  • Data: 2008-04-04 08:07:36
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Widzisz, wymuszenie pierwszeństwa ma miejsce także wtedy gdy tylko
    > zmuszam innego kierowcę do przyhamowania w celu uniknięcia kolizji,
    > prawda?

    Oczywiście.

    > I teraz dołóż do tego prędkość - wyjadę i ten z pierwszeństwem jest w
    > takiej odległości, że jadąc zgodnie z przepisami, nie zakłócę jego
    > jazdy - rozpędzę się zanim do mnie dojedzie.
    > Czyli zrobiłem wszystko prawidłowo.

    Nie zrobiłeś.
    Zakaz wyjeżdżania jest bezwzględny.
    A jak masz kłopot z oceną prędkości przeciwnika to oddaj prawo jazdy -
    stwarzasz większego zagrożenie niż on.

    > Ale w tej samej sytuacji, gdy ten z pierwszeństwem jedzie powyżej
    > dozwolonej - mimo zachowania tej samej ostrożności, zmuszam go do
    > przyhamowania. Czy jestem jednoznacznie winny wymuszenia pierwszeństwa?

    Tak.

    > IMHO nie. To on swoim niezgodnym z przepisami stylem jazdy powoduje
    > zagrożenie kolizją.

    Tak jak Ty swoim wymuszeniem pierwszeństwa.

    > Gdyby się do przepisów stosował, nie byłoby żadnego wymuszenia.
    > Zachowanie szczególnej ostrożności nie oznacza, że nie mam prawa liczyć
    > na zgodną z przepisami jazdę innych użytkowników drogi.

    Chyba że koliczności wskazują inaczej.
    Na tym polega to ograniczenie.

    > Do 40 km/h to się rozpędzę w ciągu 2-3 sekund. Bez problemu. Będzie to
    > parędziesiąt metrów za skrzyżowaniem.

    I o tym mówię.
    Po 50 m od skrzyżowania ciężko mówić o wymuszaniu.