  • 1. Data: 2004-09-08 13:49:26
    Temat: Jakie szanse na odszkodowanie?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Było mniej więcej tak: człowiek się rozwiódł i wrócił do mamusi. Czyja tam była
    wina to raczej nieistotne. Na dzieciaki płaci, choć chyba nie zawsze
    regularnie. Była żona jest osobą dosyć ustosunkowaną w środowisku prawniczym i
    wykręciła mu niezły numer. Po prostu pewnego dnia z rana wpadli antyterroryści,
    skuli i zabrali ze sobą. Przez miesiąc wozili człowieka w konwojach po różnych
    aresztach w całej Polsce, oczywiście bez słowa wyjaśnienia. Po miesiącu
    przedstawiono zarzuty: podobno przyjechał do swojej byłej, wybił jej trzy zęby,
    ukradł samochód i coś tam jeszcze nabroił. Ale była żona miała strasznego
    pecha &#8211; w czasie kiedy jej rzekomo wybijał te zęby to on akurat leżał ciężko
    chory w szpitalu ze 300 km od miejsca rzekomego napadu. Szpital przefasował
    dokumenty i człowieka zwolnili od ręki, tak jak stał, 300 km od domu,
    oczywiście bez pieniędzy.
    Pytanie: od kogo ma się teraz domagać odszkodowania? I jakie są szanse, że je
    otrzyma? Byłej żony nie chce ruszać, bo jak ją przymkną to kto zajmie się
    dziećmi? (poza tym za miesiąc może go znowu oskarżyć, że np. molestował dzieci
    albo o coś podobnego). Niewątpliwie małżonka dogadała się z pracownikami sądu
    lub prokuratury i to spowodowało tak uciążliwą represję. Ale czy on może
    walczyć, nie ruszając tej żony?
    Jego straty: opinia kryminalisty w środowisku, utracone zarobki za czas
    aresztowania i prawdopodobnie utracona praca.

  • 2. Data: 2004-09-08 22:35:42
    Temat: Re: Jakie szanse na odszkodowanie?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Czapla napisał(a) w wiadomości

    Nigdy w to nie uwierzę. Coś zmyślasz.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-09 07:43:51
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nigdy w to nie uwierzę. Coś zmyślasz.

    W co nie uwierzysz? W to, że gościa wozili przez miesiąc bez przedstawienia
    zarzutów? Że zwolnili od razu po otrzymaniu faksu ze szpitala? Czy w to, że
    była żona pochodzi z prawniczej rodziny i zna wszystkie miejscowe sędzie?
    Gościu aniołkiem nie był, ale małżonka też troszkę przesadziła.
    Ptyanie brzmiało czy w takiej sytuacji i od kogo może domagać się odszkodowania
    przy założeniu, że nie chce szkodzić byłej małżonce. To nie jest kwestia wiary -
    ja prosiłem tylko o jakieś sugestie w tej konkretnej sytuacji.

    Pzdr.

    Czapla

  • 4. Data: 2004-09-09 08:22:28
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    dlaczego ? prezesa orlenu zwiezli na zyczenie kilku osob to jakiegos
    szarego goscia nie zwioza ???? czlowieku gdzie ty zyjesz ?
    w naszym kraju prokuratorzy pracuja dla mafi (w tym politykow), na sady
    liczyc nie mozna, a kredytow trzeba unikac jak ognia bo bank moze dogadac
    sie z konkurencja ..
    Mnie to nie dziwi..
    Obawiam sie tylko ze nikt kasy za to nie da.

  • 5. Data: 2004-09-09 11:06:30
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > jest kwestia wiary - ja prosiłem tylko o jakieś sugestie w tej konkretnej

    Bez postawienia zarzutów (jest to niezbędne do tymczasowego aresztowania) można
    trzymać człowieka 48 godzin. Dla jasności miesiąc ma 720 godzin.
    Jeśli kogoś sie trzyma miesiąc bez postawienia zarzutów to jest przestępstwo
    pozbawienia wolności.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-09-09 11:07:37
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robcio napisał(a) w wiadomości news:chp3ra$ev2$1@news.onet.pl:
> [...]
    > sie z konkurencja ..
    > Mnie to nie dziwi..
    > Obawiam sie tylko ze nikt kasy za to nie da.

    A Ty żyjesz w telewizorze. Nie wierz we wszystko co tam widzisz.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-09-09 11:48:41
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli kogoś sie trzyma miesiąc bez postawienia zarzutów to jest przestępstwo

    Gdybym potrzebował takiej informacji nie pisałbym na grupę. Ponieważ JOHNSON ma
    pewne kłopoty ze zrozumieniem, sformułuję to pytanie inaczej:
    Od kogo można domagać się odszkodowania za przestępstwo pozbawienia wolności
    tj. przetrzymywanie przez miesiąc bez postawienia zarzutów? Czy można się
    domagać tego odszkodowania w taki sposób, żeby nie zaszkodzić byłej żonie,
    która złożyła fałszywe zeznania i wykorzystała swoje koneksje rodzinne i
    towarzyskie w wymiarze sprawiedliwości?

    Dla jasności: godzina ma 60 minut. Ale ja pytam o coś zupełnie innego.

    Czapla :)

  • 8. Data: 2004-09-09 12:14:13
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > towarzyskie w wymiarze sprawiedliwości?
    >
    > Dla jasności: godzina ma 60 minut. Ale ja pytam o coś zupełnie innego.

    Skoro jesteś takim znawcą prawa to powinieneś znać pewne przepisy kodeksu
    cywilnego.
    Dla jasności: 415 kc, 417 kc, 445 paragraf 2 kc.
    Jednak myślę że historię zmyśliłeś lub obejrzałeś jakiś film i wydaje Ci się że
    to rzeczywistość.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-09-09 12:45:43
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > domagać tego odszkodowania w taki sposób, żeby nie zaszkodzić byłej żonie,

    "Matka Teresa" ? :) czemu nie chcesz by odpowiadala za to?

    P.

  • 10. Data: 2004-09-09 13:02:46
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > "Matka Teresa" ? :) czemu nie chcesz by odpowiadala za to?

    Bo konsekwencje wtedy poniosą dzieci.

    Czapla