  • 1. Data: 2010-11-30 16:33:46
    Temat: Jak reagować na zabieranie Dowodu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    na zabrskim targowisku M1 jest wypożyczalnia wózków-zabawek dziecięcych.
    Niestety obsługa żąda pozostawienia w zastaw dowodu osobistego. O ile mi
    wiadomo, jest to działanie bezprawne.

    Jak można zadziałać, aby jednak wózek wypożyczyć (oferta jest w końcu
    publiczna, nie?), a jednocześnie nie pozostawiać zastawu, zwłaszcza w
    postaci dokumentów?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-11-30 16:42:09
    Temat: Re: Jak reagować na zabieranie Dowodu
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > Jak można zadziałać, aby jednak wózek wypożyczyć (oferta jest w końcu
    > publiczna, nie?), a jednocześnie nie pozostawiać zastawu

    Okazac dowód zeby sobie spisali dane i tyle. Ja tak zrobilam i nie bylo
    zadnego problemu z wypozyczeniem

    LH

  • 3. Data: 2010-11-30 16:46:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Jak można zadziałać, aby jednak wózek wypożyczyć (oferta jest w końcu
    > publiczna, nie?), a jednocześnie nie pozostawiać zastawu, zwłaszcza w

    Gdzieś w Warszawie (Reduta lub Blue City) był taki sam problem. Ktoś
    zostawił dowód, potem zgłosił na policję art. 55 ust. 22 ustawy o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych (grzywna lub do miesiąca
    ograniczenia wolności). Od tamtej pory dowodów już nie zbierają.

    Oczywiście wpierw warto porozmawiać z właścicielem tego bałaganu, że tak
    nie można.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-11-30 16:47:14
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

> [...]
    >
    > Jak można zadziałać, aby jednak wózek wypożyczyć (oferta jest w końcu
    > publiczna, nie?), a jednocześnie nie pozostawiać zastawu, zwłaszcza w

    997 ?

    http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl
    /
    http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.
    pl/

  • 5. Data: 2010-11-30 17:16:04
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/30/2010 10:33 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    >
    > Jak można zadziałać, aby jednak wózek wypożyczyć (oferta jest w końcu
    > publiczna, nie?), a jednocześnie nie pozostawiać zastawu, zwłaszcza w

    samo ządanie pozostawienia dowodu karalne jak mi sie wydaje nie jest,
    ale odmowa jego zwrotu już tak,
    dać dowód, po czym zaządać jego zwrotu i wezwać policję.

  • 6. Data: 2010-11-30 18:26:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:id391b$ouo$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Jak można zadziałać, aby jednak wózek wypożyczyć (oferta jest w końcu
    > publiczna, nie?), a jednocześnie nie pozostawiać zastawu, zwłaszcza w

    Przyjęcie w zastaw dowodu osobistego jest obecnie chyba wykroczeniem.
    Trzeba o tym wypożyczającemu powiedzieć i wyjaśnić, że ma sobie z tego
    dowodu spisać dane. Jesli się uprze, to zostawić dowód osobisty i potem po
    odejściu zadzwonić po Policję. Zanim zrobisz zakupy patrol powinien
    przyjechać. Można sie z dyżurny umówić, że zadzwoni, jak przyjadą, bo to
    nie pożar i na pewno nie w pierwszej kolejności pojadą. Patrol nałoży na
    wypożyczajacego mandat i będzie na przyszłość wiedział, że mu nie wolno
    dowodów zabierać. Poprawisz świat - trochę. Szarpanie się z wypożyczającym
    sensu nie ma, bo nie pożyczyć Ci tego wózka - szkoda nerwów. Raz pouczyć
    można, ale jak nie rozumie - no cóż :-)

  • 7. Data: 2010-11-30 20:11:12
    Temat: Re: Jak reagowac na zabieranie Dowodu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Przemyslaw Adam Smiejek" <n...@s...pl> wrote
    > Jak mozna zadzialac, aby jednak wózek wypozyczyc (oferta jest w koncu
    > publiczna, nie?), a jednoczesnie nie pozostawiac zastawu, zwlaszcza w
    > postaci dokumentów?

    Masz na mysli tylko DO czy inne dokumenty? Bo inne dokumenty to zupelnie cos
    innego. Chyba nie istnienieje zakaz zastawiania prawa jazdy, legitymacji
    etc.

  • 8. Data: 2010-11-30 21:39:44
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    W bibliotece ode mnie żądali,
    nie oddałam, nie skażystałam,
    poszłam do drugiej.

    I co z tego, że ktoś ma rację nie oddając dokumentu ?
    I co z tego, że ktoś popełania wykroczenie żądając dokumentu?
    Policja postszela sobie do gościa ze swoim dowodem ,
    bo śmiał zwrucić uwagę/ upomnieć się oswoje prawo
    u lokalnej włądzy : buca w okienku.
    (już raz do mnie w podobnej sutuacji stszelali,
    potem wymuszali zeznania łamiąc rękę by zatuszować sprawę,
    zamknęli do ciupy, a sami powinni siedzieć ...)

    Taki bandycki kraj, lepiej z takiej usługi nie kożystać,
    zostawienie dowodu to czas dla mafi do wielu nadużyć (bank, i inne).

  • 9. Data: 2010-12-02 20:55:03
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Stokrotka pisze:
> [...]
    > I co z tego, że ktoś popełania wykroczenie żądając dokumentu?
    > Policja postszela sobie do gościa ze swoim dowodem ,

    Wiesz - policja zobaczy moj dowud i szczeli do niewinnego. No i bendzie
    szkoda jak zaszczeli. Dlatego lepiej nie zostawiac.

    > bo śmiał zwrucić uwagę/ upomnieć się oswoje prawo
    > u lokalnej włądzy : buca w okienku.
    > (już raz do mnie w podobnej sutuacji stszelali,

    No wlasnie..

    > potem wymuszali zeznania łamiąc rękę by zatuszować sprawę,
    > zamknęli do ciupy, a sami powinni siedzieć ...)

    Pewnie ze oni winni a nie ty czy jakas pani od wósków.

    > Taki bandycki kraj, lepiej z takiej usługi nie kożystać,
    > zostawienie dowodu to czas dla mafi do wielu nadużyć (bank, i inne).

    No i dla tych co niby majom nas chornic.

    BS

  • 10. Data: 2010-12-02 21:06:41
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/2/2010 2:55 PM, bratsiostry wrote:

> [...]
    >
    > No wlasnie..

    > Pewnie ze oni winni a nie ty czy jakas pani od wósków.

    > No i dla tych co niby majom nas chornic.

    sluchajcie, w kazdej bibliotece słowniki ortograficzne dostaniecie bez
    zostawiania jakiegokolwiek dokumentu. Po prostu stoją na półce.