  • 1. Data: 2004-01-09 14:39:33
    Temat: Jak obliczać ilość przysługującego urlopu za pracę w niepełnym wymiarze?
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    Proszę pomóżcie, bo nie wiem czy mój szef mnie w balona robi, czy
    rzeczywiście nie należy mi się 26 dni urlopu.
    Mój przebieg nauki i pracy:
    1) 5 lat technikum rolniczego (ukończone w 1993 roku);
    2) 6 miesięcy na 2/3 etatu w 1995 roku;
    3) 6 miesięcy na 1 etat w 1998 roku;
    4) 12 miesięcy na 1/4 etatu od 04.01.1999-31.01.2000 r.;
    5) 4 lata na 1 etat od 01.02.2000-02.02.2004 r.
    Nie wiem czy urlop za te miesiące, w ciągu których pracowałam w niepełnym
    wymiarze czasu pracy, oblicza się jako czas pełny urlopu, czy stosunkowo do
    czasu pracy? Zaznaczam, że pracowałam w każdy dzień roboczy tygodnia po
    kilka godzin, zarówno w przypadku punktu 2) (6 miesięcy na 2/3 etatu w 1995
    roku) i 4) (12 miesięcy na 1/4 etatu od 04.01.1999-31.01.2000 r.)
    Zakładając, że należy mi się urlop obliczany stosunkowo do wymiaru etatu, to
    czas ten kształtuje się następująco:
    1) 5 lat;
    2) 4 m-ce;
    3) 6 m-cy;
    4) 3 m-ce;
    5) 4 lata miną dn.02.02.2004 roku.
    A zatem powinnam mieć łącznie zsumowany czas pracy po dniu 02.02.2004
    wynoszący 10 lat i 3 m-ce. Więc chyba od tego roku należy mi się już 26 dni
    urlopu. Czyż nie? A może źle rozumuję. Proszę pomóżcie.
    Pozdrawiam serdecznie
    Iwona

  • 2. Data: 2004-01-09 17:16:41
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Iwonka wrote:
    > Zakładając, że należy mi się urlop obliczany stosunkowo do wymiaru etatu, to
> [...]

    A okres zatrudnienia liczy się w stosunku do wymiaru etatu?
    Dziwne.

    KG

  • 3. Data: 2004-01-09 17:18:46
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    > A okres zatrudnienia liczy się w stosunku do wymiaru etatu?
    > Dziwne.
    >
    > KG

    Nie wiem czy tak się liczy, ale mój szef tak uważa, więc tak liczyłam. Gdyby
    się nie liczył w zależności od wymiaru etatu, to w dniu 02.02.2004 miałabym
    już chyba 11 lat pracy, a zatem urlop 26 dniowy przysługiwałby mi już w 2003
    roku. Z tym, że ja nie umiałam znaleźć żadnych sensownych informacji na ten
    temat, a w archiwum tej grupy też nie znalazłam jednoznacznych odpowiedzi.
    Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc.
    Pozdrawiam.
    Iwona

  • 4. Data: 2004-01-09 20:01:27
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Iwonka" <i...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    1995
    > roku) i 4) (12 miesięcy na 1/4 etatu od 04.01.1999-31.01.2000 r.)

    Witaj,
    Twój szef nie ma racji. Od 15.11.1991 r. do stażu pracy zalicza się każde
    zatrudnienie na umowę o pracę, bez względu na jego wymiar (wcześniej dopiero
    od wymiaru 1/2 etatu wzwyż). Nie przelicza się niepełnego wymiaru na pełny.
    Jeżeli nie korzystałaś z urlopów bezpłatnych, to prawo do 26 dni urlopu
    wypoczynkowego nabyłaś już w dniu 03.01.2003 r.

    wa

  • 5. Data: 2004-01-10 06:54:22
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeżeli nie korzystałaś z urlopów bezpłatnych, to prawo do 26 dni urlopu
    > wypoczynkowego nabyłaś już w dniu 03.01.2003 r.

    Dziękuję bardzo za tę odpowiedź. Nie korzystałam z urlopów bezpłatnych, a
    zatem bardzo ucieszył mnie fakt, że należy mi się 26 dni urlopu. Ale mam
    jeszcze jedną olbrzymią prośbę - w jaki sposób obliczyłeś(aś) :-), że prawo
    do urlopu wypoczynkowego nabyłam już w dniu 03.01.2003 r. i czy są na to
    jakieś podstawy prawne? Bardzo proszę o odpowiedź, ponieważ chciałabym się
    należycie przygotować do rozmowy z moim szefem. Z góry wielkie dzięki.
    Pozdrawiam.
    Iwona

  • 6. Data: 2004-01-10 13:12:17
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > w jaki sposób obliczyłeś(aś) :-), że prawo
    > do urlopu wypoczynkowego nabyłam już w dniu 03.01.2003 r. i czy są na to
    > jakieś podstawy prawne?

    Art. 152 - 173 Kodeksu pracy.
    Z tytułu ukończenia technikum w 1993 r. zalicza się 5 lat.
    W 1995 r. - 6 mies.
    W 1998 r. - 6 mies.
    W 1999 r. - 11 mies. 28 dni.
    2000 - 2002 r. - 3 lata.
    W 2003 r. do 02.01 - 2 dni.
    Po zliczeniu wychodzi, że w dniu 02.01.2003 r. masz "staż" 10 lat i nabyłaś
    prawo do urlopu wypoczynkowego w wymiarze 26 dni za 2003 r.
    I jest to poprawne obliczenie, ponieważ za pełny miesiąc uważa się 30 dni.

    Z kalendarza na 1999 r. (Nowy Rok w piątek, a Ty zaczęłaś pracę od
    poniedziałku, tj. od pierwszego dnia roboczego) wynika, że przepracowałaś
    wszystkie dni robocze w tym roku. W takim przypadku umowa o pracę z
    pracownikiem wynagradzanym miesięcznie powinna być zawarta od 1 stycznia, a
    nawet jeżeli została zawarta dopiero od 4 stycznia, to i tak okres umowy o
    pracę od 04.01.1999 do 31.12.1999 można prawpodobnie liczyć jako pełny rok.
    Jeżeli 04.01.1999 r. pracownik podejmował pierwszą pracę, to 31.12.1999
    nabywał prawo do urlopu po pierwszym roku pracy, a 01.01.2000 r. do urlopu
    za 2000 r. (spotykałam takie wyjaśnienia).
    Gdyby taka interpretacja była dopuszczalna, to prawo do urlopu
    uzupełniającego nabyłaś już w dniu 31.12.2002 r.
    Ale z mojej strony jest to tylko spekulacja.
    Ciekawa jestem, co o tym sądzą osoby biegłe w prawie.

    Osobiście odradzam wchodzenie w konflikt z pracodawcą z powodu kilku dni
    urlopu wypoczynkowego, zwłaszcza że sytuacja na rynku jest bardzo trudna.

    wa

  • 7. Data: 2004-01-10 13:21:38
    Od: "Iwonka" <i...@N...wp.pl>

    Dziękuję serdecznie za odpowiedź.