  • 1. Data: 2005-02-21 12:27:04
    Temat: Jak udowodnić, że nie jest się słoniem?
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    Witam!

    Gmina wniosła przeciwko mnie pozew o eksmisję. Sąd poinformował mnie o terminie
    rozprawy i wezwał do udowodnienia, iż nie mam możliwości zamieszkiwania poza
    spornym lokalem... i tu mam zagwózdkę; gdyż ja wiem, że nie mam innych
    możliwośći lokalowych ale sąd o tym nie wie - co zrobić żeby go przekonać.

    Dodam, że nie jestem jakimś lokatorem na dziko, po prostu od 5 lat mieszkam w
    mieszkaniu gminnym (jestem zameldowany); przez dwa lata mieszkałem z Babcią
    (ona miała umowę najmu, ze mną jej nie zawarto) ale Babcia zmarła.

    Proszę, podrzućcie jakieś pomysły :-)

  • 2. Data: 2005-02-21 14:17:01
    Temat: Re: Jak udowodnić, że nie jest się słoniem?
    Od: "Tomasz Lam [ZULU]" <t...@w...info.pl>

    e-gen napisał(a):
> [...]

    > mieszkaniu gminnym (jestem zameldowany); przez dwa lata mieszkałem z Babcią
    > (ona miała umowę najmu, ze mną jej nie zawarto) ale Babcia zmarła.

    Hmmm, z tego co pamiętam, to jeśli faktycznie zamieszkiwałeś z babcia i
    byłeś zameldowany co najmniej rok (albo 2 lata) to masz prawo jako
    spadkobierca być kontynuatorem najmu. Ale to tylko gdzieś mi sie obiło.
    Ale inaczej eksmitowany by te biedne rodziny zmarłych najemców, którzy
    mieszkali z rodzina, a tak przecież nie jest!

    TLZ

  • 3. Data: 2005-02-21 14:27:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Lam [ZULU] napisał(a):

> [...]
    > Ale inaczej eksmitowany by te biedne rodziny zmarłych najemców, którzy
    > mieszkali z rodzina, a tak przecież nie jest!

    http://tinyurl.com/3rmfx
    http://tinyurl.com/4cx5e

    j.

  • 4. Data: 2005-02-21 19:30:40
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > spornym lokalem... i tu mam zagwózdkę; gdyż ja wiem, że nie mam innych
    > możliwośći lokalowych ale sąd o tym nie wie - co zrobić żeby go przekonać.

    Sad raczej nie zna logiki i widac nie wie, ze nie da sie udowodnic
    okolicznosci negatywnej, tzn. ze czegos nie ma. Oczywiscie te okolicznosc,
    tzn. to ze _masz_ gdzie mieszkac, powinna udowodnic powodowa gmina albo sad
    zrobic to z urzedu. Oczywiscie bowiem chodzi o to, czy sad przyzna ci
    uprawnienie do otrzymania lokalu socjalnego w ewentualnym wyroku nakazujacym
    ci oproznic dotychczasowy lokal ( art. 14 ust. 4 ustawy o ochronie praw
    lokatorow ). Jezeli masz gdzie mieszkac, inne mieszkanie etc., to sad nie
    musi ci przynawac tego uprawnienia ( jezeli poza tym spelniasz jego
    warunki ). Ale powtarzam : to nie ty masz udowodnic, ze nie masz gdzie
    mieszkac, ale powod etc. Ciezar dowodu obciaza w tym wypadku gmine i to ona
    bedzie ponosic konsekwencje ewentualnej porazki w tym zakresie.

    KOnrad

  • 5. Data: 2005-02-22 12:19:03
    Od: "e-gen" <k...@o...pl>

    > byłeś zameldowany co najmniej rok (albo 2 lata) to masz prawo jako
    > spadkobierca być kontynuatorem najmu.

    ale ja mam pecha, gdyż w gminie w której mieszkam ten okres wynosi 3 lata więc
    gminy odmówiła wejścia ze mną w stosunek najmu :/

  • 6. Data: 2005-02-22 19:25:54
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > ale ja mam pecha, gdyż w gminie w której mieszkam ten okres wynosi 3 lata
    więc
    > gminy odmówiła wejścia ze mną w stosunek najmu :/

    eee nie ma to znaczenia. przepis kodeksu cywilnego, ktory o tym mowi (
    bodajze 691 kc albo cos okolo ) - tj. o wstapieniu w stosunek najmu z mocy
    prawa, nie wyznacza zadnego terminu uprzedniego zamieszkiwania.

    konrad