  • 1. Data: 2010-11-30 13:50:34
    Temat: Weksel w jakiej jest grupie wierzytelności ????
    Od: "Robert" <l...@o...pl>

    Wczesniej poruszalem watek odzyskania weksla
    ale dalej nie wiem do jakiej grupy wierzytelnosci
    zakwalifikowac weksel,

    wszystkie wzory zglaszania wierzytelnosci do syndyka
    klasyfikuja wierzytelnosc do kategorii IV
    (czwartej) art. 342 ust. 1 pkt 4) p.u.n.

    wszystkie wzory jakie znalazlem w internecie
    dotyczyly tylko kasy. Może ktos wie co i jak
    zrobic z wekslem.

    Dzieki za pomoc

    pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2010-11-30 14:41:21
    Temat: Re: Weksel w jakiej jest grupie wierzytelności ????
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    www.weksel.pl

  • 3. Data: 2010-11-30 15:41:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > (czwartej) art. 342 ust. 1 pkt 4) p.u.n.
    >
    > wszystkie wzory jakie znalazlem w internecie
    > dotyczyly tylko kasy. Może ktos wie co i jak

    Weksel jest zobowiązaniem pieniężnym. Tam, gdzie pieniadze go
    klasyfikujesz.

  • 4. Data: 2010-11-30 16:29:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 16:41, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Robert" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Weksel jest zobowiązaniem pieniężnym. Tam, gdzie pieniadze go
    > klasyfikujesz.

    Ale nie chodzi o zobowiązanie z weksla, tylko o zwrot blankietu
    wekslowego. Tak jakbyś chciał odzyskać od upadłego książkę. Mam
    wątpliwości, czy proponowany przez Autora wątku tryb odzyskania weksla
    jest poprawny.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-11-30 16:57:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wekslowego. Tak jakbyś chciał odzyskać od upadłego książkę. Mam
    > wątpliwości, czy proponowany przez Autora wątku tryb odzyskania weksla

    A, nie zrozumiałem. To nie jest wierzytelność. Moim zdaniem w razie odmowy
    trzeba to robić przez umorzenie.

  • 6. Data: 2010-11-30 17:07:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 17:57, Robert Tomasik pisze:

    > A, nie zrozumiałem. To nie jest wierzytelność. Moim zdaniem w razie
    > odmowy trzeba to robić przez umorzenie.

    Tylko że uprawnionym do umorzenia jest tylko "upadły", bo to jemu
    rzekomo weksel zaginął.

    I drugi problem: nie każdy weksel in blanco można (jest sens) umorzyć.
    http://www.remitent.pl/czy-mozna-umorzyc-weksel-in-b
    lanco/573

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-11-30 20:08:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.11.2010 21:40), Borys Pogoreło wrote:

    lanco/573

    > Może to głupie pytanie... ale czemu nie ma jakichś "urzędowych" blankietów
    > weksli, numerowanych niczym banknoty - taki chyba można by jednoznacznie
    > zidentyfikować?

    Bo nie :). Tak samo jak nie ma urzędowych blankietów na umowy zlecenie,
    sprzedaży pojazdu i tak dalej. Po co mieszać urzędy do czegoś co
    funkcjonowało doskonale bez nich i nadal jakoś szczątkowo funkcjonuje.

    Poza tym, co mnie mocno zdziwiło jak to przeczytąłem , to tak samo jest
    z czekiem. Świadomość jest taka że jest to jakiś druk ścisłego
    zarachowania, zaś czek możesz wystawić choćby i na chusteczce
    higienicznej, musisz tylko w określonym miejscu maznąć 2 kreski, napisać
    numer konta i jeszcze kilka wymagań spełnić (chociaż nagrodę za
    wytrwałość dla kogoś kto to w jakimkolwiek banku zrealizuje).

    p. m.

  • 8. Data: 2010-11-30 20:24:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.11.2010 22:19), Liwiusz wrote:

    > Zdaje się, że regulaminy banków (tych, które czeki jeszcze stosują),
    > wymagają czeków na ich wzorach, ale to też jest unormowane umowne.

    No zaraz, to bank może sobie tak o w regulaminie napisać że nie
    przyjmuje czeku do inkasa (czy jak to się tam nazywa)?

    Bo jeżeli chodzi o "normalne" zrealizowanie czeku, tj. od ręki, to nawet
    się nie łudzę że taki czek własnoręcznie wymalowany byłby w trybie
    "online" zrealizowany.

    Ale nawet do inkasa, to obawiam się że prędzej by policję wezwali na
    "nieudolnego fałszerza czeków" niż przyjęli :).

    p. m.

  • 9. Data: 2010-11-30 20:40:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    weksli, numerowanych niczym banknoty - taki chyba można by jednoznacznie

    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2010-11-30 20:55:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> [...]
    > blankietów
    > weksli, numerowanych niczym banknoty - taki chyba można by jednoznacznie

    Bo prawo wekslowe powstało jakoi miedzynarodowa norma. Było unormowaniem
    związanym z niedostatkiem w zakresie usług bankowych. Teraz już tej funkcji
    u nas raczej nie pełni, za to jest wykorzystywane w różnych dziwnych celach
    cokolwiek niezgodnych z założonych w chwili stanowienia prawa.