    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak właściciel może sprzedać auto współwłaściela?
    Date: Sat, 10 May 2003 17:12:37 +0200

    Użytkownik "Basia Renk" <b...@h...com> napisał w wiadomości
    news:b9ihmt$skh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jak mam to zrobić? Czy to możliwe, jeśli on nie wyrazi
    > zgody?
    To nie jest tak, że jak on nie wyrazi zgody, to rzecz już jest jego.
    Przecież takie auto traci na wartości, a on nie jest jego jedynym
    właścicielem. Tylko że w takiej sytuacji będziesz musiała zwrócić się do
    sądu o podział rzeczy. Ponieważ samochód jest u niego, więc najprościej
    byłoby ustalić jego wartość i orzec, żeby on Cię spłacił, czyli zapłacił Ci
    połowę jego wartości (ale od razu ustaloną w wyroku), a czy On go w tym celu
    auto sprzeda, czy wykombinuje pieniądze skądinnąd to już jego problem. Tylko
    żeby nie było tak, że on je sprzeda i przekaże Ci połowę kwoty, za którą
    sprzedał, bo wtedy umówi się z kumplem i sprzeda mu za więcej niż oficjalnie
    zgłosi. Czyli jak samochód jest np. warty 40 000, to on powinien go sprzedać
    za te 40 i po 20 powinniście otrzymać, to on go sprzeda oficjalnie za 20,
    czyli dostaniesz 10, a naprawdę za 30, więc on swoje 20 będzie miał, a on i
    kumpel jeszcze zyskają na podatku.
    Myślę, że to trzeba szybko sądownie załatwić. Dodatkowo zaznaczając, że
    kiedy on przejął auto, to ono było nieco więcej warte, więc w zasadzie
    powinien Cię spłacić wg kwoty z tego momentu, bo wartość samochodów spada, a
    to on uniemożliwia Ci sprzedaż auta od tamtego momentu i wyłącznie on nim od
    tamtego czasu jeździ, czyli to on "wypracował" spadek wartości rzeczy. Ale
    nie wiem, jak sąd to oceni, więc tym bardziej trzeba sprawę szybko
    zakończyć, żeby w razie czego zminimalizować straty.
    Pozdrawiam,
    MArta