  • 1. Data: 2002-07-01 17:38:54
    Temat: Jak zadac zwrotu pieniedzy za beznadziejny kurs jezykowy [po 1szej lekcji]?
    Od: "Adam" <p...@s...poczta.onet.pl>

    Witam,

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    Osobka mi droga zapisala sie na rownie drogi kurs jezykowy [j. polski].
    Po pierwszej lekcji [dzisiaj] osobka stwierdzila, ze kurs jest prowadzony
    przez amatora kompletnie nie przygotowanego do uczenia, bez jakiegokolwiek
    planu pracy, co moge potwierdzic widzac bledy w notatkach spowodowane
    nieumiejetnoscia przekazania wiedzy ["dlon" to "wrist" bo "mowa ciala"
    ticzerki
    ewidentnie wskazywala na nadgarstek - /chwycila nadgarstek/]. Problemy
    tez stwarza ujecei regul gramatycznych w karby. Miast ograniczyc sie do
    stwierdzen "tak juz jest" [klasyka w szkolach jezykowych], babka zaczyna sie
    platac w tlumaczeniu, konfundujac wszystkich bez wyjatku. Pojawiaja sie
    wyjatki,
    wyjatki od wyjatkow i w efekcie metlik w glowie. Komunikacja odbywa sie w
    jezyku angielskim, jednak osoba, ktora wystepuje w roli nauczyciela,
    jezykiem
    tym posluguje sie niewykle mizernie [100x gorzej ode mnie, samouka z
    paskudnym
    akcentem i notorycznym brakiem vocabulary :)]
    Doswiadczenia na innych kursach jezykowych [np. Alliance Francaise], moich i
    osobki
    jawnie swiadcza o tym, ze mamy do czynienia z fuszerka i proba wyludzenia
    kasy.

    Osobka chce z kursu zrezygnowac. Niestety, alea iacta est i kasa jest juz w
    kasie,
    tyle ze szkolki owej nieprofesjonalnej. Chcemy czesc kasy odzyskac z racji
    tego,
    ze osoba poszla dzisiaj na pierwsza z 20 lekcji i na wiecej isc nie
    zamierza, bo
    usluga(?) nie jest w jej opinii wykonana nalezycie. Zamierzamy zatem
    zaplacic
    maksymalnie za te jedna lekcje. Czy mamy szanse? Domyslam sie, ze tak.

    Odwiedzilem www.federacja-konsumentow.org.pl, ale tam sa przyklady dot.
    zle polozonych kafelek, uszkodzonego czajnika itp., a tu chyba mamy do
    czynienia
    z czyms innym [ale wciaz usluga?]?

    Z gory bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc jak sie do tego zabrac
    Pozdr.
    Adam

  • 2. Data: 2002-07-01 19:41:04
    Od: "Sebastian Tatol" <s...@S...szas.pl>

    > nieumiejetnoscia przekazania wiedzy ["dlon" to "wrist" bo "mowa ciala"
    > ticzerki
    > ewidentnie wskazywala na nadgarstek - /chwycila nadgarstek/]. Problemy

    No jesli mowa ciala ticzerki wskazala na nadgarstek to chyba dobrze ze wrist
    jest w zeszycie, tylko skad sie ta dlon wziela, bo skoro wrist to nadgarstek
    to nie dlon przeciez.

    > zle polozonych kafelek, uszkodzonego czajnika itp., a tu chyba mamy do
    > czynienia
    > z czyms innym [ale wciaz usluga?]?

    Ja bardzo przepraszam za swe zachowanie, ale naprawde jesli kafelek to tylko
    jeden, jeden i nic wiecej.

    Wiem ze nie pomoglem, ale szczerze zycze powodzenia w walce z oszustami.

    Sebel

  • 3. Data: 2002-07-01 22:57:52
    Od: "Adam" <p...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    wrist
    > jest w zeszycie, tylko skad sie ta dlon wziela, bo skoro wrist to

    "dlon" byla na tablicy, "wrist" w "body language"
    poza tym, zaimki wskazujace to rodzajniki ["articles"!] i jest ich tylko 4
    "ten", "ta", "to" i ... "te". "ci" sie nie licza :>
    "czapka" skonczyla jako "scarf", ew. "bandane", bo pokazywala
    jej zawiazywanie czapki jak chusty
    to nie wszystko, ale pozno juz i nie mam sily pisac
    ale jednym slowm - zenada

    > Ja bardzo przepraszam za swe zachowanie, ale naprawde jesli kafelek to
    tylko
    > jeden, jeden i nic wiecej.

    :> heh kafalKarz sie znalasl

    > Wiem ze nie pomoglem, ale szczerze zycze powodzenia w walce z oszustami.

    dobre i to, ale wciaz czekam na wsparcie specow od paragrafu 22 :).

    A.

  • 4. Data: 2002-07-02 02:14:28
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Adam" <p...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > i jest ich tylko 4 "ten", "ta", "to" i ... "te". "ci" sie nie licza :>

    W kwesti formalnej "ci" jest forma celownikowa zaimka osobowego ty, używana
    w funkcji partykuły wzmacniającej, zwykle w zwrotach wykrzyknikowych np Masz
    CI los!
    jest tez to forma od zaimka "ten" wiec nie traktowalabym tego jako osobny
    zaimek wskazujacy dla porownania "to TEN chlopak, to CI chlopcy" :-))

    Natomiast jesli chodzi o cala reszte to chcialoby sie powiedziec "widzialy
    galy co braly". Na przyszlosc trzeba rozsadniej dobierac szkoly - wybierac
    te, ktore istnieja co najmniej dwa lata, odwaznie pytac o kwalifikacje
    nauczycieli, o program zajęc/program kursu, materialy dydaktyczne. Pomaga to
    uniknac rozczarowan. No i uwaznie czytac umowę. Moze sie bowiem tak zdarzyc,
    ze umowa zawiera klauzulę ze w przypadku rezygnacji z kursu w trakcie jego
    trwania szkola nie zwraca pieniędzy. Jesli istnial taki zapis a zawierajacy
    umowę go podpisal to zaaprobowal warunki umowy i trudno bedzie to teraz
    podwazyc. Nalezaloby ewentualnie udowodnic ze firma prowadzaca kurs w
    momencie podpisywania dzialala w zlej wierze (np nie zamierzala w ogóle
    prowadzic kursu ) skoro jednak kurs sie rozpoczal to ten punkt odpada. Po
    jednej lekcji trudno tez wyrokowac o poziomie calego kursu - mozliwe ze
    prowadzacy byl debiutantem i zjadly go po prostu nerwy.- wiele zarzutow
    podnisionych przez ciebie koresponduje z tym co juz napisalam - "byl
    amatorem" - a spytaliscie o kwalifikacje nauczycieli przy zapisywaniu na
    kurs?, "bez jakiegokolwiek planu pracy" - a zapytaliscie o takowy?. Poza tym
    piszesz "co mogę potwierdzic widząc błędy w notatkach". Skoro nie
    uczestniczysz bezposrednio w kursie skad mozesz wiedziec ze wina za bledne
    notatki jest obarczony nauczyciel a nie mila osobka? :-)) No i ostatnia
    sprawa - gramatyka polska do latwych nie nalezy. Ja sama [bo tak sie sklada
    ze bycie ticzerem angielskiego jest moim drugim- pierwszym? zawodem] nigdy
    nie podjelabym sie uczyc obcokrajowca polskiego - wlasnie dlatego ze
    doroslemu czlowiekowi moze nie wystarczyc skwitowanie pytania "dlaczego"
    odpowiedzia "bo tak ma byc i juz". Zastanów sie - czy gdyby na wiekszosc
    pytan nauczyciel udzielal takiej odpowiedzi, nie poczulbys jakis watpliwosci
    w stosunku do jego wiedzy?

    Reasumujac - szanse na odzyskanie przez was pieniedzy uzalezniam od umowy
    jaka podpisaliscie. Jesli umowa zawiera wspomniany przeze mnie zapis to
    widze to ciemno [ pozostaje liczyc na dobra wole szkoly- ale w imie czego
    mialoby to miec miejsce] Gdyby twoja mila osobka zapoznala sie z programem
    kursu i po uczestnictwie w wiecej niz jednych zajeciach miala wrazenie ze
    nie jest on realizowany, moglaby te sprawe zglosic do dyrekcji szkoly
    jezykowej, lub za wiedza i z poparciem innych kursantow wnioskowac o zmiane
    prowadzacego. Tutaj, takiej mozliwosci nie widzę.

    HaNkA

  • 5. Data: 2002-07-02 09:03:21
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    "Adam" <p...@s...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > czynienia
    > z czyms innym [ale wciaz usluga?]?
    >
    > Z gory bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc jak sie do tego zabrac

    Moze napisz co to za szkola.
    andrzej

  • 6. Data: 2002-07-02 14:43:11
    Od: "Adam" <p...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > jest tez to forma od zaimka "ten" wiec nie traktowalabym tego jako osobny
    > zaimek wskazujacy dla porownania "to TEN chlopak, to CI chlopcy" :-))

    w ksiazce "Gramatyka języka polskiego" stoi jak wół, że to zaimek wskazujacy
    mi to wystarcza :)
    dodam, że znalazlem na necie stronke, na ktorej ktos zadal sobie trud ujecia
    pewnych zasad gramatycznych jezyka polskiego w karby
    "ten", "ta", "to", "te", "ci" wystepuje jako zaimek wskazujacy
    ale nie bede sie klocil, bo polonista/filologiem nie jestem :)

    wiem natomiast, ze nie pelni toto na 100% funkcji rodzajnika [article]
    bo w j. polskim takowego nie ma

    > Natomiast jesli chodzi o cala reszte to chcialoby sie powiedziec "widzialy
    > galy co braly".
    > [ciach]

    Czesciowo masz racje. Szkola jednak istnieje 12 lat i slyszalem o niej
    wczesniej
    same superlatywy. Zaufalismy tez cenie, ktora raczej wskazuje jak
    najbardziej na
    to, ze mozna oczekiwac poziomu. Nie zmienia to jednak faktu, ze masz sporo
    racji :)

    > Skoro nie uczestniczysz bezposrednio w kursie skad mozesz wiedziec ze wina
    > za bledne notatki jest obarczony nauczyciel a nie mila osobka? :-))

    <reklama zony :)>
    Bo zna biegle 3 jezyki, uczy sie czwartego, polski mial byc piatym. Jest to
    osoba
    bardzo krytyczna, rzeczowa i systematyczna. Do tego kujon [byl czas, ze do
    egzaminow uczyla sie nawet do 18h dziennie i bo chciala byc najlepsza w
    szkole].
    Uczyla sie na roznych kursach jezykowych, w szkole i uczyla tez innych
    [w tym poczatkujacych]. Studiowala lingwistyke. Wie za co placi i wie czego
    oczekiwac, bo tak ja wychowano. IMHO ma pelne prawo oceniac nauczyciela
    merytorycznie, poza tym, jest niezadowolona klientka.
    </reklama zony :)>

> [...]
    > nie podjelabym sie uczyc obcokrajowca polskiego - wlasnie dlatego ze
    > doroslemu czlowiekowi moze nie wystarczyc skwitowanie pytania "dlaczego"

    niemozliwe :). Francuskie ticzery mawiaja zwykle "ce comme ca" i to dziala.

    > Zastanów sie - czy gdyby na wiekszosc
    > pytan nauczyciel udzielal takiej odpowiedzi, nie poczulbys jakis
    watpliwosci
    > w stosunku do jego wiedzy?

    Hmmm, ale problem polega na tym, ze ticzerka owa nie spreczyzowala zadnej
    zasady,
    na pytania uczniow odpowiadala "hmmm tak, mysle, ze tak, ale ..." i tu
    dalsze bladzenie.
    Moze ma wiedze, ale przekazac jej nie umie.

    A reklamacja uslugi?

    Adam

  • 7. Data: 2002-07-02 20:56:24
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002, Adam wrote:
    [...komuś...]
    >+ > prowadzacego. Tutaj, takiej mozliwosci nie widzę.
    >+
    >+ A reklamacja uslugi?

    AFAIR to szkolenia, konsultacje i inne takie w zakresie nauki są
    wyłączone z reklamacji: przecież inaczej można by reklamować
    każdy niezdany egzamin :)
    Jakby nie były spełnione warunki nauki (miał byc projektor
    i przerwa na tenisa ;) - a nie było) to co innego...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-07-03 07:07:50
    Od: "Adam" <p...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jakby nie były spełnione warunki nauki (miał byc projektor
    > i przerwa na tenisa ;) - a nie było) to co innego...

    to pytanie ostatnie: a co z rekojmia? na lekcje zona nie chce
    uczeszczac z racji opisanego poziomu, a raczej jego braku
    [ew. kompromisowo zgadzamy sie zmienic ticzera], ale
    wolimy w takim razie wziac te pieniadze z powrotem i wydac
    na prywatnego nauczyciela j. polskiego.

    skoro z lekcji rezygnujemy, ze wzgledu na nasza krytyczna jej
    ocene, logicznie* rzecz biorac mamy prawo pieniadze, a przynajmniej
    za te lekcje, ktore sie nie odbyly - odzyskac?!
    [i jest to inna sytuacja niz ta, w ktorej ktos sie zapisuje i pozniej
    przestaje chodzic np. z powodu lenistwa czy innych zajec]

    *wiem, ze to nie ma nic do rzeczy

    tia4ah

    Adam

  • 9. Data: 2002-07-03 09:26:50
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

> [...]

    > ocene, logicznie* rzecz biorac mamy prawo pieniadze, a przynajmniej
    > za te lekcje, ktore sie nie odbyly - odzyskac?!

    a jak stanowi umowa, ktora podpisaliscie? Po drugie - "wasza krytyczna
    ocena"., z calym szacunkiem jest tylko waszym subiektywnym odczuciem.
    Gdybyscie uruchomili cala maszyne proceduralna i np dowiedzieli sie ze
    lektorem jest pani Halinka ze sklepu miesnego, bez przygotowania
    pedagogicznego, nie uprawniona do prowadzenia tego typu kursów to
    moglibyscie podwazac kwalifikacje nauczyciela. Natomiast jesli okaze sie to
    osoba kwalifikowana to zarzut niekompetencji merytorycznej upadnie.Jesli
    dodatkowo np p. Abdul z Turcji po 5 zajęciach z tą panią cokolwiek mówi w
    jez polskim, tym bardziej ciezko bedzie udowodnic ze ten konkretny
    nauczyciel nie jest w stanie niczego nauczyc

    HaNkA