  • 1. Data: 2004-10-19 09:52:54
    Temat: Operat szacunkowy
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Witam,

    Czy Gmina, ktora sporzadziła operat szacunkowy nieruchomosci, ktorej jestem
    wspołwłaścicielem ma prawo odmówić mi kserokopii tegoż?
    Umożliwiono mi tylko wgląd.

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 2. Data: 2004-10-19 10:14:33
    Temat: Re: Operat szacunkowy
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 09:52:54 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy Gmina, ktora sporzadziła operat szacunkowy nieruchomosci, ktorej jestem
    > wspołwłaścicielem ma prawo odmówić mi kserokopii tegoż?
    > Umożliwiono mi tylko wgląd.

    Napisz na piśmie prośbę o uzyskanie kserokopi/odpisu operatu i czekaj na
    odpowiedz na piśmie w którym musi być podstawa prawna na którą się
    powołują.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-19 10:28:18
    Od: "Hajenus" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Napisz na piśmie prośbę o uzyskanie kserokopi/odpisu operatu i czekaj na
    > odpowiedz na piśmie w którym musi być podstawa prawna na którą się

    Otóz w rozmowie powoływali sie na *Prawa autorskie*. Urzędniczka nie bardzo
    potrafiła wytłumaczyc o czyje prawo chodzi,rzeczoznawcy, czy gminy :))))
    Oczywiście złożę takie pismo z zapytaniem o podstawę prawną. Ciekawe jak to
    sie ma do *Ustawy o dostepie do informacji publicznej* z 6 września 2001?

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 4. Data: 2004-10-19 11:06:02
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 10:28:18 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > Otóz w rozmowie powoływali sie na *Prawa autorskie*. Urzędniczka nie bardzo
    > potrafiła wytłumaczyc o czyje prawo chodzi,rzeczoznawcy, czy gminy :))))

    Dz.U. 115 poz 741, Dz.U. 98 poz 612 wskazują na standardy zawodowe
    rzeczoznawców majątkowych.
    Standard VII.1
    "1.1 Operat szacunkowy jest opinią autorską rzeczoznawcy majątkowego o
    wartości nieruchmości i stanowi dokument urzędowy. Może byc sporządzany
    wyłącznie w formie pisemnej"

    Nie słyszałem jeszcze żeby dokument urzędowy nie posadający klauzuli
    tajemnicy nie mógł być kserowany :).

  • 5. Data: 2004-10-19 11:15:41
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > wyłącznie w formie pisemnej"
    >
    > Nie słyszałem jeszcze żeby dokument urzędowy nie posadający klauzuli

    Dlatego tez, wydało mi sie to mocno naciagane, widocznie sprawiałem wrażenie
    nierozgarnietego i urzedniczka poczuła w sobie *moc*, *władze*.
    Chciałem uniknąc trybu KPA, ale widac zła droge obrałem.
    Prawdopodobnie wynika to z asekuracji urzedniczki, jesli złoze pismo, pewnie
    ktos inny bedzie odpowiadał na nie, tym samym, rzeczona urzedniczka nie
    popełni *błędu*.
    Niekompetencja urzednicza i niewiedza petenta to spokojne lata do emerytury,
    przy tym samym biurku. :))))

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 6. Data: 2004-10-19 13:19:54
    Od: "wk_s" <w...@o...pl>

    Zwykle rzeczoznawcy majątkowi zamieszczaja w operacie klauzule o mniej
    wiecej nastepujacej tresci: "niniejszy operat nie moze byc powielany w
    calosci ani we fragmentach bez zgody autora operatu". Biorac pod uwage to co
    jeden z kolegow napisal powyzej, ze zgodnie ze Standardami, operat
    szacunkowy jest opinią autorską rzeczoznawcy majątkowego o wartości
    nieruchmości, więc skoro jest on opinia autorska to byc moze mają tu
    zastosowanie "prawa autorskie", na które powolywala sie urzedniczka.
    Mam wrażenie, ze bylaby tu podobna sytuacja, jak gdyby ktos kupil ksiazke w
    ksiegarni. Dac do przeczytania komus innemu mozesz, ale powielic i
    sprzedawac lub nawet rozdawac za darmo dalej to juz chyba nie bardzo.

    Pozdrawiam
    krzysiek

  • 7. Data: 2004-10-19 13:36:42
    Od: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wk_s <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > ksiegarni. Dac do przeczytania komus innemu mozesz, ale powielic i
    > sprzedawac lub nawet rozdawac za darmo dalej to juz chyba nie bardzo.

    Witaj,

    Przyznam sie szczerze,ze nie zwrociłem uwagi, czy jest taka klauzula.
    Analogia z ksiażka dobra, chociaż nie do konca. Zrobiono operat nieruchomosci,
    ktorej jestem wspołwłaścicielem. Teoretycznie powinienem mieć prawo do kopii
    takiego dokumentu,gmina dokonała wyceny wiadomo w jakim celu...podatek od
    nieruchomosci.
    Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa, czy chodzi tylko o ochronę *prawa
    autorskiego*, czy ewentualne *ochrona* przed podważeniem tejże wyceny.

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 8. Data: 2004-10-19 16:31:51
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 15:19:54 +0200, wk_s naskrobał(a):

    > Zwykle rzeczoznawcy majątkowi zamieszczaja w operacie klauzule o mniej
    > wiecej nastepujacej tresci: "niniejszy operat nie moze byc powielany w
    > calosci ani we fragmentach bez zgody autora operatu".

    nigdy w życiu nie widziałem takiej klauzuli, chyba pomyliłeś się z
    "niniejszy operat szacunkowy nie może lub opublikowany w całości lub części
    bez ....... ".

    różnica _zasadnicza_

  • 9. Data: 2004-10-19 19:17:44
    Od: "wk_s" <w...@o...pl>

    > nigdy w życiu nie widziałem takiej klauzuli, chyba pomyliłeś się z

    owszem widzialem

    > "niniejszy operat szacunkowy nie może lub opublikowany w całości lub
    części
    > bez ....... ".

    takie tez widzialem i w sumie jak sie nad tym teraz zastanawiam to duzo
    czesciej

    > różnica _zasadnicza_

    masz racje

    Widzialem tez klauzule zakazujace udostepniania operatu osobom trzecim bez
    zgody autora, czyli praktycznie nie mozna by go nawet wylozyc do wgladu.
    Czasami mam wrazenie, ze niektorzy rzeczoznawcy klepia te klauzule zupelnie
    bez zastanowienia i czesto na wyrost. Nieraz tez dzieje sie to na zasadzie:
    "a przekopiuje sobie klauzulki z poprzedniego operatu", a one potem nijak
    nie pasuja do nowego.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-10-19 19:29:31
    Od: "Hajenus" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wk_s <w...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > "a przekopiuje sobie klauzulki z poprzedniego operatu", a one potem nijak

    *Moje trzy grosze*, czy ja jako wspołwłaściciel wycenianej nieruchomosci
    jestem *osoba trzecia* ???

    pozdrawiam
    Hajenus