  • 11. Data: 2003-05-10 13:41:34
    Temat: Re: Jak właściciel może sprzedać auto współwłaściela?
    Od: MARR <W...@g...pl>

    Basia Renk wrote:

    > Czy naprawdę nie ma sposobu, bym odzyskała moje
    > pieniądze gdy on się na to nie zgadza?

    Jest. Sad.
    Idz do prawnika, napisz pozew.
    Jezeli bedziesz miala szczescie i koles nie bedzie kombinowal odzyskasz auto za
    rok.
    IMO lepiej sie z czlowiekiem dogadac, bo sprawy majatkowe moga sie ciagnac
    latami (samochód mocno straci w tym czasie na wartosci)

    MARR

  • 12. Data: 2003-05-10 15:12:37
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Basia Renk" <b...@h...com> napisał w wiadomości
    > Jak mam to zrobić? Czy to możliwe, jeśli on nie wyrazi
    > zgody?
    To nie jest tak, że jak on nie wyrazi zgody, to rzecz już jest jego.
    Przecież takie auto traci na wartości, a on nie jest jego jedynym
    właścicielem. Tylko że w takiej sytuacji będziesz musiała zwrócić się do
    sądu o podział rzeczy. Ponieważ samochód jest u niego, więc najprościej
    byłoby ustalić jego wartość i orzec, żeby on Cię spłacił, czyli zapłacił Ci
    połowę jego wartości (ale od razu ustaloną w wyroku), a czy On go w tym celu
    auto sprzeda, czy wykombinuje pieniądze skądinnąd to już jego problem. Tylko
    żeby nie było tak, że on je sprzeda i przekaże Ci połowę kwoty, za którą
    sprzedał, bo wtedy umówi się z kumplem i sprzeda mu za więcej niż oficjalnie
    zgłosi. Czyli jak samochód jest np. warty 40 000, to on powinien go sprzedać
    za te 40 i po 20 powinniście otrzymać, to on go sprzeda oficjalnie za 20,
    czyli dostaniesz 10, a naprawdę za 30, więc on swoje 20 będzie miał, a on i
    kumpel jeszcze zyskają na podatku.
    Myślę, że to trzeba szybko sądownie załatwić. Dodatkowo zaznaczając, że
    kiedy on przejął auto, to ono było nieco więcej warte, więc w zasadzie
    powinien Cię spłacić wg kwoty z tego momentu, bo wartość samochodów spada, a
    to on uniemożliwia Ci sprzedaż auta od tamtego momentu i wyłącznie on nim od
    tamtego czasu jeździ, czyli to on "wypracował" spadek wartości rzeczy. Ale
    nie wiem, jak sąd to oceni, więc tym bardziej trzeba sprawę szybko
    zakończyć, żeby w razie czego zminimalizować straty.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 13. Data: 2003-05-10 16:23:47
    Od: "tyfusek" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Basia Renk" <b...@h...com> napisał w wiadomości
    > Wzięłam kredyt na auto. Kredyt został spłacony. Teraz autem
    > jeździ mój były mężczyzna, z którym się rozstałam.
    > Ów facet jest auta faktycznym współwłaścicielem, a ja jestem
    > jego właścicielką.
    > Teraz chcę odzyskać połowę pieniędzy. Chcę w tym celu
    > sprzedać auto.
    > Jak mam to zrobić? Czy to możliwe, jeśli on nie wyrazi
    > zgody?
    Proponuję poszukać porady na pl.soc.prawo
    Pozdrawiam Grzegorz

  • 14. Data: 2003-05-11 09:29:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 May 2003 11:44:22 +0200, Basia Renk wrote:
> [...]
    >Chcę w tym celu sprzedać auto.
    >Jak mam to zrobić? Czy to możliwe, jeśli on nie wyrazi zgody?

    Ja tam specem od KC nie jestem, ale ...

    Art. 198. Każdy ze współwłaścicieli może rozporządzać swoim udziałem
    bez zgody pozostałych współwłaścicieli.
    Tylko ... gdzie ty znajdziesz naiwnego ktory kupi pol auta :-)

    Najprosciej byloby sie dogadac z chlopakiem - albo odkupuje pol auta,
    albo sprzedajecie i dzielicie sie gotowka. Spor bedzie dlugotrwaly,
    kosztowny, a w miedzyczasie auto traci na wartosci.

    Jest jeszcze jedna mozliwosc, ale nie bede publicznie namawial do
    przestepstwa :-)

    J.

  • 15. Data: 2003-05-11 09:29:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 May 2003 15:15:30 +0200, adam wrote:
    >Idz do prawnika, zaplacisz do 100 zlotych i dowiesz sie jak to formalnie
    >ruszyc. Jest mozliwosc wyjscia z sytuacji analogiczna do kwestii
    >wspolwlasnosci w nieruchomosci. Procedura polega na zmuszeniu
    >wspolwlasciciela do odkupienia od ciebie wspolwlasnosci lub na sprzedazy tobie jego
    czesci.

    IMHO - nie ma takiej mozliwosci - KC chroni wspolwlasnosc.
    Mozesz prosic sad o ustalenie podzialu czasu korzystania [np miesiace
    parzyste Ty, nieparzyste on], o zabezpieczenie pojazdu przed
    zniszczeniem przez umieszczenie w depozycie na strzezonym parkingu
    itp dzialania ktore pokieruja wspolnika do polubownego zalatwienia
    sprawy ..

    J.

  • 16. Data: 2003-05-11 10:39:40
    Temat: Re: Jak w^(3)a?ciciel mo?e sprzeda? auto wspó^(3)w^(3)a?ciela?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    > zniszczeniem przez umieszczenie w depozycie na strzezonym parkingu
    > itp dzialania ktore pokieruja wspolnika do polubownego zalatwienia

    A także o zniesienie współwłasności. :)

    KG

  • 17. Data: 2003-05-11 13:51:07
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A także o zniesienie współwłasności. :)
    >
    > KG

    W tym wypadku przede wszystkim o zniesienie współwłasności :)
    MArta

  • 18. Data: 2003-05-11 15:06:36
    Od: "Jolanta Górny" <j...@x...wp.pl>

    Bez ugody między wami nic nie zrobisz.Bez sądu się nie obejdzie.

  • 19. Data: 2003-05-11 20:54:04
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik jacek <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9ijdg$i7s$...@a...news.tpi.pl...

    > nie można skutecznie zbyć ruchomości bez gody
    > współwłaściciela .... tym bardziej ...współmałzonka ....
    > z którym pozostaje się w ustawowej wpolnocie majątkowej.

    Owszem mozna.

    --
    Depi.

  • 20. Data: 2003-05-12 00:03:49
    Od: "adam" <a...@a...pl>

    "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote

    > A także o zniesienie współwłasności. :)

    O dokladnie o ten termin mi chodzilo : )

    adam