2004-08-23 23:50:58
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

> [...]
    > ewentualnie dochodzić roszczeń, gdyby się okazało, ze ktoś celowo ten piasek
    > tam wysypał. Choć i to byłoby kłopotliwe w praktyce.

    A Kolega jeździł kiedyś motorem? Bo ja akurat skuterkiem jeżdżę i z piaskiem to
    wcale nie takie proste - jak jadąc autem. Autem chwila poślizgu nic nie robi -
    a motorem wystarczy ułamek sekundy i gleba; piasku często nie widać, aż do
    momentu już wjazdu na niego.
    Ja bym spróbował przynajmniej - MZD jest ubezpieczone na takie okoliczności,
    więc nie powinni robić problemów, ale może warto byłoby wezwać Policję.
    Inna sprawa, że Policjantów też mamy różnych i.... mogliby mandat wlepić:(((
    Jak czujesz się na siłach, to walcz!! Warto, ale może być ciężko!

  • 5. Data: 2004-08-24 07:40:08
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > ewentualnie dochodzić roszczeń, gdyby się okazało, ze ktoś celowo ten piasek
    > tam wysypał. Choć i to byłoby kłopotliwe w praktyce.

    hehehe, ta argumentacja z lekka mnie rozbawia. Oczywiście dziurę na drodze też
    wszyscy powinni zauważać, tylko jakoś dziwnie sie składa, że jednak wpada się
    się w te dziury.

  • 6. Data: 2004-08-24 08:38:12
    Od: PrzemekB <p...@p...com>

    Tue, 24 Aug 2004 00:30:15 +0200, na pl.soc.prawo, Kubaz napisał(a):

    > Przynajmniej tak wygladal zwykle (byl tam chyba trzeci raz!) Akorat na

    To wiesz, że jest piasek i się na nim wywracasz? Z zakrętami robisz tak
    samo? Wiesz o nich i nie przejmujesz się ich istnieniem?
    Gdyby udało się ustalić kto wysypuje ten piasek, to możnaby coś próbować,
    ale bez sprawcy, to czarno widzę. Zarządcę drogi też ciężko będzie w to
    wrobić. Trudno wyobrazić sobie, by co godzinę wysyłał patrol do usunięcia
    piasku, kałuż, padłej zwierzyny i tysiąca innych śmieci zalegających na
    drogach.

    --
    Pozdr.

    Przemek

  • 7. Data: 2004-08-24 12:09:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > To wiesz, że jest piasek i się na nim wywracasz? Z zakrętami robisz tak
    > samo? Wiesz o nich i nie przejmujesz się ich istnieniem?

    jezdziles kiedys motocyklem? Trafiasz na piasek i jedziesz jak po oleju,
    mniej wiecej tak jak bys na lod wiechał.

> [...]
    > wrobić. Trudno wyobrazić sobie, by co godzinę wysyłał patrol do usunięcia
    > piasku, kałuż, padłej zwierzyny i tysiąca innych śmieci zalegających na

    wystarczy plotek wzdluz zakretu i piasek nie wleci.
    Albo jakis znak ostrezgawczy chociaz.

    > Przemek

    P.

  • 8. Data: 2004-08-24 12:31:39
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    > jezdziles kiedys motocyklem? Trafiasz na piasek i jedziesz jak po oleju,
    > mniej wiecej tak jak bys na lod wiechał.

    przy każdej prędkości jest taka sytuacja??

  • 9. Data: 2004-08-24 17:25:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie widzial - wieczor byl a swiatla nie oswietla tak dobrze

    To powinien na tyle wolno jechać, by móc takie zagrożenia dostrzec.

> [...]
    > jeszcze tylko ze drogowcy olewaja jednoslady i jak widza plame oleju to
    > zamiast wyczyscic dobrze to... sypia piaskiem

    Jeśli zdołasz dowieść przed sądem, że umyślnie wysypano ten piasek w celu
    spowodowania wypadku, to sprawca dość poważnie zahaczy o kodeks karny. Można
    mu imputować nawet usiłowanie spowodowania śmierci na upartego, bo przecież
    mogło się tak skończyć i powinien się z tym liczyć. Ale z praktyki cieniutko
    taki dowód widzę.

  • 10. Data: 2004-08-24 17:27:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > jezdziles kiedys motocyklem? Trafiasz na piasek i jedziesz jak po oleju,
    > mniej wiecej tak jak bys na lod wiechał.

    No dobra. Nawet po lodzie jeżdżą na motorach. To kwestia odpowiedniej
    prędkości.

    > wystarczy plotek wzdluz zakretu i piasek nie wleci.
    > Albo jakis znak ostrezgawczy chociaz.

    Ostrzegający o piesku?