  • 1. Data: 2006-11-09 10:42:32
    Temat: wymazanie wyroku a sąd
    Od: "zielonyjaszczurrr" <n...@b...po.co>

    Witam.
    W lipcu 98 zostałaem skazany na 2 lata w zawieszeniu na rok. Z tego co
    wygooglałem mogę już określać się osobą niekaraną. Pytanie moje dotyczy
    rozprawy w sprawie alimentów na córkę - jak odpowiedzieć na pytanie o
    karalność?

    --
    pozdr
    jaszczura

  • 2. Data: 2006-11-09 10:48:05
    Temat: Re: wymazanie wyroku a sąd
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    zielonyjaszczurrr napisał(a):
> [...]
    > wygooglałem mogę już określać się osobą niekaraną. Pytanie moje dotyczy
    > rozprawy w sprawie alimentów na córkę - jak odpowiedzieć na pytanie o

    Z wyzej opisaneje sytuacji wynika, ze nigdy nie byles karany.
    Karą bylo 2 lata pozbawienia wolności, czy byles pozbawiony
    wolnośći, "odsiadywaleś"?
    Jesli nie to nie byles karany.
    Poprostu grozila Ci kara, ktora ze wzgledu na Twoje prawidlowe
    zachowanie nie zostala zastosowana.

  • 3. Data: 2006-11-09 10:55:03
    Od: "zielonyjaszczurrr" <n...@b...po.co>

    Użytkownik "Qbek" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > wolnośći, "odsiadywaleś"?
    > Jesli nie to nie byles karany.
    > Poprostu grozila Ci kara, ktora ze wzgledu na Twoje prawidlowe

    Zostałem skazany, nie odsiadywałem. Kara nie została zastosowana. Rozumiem,
    że na pytanie sądu mogę odpowiedzieć "Nie"?

    --
    pozdr
    jaszczura

  • 4. Data: 2006-11-09 16:38:40
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

> [...]

    >wolnośći, "odsiadywaleś"?
    >Jesli nie to nie byles karany.
    >Poprostu grozila Ci kara, ktora ze wzgledu na Twoje >prawidlowe

    Wprowadzasz kolege w błąd - radze przeczytać rozdział KK związany z
    poddaniem sprawcy probie.

    W przypadku orzeczenia kary pozbawienia wolnosci z warunkowym zawieszeniem
    kara ta trafia do rejestru karnego, ale ulega "wykasowaniu" z mocy samego
    prawa po uplywie okresu zawieszenia + 6 miesięcy. (art. 76 par 1 kk).

    W sądzie rodzinnym możesz więc z czystym sumieniem powiedziec, że jesteś
    osobą nie karaną. Ale chcialem zauważyć, że sąd rodzinny o taką karalność
    nie bedzię sie pytał. Będzie sie pytal o karalność za składanie fałszywych
    zeznan.
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 5. Data: 2006-11-09 21:52:14
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    Z wyzej opisaneje sytuacji wynika, ze nigdy nie byles karany.
    Poprostu grozila Ci kara, ktora ze wzgledu na Twoje prawidlowe
    zachowanie nie zostala zastosowana.

    ---
    Gratuluję wiedzy z zakresu karnistyki.

    Michał.