    Date: Sat, 18 Apr 2015 16:36:24 +0200
    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie wycofać z umowy?

    W dniu 2015-04-17 o 21:21, Hesia pisze:
    > Witam,
    > prowadzę mała firme zielarską i zamarzyła mi sie strona internetowa ze sklepem.
    > Skorzystałam z jednego z maili reklamowych i zgłosiłam sie do firmy, która świadczy
    takie rzeczy.
    > Owszem zgodzili się napisać aplikację, tak by odpowiadała moim potrzebom, bo
    chciałam nie tylko zwykłego sklepu, ale też by klient mógł np skomponować własny
    krem, wodę toaletową itd.
    > Było to w maju ubiegłego roku. Mija prawie rok, a ja nadal nie mam tego, czego
    chciałam, cały czas mają jakieś problemy, nie potrafią określić końca prac, a
    pieniądze biorą. Miałam na ten cel 25k z funduszu, ale pieniądze się już skończyły, a
    oni ciagle chcą więcej, jest też coś w rodzaju abonamentu miesięcznego (400zł).
    > Wszystkie uzgodnienia były mailowo, nie mam żadnej umowy na piśmie, tylko kilka
    projektow stron do tego sklepu, a ta specjalna aplikacja zamówienia nadal odbiega od
    moich wyobrażeń, które dokładnie im opisałam.
    > Wiem, że sama na własne zyczenie się wkręciłam, więc nie piszcie, że jestem głupia,
    bo sama to wiem.
    > Jestem rozżalona, bo pół roku temu wszystko miało być gotowe, a ja tylko płace
    kolejne faktury.
    > Czy mam szansę jakoś wycofać się z tego koszmaru i odzyskać choć część pieniędzy?
    > Czuję się wykorzystana, naciągnięta na kosmiczne wydatki, bo znajomi uprzytomnili
    mi, że przepłaciłam przynajmniej kilkanaście tysiecy.
    > Jak sobie poradzić z naciagaczami, którzy w dodatku w tej chwili są w stosunku do
    mnie aroganccy i narazili mnie na straty.
    > Czy to, że nie znam się na takich rzeczach ma byc powodem, że nieuczciwa firma bez
    pardonu bedzie zdzierała pieniądze?
    > Pomóżcie, bo już nie wiem co robić.
    > Pozdrawiam
    > K.

    Trafiłaś na nierzetelnych ludzi, przykra sprawa.
    Z umowy możesz wycofać się bez problemu, bo przecież jej nie ma.
    Domyślam się, że mailowe uzgodnienia dotyczyły kwestii technicznych
    projektu, a nie zasad współpracy. Nie ma więc żadnych okresów
    wypowiedzenia, kar umownych itd.

    Odzyskać wtopionej kasy chyba się nie da.
    Część kosztów jak piszesz to bieżąca obsługa (abonament), reszta to
    myślę, że jest to wynagrodzenie za projekt, jest on więc Twoją
    własnością. Zażądaj więc wszelkich materiałów i zakończ tę współpracę,
    bo narazisz się na większe koszty, a strony nigdy nie będziesz miała.
    Może będzie Ci mógł pomóc jakiś prawnik, musi sprawdzić te Wasze maile i
    ocenić, czy jest tam coś, co dałoby podstawę do jakiegoś
    zadośćuczynienia z ich strony.