  • 11. Data: 2005-08-19 15:46:01
    Temat: Re: Jaki okres wypowiedzenia
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    dodam tylko, że nawet jeśli skończysz dyscyplinarką to przy tak krótkim
    okresie zatrudnienia możesz w ogóle do niego sie nie przyznawać. Nie mów
    natomiast nastepnemu pracodawcy, ze kombinowałeś z zerwaniem niewygodnej
    umowy bo pomyśli ze jego tez wykiwasz.

  • 12. Data: 2005-08-19 15:56:52
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Joanna napisał(a):
> [...]
    > okresie zatrudnienia możesz w ogóle do niego sie nie przyznawać. Nie mów
    > natomiast nastepnemu pracodawcy, ze kombinowałeś z zerwaniem niewygodnej

    oczywiście następnemu pracodawcy przez myśl nie przejdzie, żeby zapytac
    o świadectwo pracy.

    Poza tym - Johnson - jestes pewien ze nie da sie wypowiedziec tej uomwy.
    Mowa jest w niej wszak o "rozwiązaniu zgodnie z KP" więc tu musi chodzić
    o wypowiedzenie lub porozumienei stron.

    A jak sobie przypomne linię orzeczniczą sądów pracy, to na pewno obie
    strony własnie o tym myslały przy zawieraniu umowy.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 13. Data: 2005-08-19 16:12:20
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > oczywiście następnemu pracodawcy przez myśl nie przejdzie, żeby zapytac
    > o świadectwo pracy.

    Naprawdę myślisz, że zapyta: "Panie X, co Pan robił przez ostatnie 6
    miesięcy??? Nie pracował Pan?? Poproszę o świadectwo..."

> [...]
    >
    > A jak sobie przypomne linię orzeczniczą sądów pracy, to na pewno obie
    > strony własnie o tym myslały przy zawieraniu umowy.

    Zapis "rozwiązaniu zgodnie z KP" znaczy, że powołuja się na art. 33 KP:
    " Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy,
    strony m o g ą (!) przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania
    tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem."

    a jeżeli nie przewidziały to znaczy, że nie uznały za stosowne skorzystać z
    tej możliwości. Sprawa jest jasna?

  • 14. Data: 2005-08-19 16:37:09
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Joanna napisał(a):

    > Naprawdę myślisz, że zapyta: "Panie X, co Pan robił przez ostatnie 6
    > miesięcy??? Nie pracował Pan?? Poproszę o świadectwo..."

    słucham?

    rozumiem, że ma zataić że wcześniej pracował?
    Także w kadrach itd itd?

> [...]
    > tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem."
    >
    > a jeżeli nie przewidziały to znaczy, że nie uznały za stosowne skorzystać z

    Nie dla mnie.

    Po pierwsze zwróć uwagę najpierw na rt. 300 kp. później na art. 65§2kc.

    W umowie na czas okreslony strony moga przewidziec dopuszczalnosc
    wczesniejszego jej rozwiązania - tak mowi kp.

    Strony w umowie piszą:
    Niniejsza umowa moze byc rozwiązana zgodnie z kp.

    Moim zdaniem strony w ten sposób przewidziały dopuszczalnosc
    wczesniejszego rozwiazania umowy.
    O wypowiedzeniu nie pisały, bo itak może być 2 tygodnie, więc po co to
    powtarzać za kodeksem?

    I nie pisz wacpanna o jasnych sprawach bo na mej dawnej uczelni
    zakwestionowano zdania: "Clara non sunt interpretanda" ;)

  • 15. Data: 2005-08-19 17:03:07
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:de51s5$pcf$1@atlantis.news.tpi.pl MarcinS
    <s...@w...pl> pisze:

    > rozumiem, że ma zataić że wcześniej pracował?
    > Także w kadrach itd itd?
    Nie tyle zataić, co nie ujawnić.
    Spokojnie można to zrobić. W razie czego można także przedstawić jakieś
    poprzednie świadectwo pracy, jeśli się je posiada.

    > Strony w umowie piszą:
    > Niniejsza umowa moze byc rozwiązana zgodnie z kp.
    > Moim zdaniem strony w ten sposób przewidziały dopuszczalnosc
    > wczesniejszego rozwiazania umowy.
    Również skłaniam się do takiej interpretacji.

    Jotte

  • 16. Data: 2005-08-19 17:43:57
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    > W wiadomości news:de51s5$pcf$1@atlantis.news.tpi.pl MarcinS

    > Również skłaniam się do takiej interpretacji.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Jotte

    Brak powołania sie na konkretny artykuł KP powoduje rzeczywiście niejasność
    sytuacji. Aby sprawdzic co "poeta miał na myśli" i na który artykuł kodeksu
    sie powoływał trzeba złożyć wymówienie powołując sie na art.33. Błąd
    formalny pracodawcy (jeżeli co innego miał na myśli) zostanie w razie czego
    wykorzystany w sądzie na korzyśc pracownika. A może rzeczywiście chodzi
    tylko o niedokładny, czy też niechlujny zapis, sformułowanie.

  • 17. Data: 2005-08-20 00:23:44
    Od: "agnuk" <agnuk-małpa-wytnij to@interia.pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi
    Sprawa się rozwiązała
    Porozumienie stron ale z miesięcznym okresem wypowiedzenia

    --
    pozdrawiam Darek