  • 1. Data: 2004-10-19 09:48:41
    Temat: Jak skutecznie doręczyc
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    Musze doręczyc pismo ponieważ polecony z potwierdzeniem odbioru zostal
    zwrócony.
    Czy wręczenie pisma osobiście bedzie skuteczne (zakładam ze gość nie
    podpisze się że otrzymał) i w jaki sposob muszę ten fakt udowodnić przed
    sądem ? czy musze mieć świadka takiego doręczenia ?

    VG

  • 2. Data: 2004-10-19 10:13:04
    Temat: Re: Jak skutecznie doręczyc
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Musze doręczyc pismo ponieważ polecony z potwierdzeniem odbioru zostal
    > zwrócony.

    A z jakiej przyczyny? Może pismo już jest doręczone.

    > Czy wręczenie pisma osobiście bedzie skuteczne (zakładam ze gość nie
    > podpisze się że otrzymał) i w jaki sposob muszę ten fakt udowodnić przed
    > sądem ? czy musze mieć świadka takiego doręczenia ?

    Nie musisz ale ze względów dowodowych byłby wskazany, albo nawet dwóch
    którzy podpiszą oświadczenie że w dniu o godz. Pan X odmówił obioru pisma

  • 3. Data: 2004-10-19 17:49:07
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

    > Nie musisz ale ze względów dowodowych byłby wskazany, albo nawet dwóch
    > którzy podpiszą oświadczenie że w dniu o godz. Pan X odmówił obioru pisma

    A czy jakbym nagrał na kasecie wideo takie doręczenie czy to wystarczy
    czy dalej musiałbym mieć świadków ? czy tasma wideo jest dowodem ?

  • 4. Data: 2004-10-20 07:56:41
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    > A czy jakbym nagrał na kasecie wideo takie doręczenie czy to wystarczy
    > czy dalej musiałbym mieć świadków ? czy tasma wideo jest dowodem ?

    Sąd dopuszcza i ocenia dowody, Ty będziesz wykazywał wszelkimi środkami że
    adresatowi doręczyłeś pismo tzn. że mógł się z nim zapoznać a nie że się
    zapoznał. Dlatego jeśli na kopercie awizowanej przesyłki listonosz napisze
    że "odmówił odbioru" to pismo już jest doręczone. Stąd też zastanawiam się
    czemu tak koniecznie osobiście chcesz doręczać...

  • 5. Data: 2004-10-20 08:40:24
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Wirde" <w...@n...hotmail.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Van Gogush" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wyśłij polecony BEZ potw. odbioru. wystarczy dowód nadania, poczta avizuje
    przesyłki, więc nie musisz się martwić tym, że ktoś nie odebrał. Zwrotki są
    zawasze z adnotacją, najczęściej "nie podjęto w terminie", lub "adresat
    nieznany".W pierwszym przypadku nie masz się czym martwić, pismo było
    wysyłane i to nie Twój problem, żeby ktoś raczył je odebrać.Dowód nadania
    masz, a Ty nie odbieraj zwrotu. List najwyżej dojedzie do Koluszek. A to już
    kłopot adresata, żeby mając awizo odebrać przesyłkę (zapłaci jeszcze raz).

    Swoją drogą napoczcie jest jakaś możliwość podczas nadawania listu, żeby
    zaprotokołowano dokładnie, czy nie odebrał, czy odmówiono odbioru. (tak
    stusuje np WKU). dowiedz się szczegółów.

  • 6. Data: 2004-10-20 10:20:05
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > że "odmówił odbioru" to pismo już jest doręczone. Stąd też zastanawiam się
    > czemu tak koniecznie osobiście chcesz doręczać...
    ja bym w sądzie powiedział, że odbioru musiał odmowić mój współlokator - ja
    nic o tym nie wiem. Powodzenia przy przesłuchiwaniu listonosza - na pewno
    mnie pamięta ;)

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-10-20 10:22:03
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    już
    > kłopot adresata, żeby mając awizo odebrać przesyłkę (zapłaci jeszcze raz).
    błąd - nie myl obowiązku zawiadomienia (np. akcjonariusza imiennego o walnym
    zgromadzeniu spółki) z doręczeniem np. oswiadczenia woli o przyjeciu oferty.

    > Swoją drogą napoczcie jest jakaś możliwość podczas nadawania listu, żeby
    > zaprotokołowano dokładnie, czy nie odebrał, czy odmówiono odbioru. (tak
    > stusuje np WKU). dowiedz się szczegółów.
    przy WKU przepisy o doręczeniu stosuje sie właściwe dla KPA a nie KPC - np.
    trzykrotne niepodjęcie = doręczenie.

    p.
    W,

  • 8. Data: 2004-10-20 10:46:24
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ja
    > nic o tym nie wiem. Powodzenia przy przesłuchiwaniu listonosza - na pewno

    ale ciężar dowodu obciąży Ciebie wg 6 kpc, więc brakiem pamięci listonosza
    raczej Ty powinieneś się martwić.

  • 9. Data: 2004-10-20 14:44:39
    Od: " demagogia" <d...@g...pl>

    Van Gogush <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > podpisze się że otrzymał) i w jaki sposob muszę ten fakt udowodnić przed
    > sądem ? czy musze mieć świadka takiego doręczenia ?

    Wolę dmuchać na zimne i w takich sytuacjach gnam do gościa ze świadkami. W
    sprawach lokalowych sąd staje po stronie lokatorów i to ja muszę udowadniać,
    że nie jestem żyrafą. Lepiej więc mieć zbyt dużo dowodów próby zapoznania
    gościa z informacją, niż słuchać, że przecież można jeszcze było...
    demagogia

  • 10. Data: 2004-10-21 06:51:48
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > ale ciężar dowodu obciąży Ciebie wg 6 kpc, więc brakiem pamięci listonosza
    > raczej Ty powinieneś się martwić.

    Nie zrozumiałeś - oponent twierdzi, że ja odmówiłem odbioru (nigdzie nie ma
    podpisu - po prostu odmowa).

    Ja twierdzę, że to widocznie mój współlokator - ja nigdy nie odmowiłem, nie
    wiem wogóle o co chodzi.

    Oponent powołuje na świadka listonosza..... (i pyta, czy ja mu odmówiłem
    doręczenia). (czyli 6kc - ciężar spada na drugą stronę)

    p.
    W,