  • 1. Data: 2006-11-09 10:17:35
    Temat: Jaka jest procedura egzekwowania alimentów?
    Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl>

    Witam grupę. mam pytanie w kwestii kolejnosci działań.
    Dostaję odpis wyroku z zasądzonymi alimentami.
    Co dalej? Kontakt z komornikiem? Zakładem pracy?
    Jak wygląda procedura?

    Sytuacja jest dodatkowo skomplikowana, bo pan A ma dwoje dzieci do
    alimentowania. Pracuje i zarabia jakieś nikłe pieniądze.
    Zakładam, że 800 zł.
    Pani B wchodzi mu na pensję zasądzoną kwotą 500 zł. Zostaje mu 300.
    Pani C się budzi. Ma zasądzone 300 zł.
    Czy pan zostanie z zerem, czy dzieci obu pań dostaną po niepełnej
    kwocie?

    --
    .......:: s i w a ::.......
    .:: JID:s...@j...org ::.

  • 2. Data: 2006-11-09 10:40:07
    Temat: Re: Jaka jest procedura egzekwowania alimentów?
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    siwa napisał(a):
    > Witam grupę. mam pytanie w kwestii kolejnosci działań.
    > Dostaję odpis wyroku z zasądzonymi alimentami.
    > Co dalej? Kontakt z komornikiem?
    W przypadku gdy nastąpi zaległość masz prawo wystąpić do
    komornika, czyli jeden dzien dluznik sie spozni lub zaplaci niepelna
    kwote.
    Zakładem pracy?
    Jest mozliwość by pracodawca dokonywal sam potrącen, ale
    prawdopodobie w opisanym przyapadku jest to niemozliwe.

    > Jak wygląda procedura?

    Sklada sie wniosek wraz tytulem wykonawczym do komornika i czeka.
    Korzystne jest tez dla wierzyciela alimentacyjnego jesli pomoze
    komornikowi i wskaze gdzie dluznik ma dodatkowy majątek.

> [...]
    > Pani C się budzi. Ma zasądzone 300 zł.
    > Czy pan zostanie z zerem, czy dzieci obu pań ?

    Kwota z egzekucji bedzie dzielona proporcjonalnie - dostaną po
    niepełnej kwocie, ktora bedzie odpowiadać wysokości rat
    alimetacyjnych. Gdy jeden wyrok bedzie dwukrotnie wyzszy od drugiego to
    dwa razy wiecej dostanie.

  • 3. Data: 2006-11-09 10:48:03
    Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl>

    Qbek <q...@w...pl> napisał(a):

    > Jest mozliwość by pracodawca dokonywal sam potrącen, ale
    > prawdopodobie w opisanym przyapadku jest to niemozliwe.

    Z tego co wiem zakład pracy potrąca alimenty dla pani B.

    > Sklada sie wniosek wraz tytulem wykonawczym do komornika i czeka.
    > Korzystne jest tez dla wierzyciela alimentacyjnego jesli pomoze
    > komornikowi i wskaze gdzie dluznik ma dodatkowy majątek.

    O ile ma...
    Dzięki za całość informacji.

    --
    .......:: s i w a ::.......
    .:: JID:s...@j...org ::.

  • 4. Data: 2006-11-09 12:27:24
    Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl>

    Qbek <q...@w...pl> napisał(a):

    > Kwota z egzekucji bedzie dzielona proporcjonalnie - dostaną po
    > niepełnej kwocie, ktora bedzie odpowiadać wysokości rat
    > alimetacyjnych.

    Jeszcze jedno pytanie:
    czy można zabrać pensję do zera, czy istnieje jakaś kwota/procent,
    który takiemu nieszczęśnikowi należy zostawić, żeby się nie zniechęcił
    i nie przestał pracować?

    --
    .......:: s i w a ::.......
    .:: JID:s...@j...org ::.

  • 5. Data: 2006-11-09 12:40:33
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> naskrobał/a w news:53y9v7stvj7u.dlg@franolan.net:

    > Jeszcze jedno pytanie:
    > czy można zabrać pensję do zera, czy istnieje jakaś kwota/procent,
    > który takiemu nieszczęśnikowi należy zostawić, żeby się nie zniechęcił
    > i nie przestał pracować?

    Można mu zabrać najwyżej 3/5 i musi mu zostać przynajmniej 899,10 zł.

    Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 6. Data: 2006-11-09 16:45:46
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> naskrobał/a w

    > Można mu zabrać najwyżej 3/5 i musi mu zostać przynajmniej 899,10 zł.

    Zgadzam się tylko co do pierwszego - na potrzeby egzekucji mozna zająć mu
    pensje do wysokosci 3/5. Nie ma jednak w przypadku egzekucji alimentow
    minimalnej kwoty, ktora musi mu pozostac. Zwroc uwage, ze aliementy mozna
    egzekwowac takze z kazdego innego stalego zrodla dochodu (a wiec np. renty
    socjalnej).

    Nie oznacza to jednak, ze alimenty mozna egzekwowac do zera pensji. 3/5 to
    calosc jaka mozna mu zajac na alimenty. Jesli gosc jest zobowiazany w
    stosunku do kilku dzieci - uzyskana z tego tytulu kwote rozdziela sie
    proporcjonalnie do dochodzonych wszystkich naleznosci alimentacyjnych.

    Powinna Pani takze wiedziec, ze jesli ojciec dziecka nie jest w stanie
    sprostac obowiazkowi alimentacyjmenu o alimenty moze Pani wystapic w imieniu
    maloletnich dzieci do zobowiazanych w dalszej kolejnosci - a wiec np.
    dziadkow.
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl