  • 11. Data: 2003-10-28 20:38:07
    Temat: Re: Jak to wyglada w swietle prawa?
    Od: "Dagger" <d...@b...pl>

    > Chyba jednak nie za dobre porównanie.
    > Aby oskarżyć kogoś o kradzież softu, trzeba wskazać - jakiego. Czyli na
    > czyją szkodę działał sprawca.

    O od tej strony na to jeszcze nie patrzalem. Dobre ;-)

  • 12. Data: 2003-10-28 20:39:17
    Od: "Dagger" <d...@b...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > "Marcin Olender" <d...@g...pl> niebacznie popelnil

    > A i tak kluczowe jest "usuwa bezpowrotnie dane z komputera"

    A dlaczego kluczowe? Nie kumam :-/

    > Wytłumaczcie mi tylko po co US ma sprawdzać legalność oprogramowania?

    US to byl jedynie przydlad ;-)

  • 13. Data: 2003-10-28 23:26:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    Catbert <v...@w...pl> niebacznie popelnil

    > Jeżeli jesteś konsumentem końcowym, to Ty płacisz VAT - nie
    > kupiłeś, nie zapłaciłeś.
    > Masz korzyść a nie płacisz dochodowego - lub np. "od darowizny
    > ze strony MS".

    "Legalność" linoleum i pochodzenie papieru do drukarek
    też rytynowo sprawdzają?!
    Toż jeżeli pochodzą z kradzieży
    (albo zaboru z zamiarem krótkotrwałego użycia)
    i VAT, i "darowizna"...

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2003-10-28 23:26:31
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Dagger" <d...@b...pl> niebacznie popelnil

    > A dlaczego kluczowe? Nie kumam :-/
    Bo "bezpowrotne" usunięcie danych z komputera nie da się
    wykonać prostym pstryk i już. I nie chodzi mi tu o jakieś
    super high tech metody odczytu domen magnetycznych na dysku.

    > US to byl jedynie przydlad ;-)
    Jeżli wpada PP (+begunkowy z BSA) to za ruch w stronę kompa można
    "personel został skarcony nogą za samowolne opuszczanie rewiru" ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2003-10-29 07:49:52
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > "Legalność" linoleum i pochodzenie papieru do drukarek
    > też rytynowo sprawdzają?!
    > Toż jeżeli pochodzą z kradzieży
    > (albo zaboru z zamiarem krótkotrwałego użycia)
    > i VAT, i "darowizna"...

    Pewna firma kupiła ciastka - kilka kartonów. VAT odliczono.
    Kontroler pyta, co z nimi zrobiono.
    Zarząd: zjedliśmy!
    Pierdut VAT - płatnikiem VATu jest konsument końcowy.
    Prawidłowa odpowiedź: przeznaczyliśmy na poczęstunek dla kontrahentów.
    (najlepiej zagranicznych).

    PZDR: Catbert, EHRM

  • 16. Data: 2003-10-29 08:44:19
    Od: "Dagger" <d...@b...pl>

    > Bo "bezpowrotne" usunięcie danych z komputera nie da się
    > wykonać prostym pstryk i już. I nie chodzi mi tu o jakieś
    > super high tech metody odczytu domen magnetycznych na dysku.

    Oj sa metody sa ... pstryk i kilka sekund danych na dysku niem i nie bylo
    ;-)

  • 17. Data: 2003-10-29 18:04:09
    Od: "Dagger" <d...@b...pl>

    A teraz z innej strony. Jak bedzie od strony prawnej wygladalo cos takiego:
    - firma udostepnia/sprzedaje narzedzia/oprogramowanie do kasowania danych z
    dyskow (zakladamy ze jednak to kasowanie jest bezpowrotne)
    Czy taka firma odpowiada w swietle prawa za to ze sie przyczynia do
    ukrywania/kasowania dowodow?
    Firma udostepnia narzedzie... ale chyba nie odpowiada za to jak klient z
    niego skorzysta?

  • 18. Data: 2003-10-30 03:05:24
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bnovgr$co2$1@nemesis.news.tpi.pl>, Dagger wrote:
> [...]
    > ukrywania/kasowania dowodow?
    > Firma udostepnia narzedzie... ale chyba nie odpowiada za to jak klient z

    Oczywiście że nie, tym bardziej że dyski "zeruje" się również z innych
    powodów. Producent siekier i noży też nie odpowiada, nie?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2003-10-30 06:21:21
    Od: "Dagger" <d...@b...pl>

    > Oczywiście że nie, tym bardziej że dyski "zeruje" się również z innych
    > powodów. Producent siekier i noży też nie odpowiada, nie?

    OK. dzieki, to chcialem potwierdzic ;-)

  • 20. Data: 2003-10-30 10:27:36
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Dagger" <d...@b...pl> popełnił 29 paź 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Oj sa metody sa ... pstryk i kilka sekund
    > danych na dysku niem i nie bylo
    Fizycznie dysk pozostaje na swoim miejscu?
    To co- 24V? A jak pójdzie tylko elektronika?
    Szyfrowanie partycji się nie liczy, dane NADAL są.

    --
    pozdro
    poreba