  • 11. Data: 2008-09-14 20:11:44
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć się przed oszustem mieszkaniowym?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:gajos0$vfj$1@news.onet.pl...

    > Jesteś pewien?
    > http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    080826/WEEKEND/606281731
    > "W świetle prawa, właścicielem nie jest ten nabywca, która w obecności
    > notariusza zakupił posiadłość pierwszy - tłumaczy Marek Kusztejko. - Ale
    > ten, w imieniu którego notariusz najwcześniej dostarczy do sądu
    > wieczysto-księgowego akt notarialny."

    No cóż, teraz jestem pewien, że nie miałem racji. :-) Normuje to art. 20
    ust 2 Ustawy o księgach wieczystych:
    "O pierwszeństwie prawa, którego ustanowienie było przedmiotem roszczenia
    ujawnionego w księdze wieczystej, rozstrzyga chwila złożenia wniosku o wpis
    roszczenia."

  • 12. Data: 2008-09-14 21:09:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:gajgc7$pc9$2@inews.gazeta.pl...

    > W ostatecznym rozrachunku, to raczej nie tyle, kto pierwszy przyjdzie
    > ile kto pierwszy zakupił. Każda następna transakcja jest już nieważna,
    > bo sprzedający nie był właścicielem sprzedawanej rzeczy.

    uwierz mi, kto pierwszy "zamelduje sie" w ksiegach wieczystych
    chocby byl nawet ostatnim, ktory podpisal umowe.

  • 13. Data: 2008-09-14 21:10:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jak 5 kupiło, to mają współwłasność? :-)

    to liczy sie ten, ktory sie pierwszy wmaluje do ksiag wieczystych
    wystarczy zlozenie wniosku w sadzie
    reszta dostanie z sadu pismo, ze kuku.

  • 14. Data: 2008-09-14 21:11:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > wiadomości news:gajmso$o7c$1@news.onet.pl...

    > Na krótką metę zapewne tak. Ale po postępowaniu sądowym moim zdaniem już
    > nie.

    czas doczytac ustawy :)

  • 15. Data: 2008-09-14 21:12:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

    > To dosyć żałosne, żeby przy normalnej transakcji, aby być pewnym
    > trzeba się uciekać do jakichś metod detekstywistycznych.
    >
    > Z tego rozumiem, że jedyną pewną metodą jest rachunek powierniczy,
    > gdzie pieniądze są uruchamiane po odpisie z KW?

    mniej wiecej

  • 16. Data: 2008-09-14 22:34:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czas doczytac ustawy :)

    Co też uczyniłem jakiś czas temu dając tu stosowne sprostowanie.

  • 17. Data: 2008-09-15 01:58:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    przypadek pisze:
    > Jak zabezpieczyć się przed niżej opisaną sytuacją?

    Hmm... Chciałem odpowiedzieć, że "rachunek transakcyjny", ale w takowy w
    PKO BP uwalnia środki po przedstawieniu aktu notarialnego - a nie wpisu
    do KW.

    Swoją szosą co jak nieruchomość KW jeszcze nie ma?

  • 18. Data: 2008-09-16 05:50:18
    Od: "Jotemwu " <h...@N...gazeta.pl>

    przypadek <p...@g...pl> napisał(a):
    [...]
    > To dosy=E6 =BFa=B3osne, =BFeby przy normalnej transakcji, aby by=E6 pewnym
    > trzeba si=EA ucieka=E6 do jakich=B6 metod detekstywistycznych.
    >
    > Z tego rozumiem, =BFe jedyn=B1 pewn=B1 metod=B1 jest rachunek powierniczy,
    > gdzie pieni=B1dze s=B1 uruchamiane po odpisie z KW?

    Realnie byloby aby pieniądze zostały uwolnione po zarejestrowaniu wniosku o
    wpis do KW. Kwestia najwyżej kilku dni. Zresztą w aktach notarialnych nigdy
    zwykle nie ma potrzeby natychmiastowej zapłaty tylko przelew na podane konto
    w terminie 3-7 dni.
    Czy żadnemu z poszkodowanych nie udało się zatrzymać przelewu? Dlaczego nie
    udali się do wydziału KW aby sprawdzić czy ich wniosek został złożony i
    przyjęty albo wręcz sami go nie złożyli?
    Bank zabezpiecza się w ten sposób, że pieniądze przelewa dopiero po
    odesłaniu z wydziału KW wniosku z potwierdzeniem wpływu. Przy obecnym
    elektronicznym systemie KW nie ma takiej możliwości aby przyjęto więcej niż
    jeden wniosek na jedną nieruchomość.

  • 19. Data: 2008-09-16 06:03:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotemwu wrote:
    > przypadek <p...@g...pl> napisał(a):
    > [...]
    >
    > Realnie byloby aby pieniądze zostały uwolnione po zarejestrowaniu wniosku o
    > wpis do KW.

    z upewnieniem się, że inne wnioski nie zostały zarejestrowane wcześniej.

    > Przy obecnym
    > elektronicznym systemie KW nie ma takiej możliwości aby przyjęto więcej niż
    > jeden wniosek na jedną nieruchomość.

    A to dlaczego nie można przyjąć więcej niż jednego wniosku?
    I niby jak ma wyglądać procedura "nieprzyjęcia wniosku".

  • 20. Data: 2008-09-16 12:21:19
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Wrz, 08:03, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > A to dlaczego nie można przyjąć więcej niż jednego wniosku?
    > I niby jak ma wyglądać procedura "nieprzyjęcia wniosku".

    przedpiścy chodziło zapewne o faktyczne dokonanie wpisu i odpis z KW,
    tylko czy to trwa 3-7 dni?