  • 11. Data: 2005-08-03 20:32:02
    Temat: Re: Jak 'sprzedawac' towar pracownikom ?
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    januszek napisał(a):

    > IMHO przykład nie na miejscu.

    dokładnie tak

    > Moim zdaniem nie może poniżej ceny za którą kupił. Chyba, że jest to
    > towar z jakiś powodów uszkodzony - co jeszcze trzeba udokumentować.

    nie chcę wyrokować,
    sprzedawać poniżej zakupu można gdy:
    a) likwidujemy działalność i mamy wyprzedaż
    b) towar stracił walory jakościowe (uszkodzenia itp)
    c) nie pamiętam... (terminy przydatności chyba, a może to pod punkt b
    wchodzi, a tu wyprzedaże sezonowe)

    co do dokumentowania to nie przesadzajmy,
    przeceny są dziś na porządku dziennym,
    ważniejsze (i szkodliwsze) może być "wykazanie", że nie była to żadna
    wyprzedaż, a świadczenie wypłacone pracownikowi (Gotrfyd, co sądzisz :) ).
    gdy towar jest oferowany publicznie do sprzedaży (dlatego paragon lepszy
    niż faktura), to zasadniczo mamy czyste ręce...

    > Skoro proponujesz mu dokładanie do interesu to nie lepiej by było
    > gdyby tak podniósł zarobki pracowników aby było ich po prostu stać
    > na zakupy w sklepie w którym pracują? ;P

    po co, żeby zus i us na to łapę położył???
    po to właśnie są promocyjne zakupy, telefony i samochody służbowe...

    --
    regent...
    (...)

  • 12. Data: 2005-08-03 20:47:38
    Od: gogo <g...@i...pl>

    > Moim zdaniem nie może poniżej ceny za którą kupił. Chyba, że jest to
    > towar z jakiś powodów uszkodzony - co jeszcze trzeba udokumentować.

    Oczywiście bzdura. Cena detaliczna towaru może być dowolnie ustalana
    przez sprzedawcę, o ile nie jest ograniczony jakimiś umowami ze swoimi
    dostawcami. Nie ma żadnych przepisów ogólnych mówiących , że należy
    sprzedawać drożej niż się kupiło.

    > Skoro proponujesz mu dokładanie do interesu to nie lepiej by było
    > gdyby tak podniósł zarobki pracowników aby było ich po prostu stać
    > na zakupy w sklepie w którym pracują? ;P

    No dobrze. Zacznijmy np. od salonów Mercedesa , he,he... a inni niech
    się dostosują.

  • 13. Data: 2005-08-03 21:03:27
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    gogo napisał(a):

> [...]
    > przez sprzedawcę, o ile nie jest ograniczony jakimiś umowami ze swoimi
    > dostawcami. Nie ma żadnych przepisów ogólnych mówiących , że należy

    cytat:

    Art. 15. 1. Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym
    przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez:

    1) sprzedaż towarów lub usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub
    świadczenia albo ich odprzedaż poniżej kosztów zakupu w celu eliminacji
    innych przedsiębiorców,

    i jeszcze to:

    5. Nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji sprzedaż, o której mowa w
    ust. 3, jeżeli jest dokonywana w ramach:
    1) wyprzedaży posezonowej, dokonywanej dwa razy w roku na koniec sezonu
    letniego i zimowego, trwającej każdorazowo nie dłużej niż miesiąc,
    2) wyprzedaży ze względu na upływający termin przydatności towarów do
    spożycia lub upływającą datę minimalnej trwałości,
    3) likwidacji obiektu handlowego, o ile sprzedaż taka trwa nie dłużej
    niż 3 miesiące od dnia podania do publicznej wiadomości informacji o
    likwidacji tego obiektu, a w przypadku likwidacji wszystkich obiektów
    handlowych przedsiębiorcy w związku z zaprzestaniem przez niego
    działalności handlowej - nie dłużej niż rok.

    ale oczywiście my nie o konkurencji tutaj piszemy,
    więc może to bez sensu...

    dobranoc

    --
    regent...
    (...)

  • 14. Data: 2005-08-04 06:38:11
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Dlatego napisałem, żeby nie sprzedać za 1 zł tylko sprzedać
    > pracownikowi za cenę wyliczoną wg cena_zakupu + 1% + VAT. Oczywiście
    > trzeba wprowadzić limit, że pracownik moze kupić w ten sposób ileś
    > tylko przedmiotów w miesiącu. Najwyraźniej obaj się nie zrozumieliśmy
    > ;)

    Aha. Tylko, ze my chcemy sprzedawac po ta 1 zl. To dobry 'dodatek' dla
    pracownika

    Fantom

  • 15. Data: 2005-08-04 06:40:11
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Jest sklep z towarem typu obuwie, ciuchy itp. No i pracuje w nim 10
    > pracownikow. No i w regulamini pracy mamy zapisane, ze mozna kupowac
    > 1 szt towaru miesiecznie z 99% rabatem. No i wszyscy sobie z tego
    > korzystaja. Ale jak to rozgryzc od strony ksiegowosci ? Bo nasza
    > kseigowa odrzuca faktury vat na 1 zl - bo mowi ze tak nie moze byc
    > ale ona pomyslu nie ma . To jak to mozna rozwiazac ??

    Rozwine jeszcze temat : kiedys widzialem cos takiego jak dokument RW -
    Rozchod Wewnetrzny. Nie mozna tu czegos takiego zastosowac ?

    Fantom

  • 16. Data: 2005-08-04 07:37:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > Aha. Tylko, ze my chcemy sprzedawac po ta 1 zl. To dobry 'dodatek' dla
    > pracownika

    To kombinujecie ;P

    j.

  • 17. Data: 2005-08-04 09:10:28
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > To kombinujecie ;P

    No wlasnie nie chcemy kombinowac :)
    Tylko zrobic to legalnie i jawnie
    Zaczynam sie zastanawiac nad RW - ubranie robocze dla pracownikow czy jakos
    tak. Tylko co jak pracownik np sie zwolni - a takie cos to chyba jakas
    amortyzacja itp - czyli musialby oddac czy cos w tym stylu.

    Fantom

  • 18. Data: 2005-08-04 10:14:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > No wlasnie nie chcemy kombinowac :)
    > Tylko zrobic to legalnie i jawnie

    Legalnie i jawnie to jest to forma wynagrodzenia lub darowizna. Ktoś musi
    tracić czas na papierologie, trzeba zapłacić podatki etc. W sumie wyjdzie
    dużo zamieszania i albo zapłacisz jak za wynagrodzenia albo pracownik
    bedzie musial zaplacic podatek od darowizny.

    j.

  • 19. Data: 2005-08-04 15:12:59
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dcsd8q$ono$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rozwine jeszcze temat : kiedys widzialem cos takiego jak dokument RW -
    > Rozchod Wewnetrzny. Nie mozna tu czegos takiego zastosowac ?

    O ile się nie mylę, RW to dokument magazynowy, który dotyczy wydania
    materiału z magazynu ale nie poza firmę (zgodnie z nazwą) np. do przerobu
    (na produkcję) lub na własne potrzeby firmy. To nie twój przypadek.

  • 20. Data: 2005-12-05 01:45:33

    -> http://usenet.pomocprawna.info