eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › wymiana towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2003-05-10 08:13:49
    Temat: wymiana towaru
    Od: "jjans" <j...@w...pl>

    Kupiłem dla mojego syna telefon komórkowy. W salonie, ze względu na
    nieaktywność karty sim nie mogłem sprawdzić wszystkich jego funkcji. Po
    powrocie do domu stwierdziłem, że jest on uszkodzony. Brak możliwości
    przełączenia dzwonka na sygnał wibracyjny, przy używaniu go w szkole czyni
    go właściwie bezużytecznym.
    Następnego dnia udałem się do salonu i zażądałem wymiany telefonu na nowy,
    argumentując to niezgodnością towaru z umową. Pracownik odmówił wymiany i
    stwierdził, że istnieje jedynie możliwość jego naprawy. Jego argumenty to:
    1. przypisanie numeru seryjnego aparatu *IMEI* do umowy z operatorem sieci,
    (no to co zrobi gdy telefonu nie da się naprawić?),
    2. niesamowite stwierdzenie *bo ja (on) na tym stracę*
    Wraz z aparatem otrzymałem kartę gwarancyjną, której warunki bardzo
    ograniczają możliwość wymiany towaru. Gwarancji tej do chwili obecnej nie
    podpisałem bo uważam, że nie mam takiego obowiązku, a jej treść ogranicza
    moje prawa.

    Czy moje rozumowanie jest poprawne? Czy mam prawo do wymiany telefonu na
    nowy?

    Bartłomiej


  • 2. Data: 2003-05-10 09:15:41
    Temat: Re: wymiana towaru
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>


    Użytkownik "jjans" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b9icak$egg$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Następnego dnia udałem się do salonu i zażądałem wymiany telefonu na nowy,
    > argumentując to niezgodnością towaru z umową. Pracownik odmówił wymiany i
    > stwierdził, że istnieje jedynie możliwość jego naprawy.

    Jeżeli dobrze rozumiem ,to telefon według swoich parametrów ma alarm
    wibracyjny
    ,ktory nie działa. Jeżeli istnieje możliwość naprawy aparatu, tak że
    wszystko będzie
    poprawie działało, to serwis raczej nie ma obowiązku wymiany aparatu na
    twoje rządanie.
    Oni mają obowiązek zwrócić ci sprawny telefon, a to jak tego dokanają to
    raczej ich
    wewnętrzna sprawa.


    > Wraz z aparatem otrzymałem kartę gwarancyjną, której warunki bardzo
    > ograniczają możliwość wymiany towaru. Gwarancji tej do chwili obecnej nie
    > podpisałem bo uważam, że nie mam takiego obowiązku, a jej treść ogranicza
    > moje prawa.
    >
    > Czy moje rozumowanie jest poprawne? Czy mam prawo do wymiany telefonu na
    > nowy?

    Tu się dokładnie na tym nie znam, ale jeśli nie podpisałes umowy, to możesz
    próbować
    odwołymać sie do prawa rękojmy, ale raczej ciężko będzie, co jeszcze zależy
    od tego,
    czy jest to pre-paid czy na aobnament, bo w drugim przypadku, to pewnie
    odbyło się
    to na zasadzie jakiejś promocji, a w tym momencie tylko na tym stracisz.




    --
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
    TauRuSS

    t...@i...pl
    +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+





  • 3. Data: 2003-05-10 10:39:14
    Temat: Re: wymiana towaru
    Od: "jjans" <j...@w...pl>



    TauRuSS wrote:

    >
    > Jeżeli dobrze rozumiem ,to telefon według swoich parametrów ma alarm
    > wibracyjny, ktory nie działa.

    Tak ma alarm wibracyjny.

    >Jeżeli istnieje możliwość naprawy aparatu, tak że wszystko będzie poprawie
    działało, to >serwis raczej nie ma obowiązku wymiany aparatu na twoje
    rządanie. Oni mają obowiązek >zwrócić ci sprawny telefon, a to jak tego
    dokanają to raczej ich wewnętrzna sprawa.

    O ile ja wiem, to prawo decyzyjne w tym zakresie przysługuje kupującemu.Czy
    się mylę?

    > Tu się dokładnie na tym nie znam, ale jeśli nie podpisałes umowy, to
    > możesz próbować odwołymać sie do prawa rękojmy,

    Czy dla towarów zakupionych w roku 2003 istnieje prawo rękojmi? Zresztą to
    mało istotne - telefon kupiłem w promocji.

    Moje dodatkowe i podstawowe pytanie jest takie- czy brak możliwości
    sprawdzenia aparatu w salonie oraz fakt stwierdzenia jego wady w chwili
    uruchomienia (po aktywacji karty sim) może być traktowane jako nabycie
    towaru niezgodnego z umową?

    Bartłomiej


  • 4. Data: 2003-05-10 16:38:44
    Temat: Odp: wymiana towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik jjans <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9ikqs$9je$...@a...dialog.net.pl...
    >
    >
    > O ile ja wiem, to prawo decyzyjne w tym zakresie przysługuje
    kupującemu.Czy
    > się mylę?
    >
    Nie.

    > > Tu się dokładnie na tym nie znam, ale jeśli nie podpisałes umowy, to
    > > możesz próbować odwołymać sie do prawa rękojmy,
    >
    > Czy dla towarów zakupionych w roku 2003 istnieje prawo rękojmi?

    W sprzedazy konsumenckiej obowiazuje ustawa o szczegolnych warunkach bla bla
    [...] i ona wprowadza zamiast rekojmi tzw. niezgodnosc towaru z umowa. W
    sumie jest to to samo, tylko troche inaczej.


    Zresztą to
    > mało istotne - telefon kupiłem w promocji.
    >
    A co to ma do rzeczy?

    > Moje dodatkowe i podstawowe pytanie jest takie- czy brak możliwości
    > sprawdzenia aparatu w salonie oraz fakt stwierdzenia jego wady w chwili
    > uruchomienia (po aktywacji karty sim) może być traktowane jako nabycie
    > towaru niezgodnego z umową?
    >
    E tam - ewidentnie telefon nie dziala i nie ma o czym w ogole mowic. Na
    podstawie art. 8 ust. 1 powolanej wyzej ustawy mozesz alternatywnie zadac
    wyminy na nowy badz naprawy.


    Pozdrawiam

    --
    Depi.




  • 5. Data: 2003-05-10 16:42:59
    Temat: Odp: wymiana towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik jjans <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9icak$egg$...@a...dialog.net.pl...

    > 1. przypisanie numeru seryjnego aparatu *IMEI* do umowy z operatorem
    sieci,
    > (no to co zrobi gdy telefonu nie da się naprawić?),

    Bzdura.

    > 2. niesamowite stwierdzenie *bo ja (on) na tym stracę*

    Poinformuj natychmiast jego przelozonego. Powinien wyleciec natychmiast z
    roboty. Nawet jesli to prawda, to powiedzenie tego klientowi powinno
    skutkowac natychmiastowym kopnikiem w dupe.


    > Wraz z aparatem otrzymałem kartę gwarancyjną, której warunki bardzo
    > ograniczają możliwość wymiany towaru. Gwarancji tej do chwili obecnej nie
    > podpisałem bo uważam, że nie mam takiego obowiązku, a jej treść ogranicza
    > moje prawa.
    >
    Gwarancja nie ogranicza zadnych praw!!! Jest czyms dodatkowym, dobrowolnie
    _dodanym_ przez producenta/sprzedawce ( gwaranta ). Uprawnienia z gwarancji
    nie powoduja uszczuplenia tych z ustawy o szczeg.war.sprzed.z.udz.konsu
    mogliby je chociaz jakos krocej nazywac... ).

    > Czy moje rozumowanie jest poprawne?

    Poza nie podpisywaniem gwarancji - tak.

    > Czy mam prawo do wymiany telefonu na
    > nowy?

    Tak. Uwaga - to jest moja interpretacja tego przepisu. przez to, ze
    funkcjonuje dopiero pare miesiecy, to nie ma jeszcze orzecznictwa
    potwiedzajacego ja, ale myle, ze wprost to wynika z tekstu art. 8.

    Pozdrawiam

    --
    Depi.



  • 6. Data: 2003-05-10 17:25:57
    Temat: Re: Odp: wymiana towaru
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > Gwarancja nie ogranicza zadnych praw!!! Jest czyms dodatkowym, dobrowolnie
    > _dodanym_ przez producenta/sprzedawce ( gwaranta ). Uprawnienia z gwarancji
    > nie powoduja uszczuplenia tych z ustawy o szczeg.war.sprzed.z.udz.konsu
    > mogliby je chociaz jakos krocej nazywac... ).

    nie ma "z.udz." za to jeszcze "o.zm.kc" ;)

    KG


  • 7. Data: 2003-05-10 17:59:53
    Temat: Odp: Odp: wymiana towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    >
    > nie ma "z.udz." za to jeszcze "o.zm.kc" ;)
    >
    No wlasnie.

    :-(

    --
    Depi.



  • 8. Data: 2003-05-10 19:04:55
    Temat: Re: wymiana towaru
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>


    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b9j9v5$qs2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zresztą to
    > > mało istotne - telefon kupiłem w promocji.
    > >
    > A co to ma do rzeczy?

    To ,że gdyby chciał zwrócić telefon, to musieli by mu oddać kwotę jaką za
    niego zapłacił,
    czyli w zależności od promocji 1 ,29 ,49 zł itd. Czyli mniej niż telefon
    jest faktycznie wart,
    a pozostaje umowa podpisana na parę lat ,z wszystkiego tego konsekwencjami
    (abonament itp.)



  • 9. Data: 2003-05-10 19:09:28
    Temat: Odp: wymiana towaru
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>


    Użytkownik TauRuSS <t...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9jifm$bs7$...@n...onet.pl...
    >
    > Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:b9j9v5$qs2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > > Zresztą to
    > > > mało istotne - telefon kupiłem w promocji.
    > > >
    > > A co to ma do rzeczy?
    >
    > To ,że gdyby chciał zwrócić telefon, to musieli by mu oddać kwotę jaką za
    > niego zapłacił,
    > czyli w zależności od promocji 1 ,29 ,49 zł itd. Czyli mniej niż telefon
    > jest faktycznie wart,
    > a pozostaje umowa podpisana na parę lat ,z wszystkiego tego konsekwencjami
    > (abonament itp.)
    >
    Co? Nie mam nawet sladowego pojecia o czym mozesz mowic. Przeciez chce tylko
    wymiany - co mieliby mu niby zwracac? Nie odstepuje przeciez od umowy.

    --
    Depi.



  • 10. Data: 2003-05-10 19:41:17
    Temat: Re: wymiana towaru
    Od: "TauRuSS" <t...@i...pl>


    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b9jiq1$6v9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Co? Nie mam nawet sladowego pojecia o czym mozesz mowic. Przeciez chce
    tylko
    > wymiany - co mieliby mu niby zwracac? Nie odstepuje przeciez od umowy.

    Ok. Tu się pomyliłem


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1