eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka różnica między zawiadomieniem na policji, a w prokuraturze? › Re: Jaka różnica między zawiadomieniem na policji, a w prokuraturze?
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaka różnica między zawiadomieniem na policji, a w prokuraturze?
    Date: Tue, 13 Feb 2024 21:06:38 +0100

    > Ale jak zgłoszę pisemnie, to i tak mnie zaproszą w celu "złożenia
    > zeznań" i wylegitymowania. Przynajmniej zawsze tak miałem, gdy
    > zgłaszałem sprawy z KW.

    Raczej tak. Chyba nie mogą umorzyć bez wysłuchania "procesowego", a jak
    będą chcieli pociągnąć dalej to tym bardziej.

    > No chyba że można odmówić, a sprawę i tak będą musieli procesować.

    Raczej nie możesz odmówić. Znaczy możesz ale nie wiem jakie będzie miało
    to konsekwencje. Nawet jak skierują do sądu bez twojego zeznania (co
    wydaje mi się niemożliwe, ale mogę się mylić) to w koncu dostaniesz
    stawiennictwo obowiązkowe.

    > Ale fakt, że przynajmniej policjant wymyśla dużo pytań na zasadzie "czy
    > aby na pewno" - chyba że w nich chodzi o to, żebym zrezygnował i sobie
    > poszedł ;-)

    Jak już będą cię pytać to chyba bez znaczenia jak wpłynęło
    zawiadomienie. Zaletą pisemnego jest to, że ominie cię czekanie na
    "wolnego funkcjonariusza", tylko umówią się telefonicznie na konkretną
    godzinę, tak żeby obu stronom pasowało. Przynajmniej u mnie to tak
    wyglądało.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!