  • Data: 2008-04-07 07:02:52
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W pl.soc.prawo Massai <t...@w...pl> napisal:
    > Jeszcze jedno:
    > wiesz dlaczego jak cię policja złapie na wjechaniu na skrzyżowanie na
    > czerwonym, to nie wykpisz się tym, że jechałeś, było zielone, i się
    > zmieniło na żółte, a potem czerwone i nie zdążyłeś wyhamować?
    > Bo długość żółtego jest dopasowana do prędkości dozwolonej.
    > Jak jedziesz zgodnie z przepisami, masz zielone i zapali ci się żółte,
    > a potem czerwone, przed wjechaniem na skrzyżowanie, to zawsze zdążysz
    > wyhamować.

    Blad w rozumowaniu idealistycznym. Tak powinno byc, ale tak nie jest.
    Na wielu skrzyzowaniach swiatla sa NIEDOPASOWANE okresami
    swiecenia do predkosci dopuszczalnej. Przyklad mi najblizszy
    spieprzonych dokladnie swiatel, gdzie juz mnie raz skasowano
    z boku w roku 1996: Krakow, skrzyzowanie Bronowickiej z wyjazdem z Armii
    Krajowej. Skrzyzowanie ma ok. 40 m dlugosci, zolte swieca ok. 0,3..0,5 s.
    i zaraz wpuszczaja ludzi z boku. Przy 50 km/h (13,8 m/s) zolte powinny sie
    swiecic co najmniej 2,9 s. Obecnie aby legalnie i BEZPIECZNIE przejechac to
    skrzyzowanie musialbys w terenie zabudowanym rozwinac co najmniej 360 km/h.
    Absurd!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek