  • 1. Data: 2004-09-08 11:11:37
    Temat: przedawnienie i dziwne rozwiazanie umowy
    Od: "Radek" <radek(@mapla).list.pl>

    Mialem jako firma (osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza )
    podpisana umowe z operatorem telekomunikacyjnym , w danej sytuacji jaki jes
    okres przedawnienia moich zobowiazan eobec niego ?
    trzy lata na podstawie art. 118 KC ? czy dwa lata na podstawie art. 554 KC ?

    Ponadto firma telekomunikacyjna w pozwie domaga sie kary umownej
    (skorzystalem z oferty promocyjnej) , na dowod czego przedstawia
    natychmiastowe rozwiazanie umowy datowane kilka miesiecy WCZESNIEJ niz
    faktury za ktore sie domaga zaplaty , czyli faktury teoretycznie byly
    wystawione za uslugi na ktore juz nie bylo waznej umowy, czy moge to
    skutecznie wykorzystac na sprawie ? (Poprostu jest blad w roku na tym
    rozwiazaniu umowy)

    Radek.

  • 2. Data: 2004-09-08 14:45:47
    Temat: Re: przedawnienie i dziwne rozwiazanie umowy
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Radek wrote:

> [...]
    > okres przedawnienia moich zobowiazan eobec niego ?
    > trzy lata na podstawie art. 118 KC ? czy dwa lata na podstawie art. 554 KC ?

    sprzedał Ci coś?

    KG

  • 3. Data: 2004-09-08 17:09:17
    Od: "Radek" <radek(@mapla).list.pl>

    tak , firma telekomunikacyjna sprzedala mi swoje uslugi.

    Radek.

  • 4. Data: 2004-09-08 20:41:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Radek wrote:
    > tak , firma telekomunikacyjna sprzedala mi swoje uslugi.

    sprzedaje się rzeczy albo prawa, usługi się najwyżej świadczy
    dwuletnie przedawnienie może być ewentualnie oparte na art.751 w zw. z
    art.750 kc

    KG

  • 5. Data: 2004-09-08 23:31:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Sep 2004, kam wrote:
    [...]
    > + sprzedaje się rzeczy albo prawa, usługi się najwyżej świadczy

    ...prosimy o reklamacje na sejm.gov.pl, zdaniem ustawodawcy
    towarów się "dostarcza", usługi się "świadczy" zaś "dostawa"
    oraz "świadczenie" to "sprzedaż", dla przykładu:

    +++ USTAWA z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług +++
    Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    22) sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów
    i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, [...]
    -------------------------

    Jak ustawodawca tak może to my za nim musimy, nie ma wyboru ! :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-09-09 16:46:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    >
    > Jak ustawodawca tak może to my za nim musimy, nie ma wyboru ! :]

    A to moja wina, że w tym czymś co udaje prawo tak namieszano. ;)
    Ale przedawnienie to kwestia cywilna, więc może pozostańmy w kodeksie
    cywilnym :)

    KG