  • 31. Data: 2005-07-21 14:11:23
    Temat: Re: Jak mam traktowac takie pogróżki ?
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    news:dbo875$9tg$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Toż właśnie o tym mówię. Nie można relatywizować określonego zachowania
    > z punktu widzenia tego co będzie w przyszłości.

    Milo ze sie zgadzamy :-)

    > Przypominam że to ty stwierdziłeś:
    > "Jesli zrealizuje ta grozbe - wtedy oczywiscie bedzie to karalne jako
    > znieslawienie."

    Fakt. Zle sie wyrazilem.

    > Albo coś jest groźbą zniesławienia (przypominam że ja nie twierdziłem że
    > w stanie faktycznym tak jest) i jest przestępstwem z art. 190 kk już w
    > chwili jej wygłoszenia, albo nie jest i wtedy dla oceny tego czynu bez
    > znaczenia jest to co stanie się potem, bo to co najwyżej będzie całkiem
    > innym czynem.

    Dokladnie tez tak mysle.
    Probowalem tylko wytlumaczyc autorowi ze grozba rozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego nie jest tozsama z grozba z art 190 kk jako
    grozba popelnienia przestepstwa z art 212 kk.

    Na marginesie stan faktyczny sie posypal...

  • 32. Data: 2005-07-21 14:15:42
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "adversim" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - W podanym przepisie jedną z przesłanek musi być: cyt. na jej szkode
    > itd. a powtarzam szkoda nie musi powstac
    > (napewno powstało zagrorzenie naruszenia dobr osobistych i być moze
    > powstanie samo naruszenie które nie musi sie wiązac ze szkodą. )
    > a poza tym szkoda oraz związek przyczynowo miedzy działaniem zagrazającym
    > a szkodą ktora tez trzeba wykazac graniczy z nie możliwością przed ich
    > powstaniem:-) a jezeli powstanie to trodna rzecz

    "szkoda" w kk nie rowna sie "szkoda" w kc
    "na jej szkode" z art 190 kk nie oznacza ze szkoda w rozumieniu kc musi wystapic

    Ale to jest moje zdanie i pewnie sie myle...

  • 33. Data: 2005-07-21 20:41:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    adversim <a...@o...pl> niebacznie popelnil

    > Przepraszam oczywisty bląd pisarski chodzi o jak napisalem art
    > 24 K.C z ktorego wynika ze chodziło mi o zaistnienie ZAGROZENIA
    > naruszenia dobra osobistego. -a ono juz wystąpiło temu nie
    > można zaprzeczyc
    Sugerujesz, że upublicznienie informacji, że nasz INICJATOR
    - pracował w firmie S-ka C
    - nie otrzymał na czas należnego mu wynagrodzenia
    - pisemnie się o wynagrodzenie upomniał
    zagraża jego DOBROM OSOBISTYM?
    A w jakiż sposób, zapytam wtórując Jotte?

    Problem danych osobowych pozostawmy, jako i wszyscy w tym wątku,
    na razie na boku.

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2005-07-22 17:12:11
    Od: adversim <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 20:41:03 +0000 (UTC), poreba <d...@p...com>
    napisał:

> [...]
    > zagraża jego DOBROM OSOBISTYM?
    > A w jakiż sposób, zapytam wtórując Jotte?
    >
    > Problem danych osobowych pozostawmy, jako i wszyscy w tym wątku,

    nie danych osobowych tylko dobr osobistych art.23 kc to:
    zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim,
    wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość
    naukowa, artystyczna, wynalazcza .(oczywiście dobra wymienione w 23 k.c są
    wymienione przykładowo)

  • 35. Data: 2005-07-22 17:25:38
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > nie danych osobowych tylko dobr osobistych

    Nie.
    Danych osobowych. Chodzi o to ze problem danych osobowych jest
    odrebna kwestia ktora jeszcze nie byla poruszana.

  • 36. Data: 2005-07-23 11:42:47
    Od: adversim <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Jul 2005 19:25:38 +0200, NoMAD <n...@w...to.gazeta.pl>
    napisał:

    poreba napisał ze: powołujac sie w moich postach na 24 k.c poruszyłem
    problem danych osobowych ty też sie z tym zgadzsz Nomad?

  • 37. Data: 2005-07-23 12:29:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    > poreba napisał ze: powołujac sie w moich postach na 24 k.c
    > poruszyłem problem danych osobowych ty też sie z tym zgadzsz
    > Nomad?
    HRWRGRD! Laboga! Toż poreba Ci wyraźnie napisał:
    nie mówi na razie NIC o danych OSOBOWYCH, o których to
    NIKT jeszcze w wątku nie opisał, bo yo osobny problem.

    --
    pozdro
    poreba

  • 38. Data: 2005-07-23 20:56:49
    Od: adversim <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2005 12:29:56 +0000 (UTC), poreba <d...@p...com>
    napisał:

    > adversim <a...@o...pl> niebacznie popelnil

    > HRWRGRD! Laboga! Toż poreba Ci wyraźnie napisał:
    > nie mówi na razie NIC o danych OSOBOWYCH, o których to
    > NIKT jeszcze w wątku nie opisał, bo yo osobny problem.

    ty dalej nie rozumiesz ze stan faktyczny napisany w pościa i zwiazany z
    nim powolany przeze mnie 24 k.c nic nie ma wspolnego z tym co piszesz.
    czytaj
    wolniej....posty i uwazniej to moze..... sie dowiesz ze wystrzeliles jak
    guma z
    gaci -(z całym szacunkiem :-))

    mylisz podstawowe instytucje
    1.ochrony danych osobowych oraz DANYCH OSOBOWYCH
    JASNE? POLECAM TEKST USTAWY Z 23 KWIETNIA 1964 r z pozn. zmianami
    i czytanie postów UWAZNIEJ.

    jak to ty piszesz Pozdro....

  • 39. Data: 2005-07-23 21:10:12
    Od: adversim <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 23 Jul 2005 22:56:49 +0200, adversim <a...@o...pl> napisał:

> [...]
    > 1.ochrony danych osobowych oraz DANYCH OSOBOWYCH
    > JASNE? POLECAM TEKST USTAWY Z 23 KWIETNIA 1964 r z pozn. zmianami

    Moze prościej :
    Dobra osobiste to nie dane osobowe
    ok
    24 k.c to nie Ustawa o ochronie danych osobowych
    ok
    Stan faktyczny nie mowi nic o tym ze można zstosować tą ustawe w tym
    Kazusie
    ok
    A ja nic nie mowilem o ustawie o ochronie danych osobowych tylko o
    art.24k.c czyli o ochronie DÓBR OSOBISTYCH
    ok
    A ty mylisz pojęcia
    ok?

  • 40. Data: 2005-07-23 21:33:50
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > [...]

    Chyba nadal nie rozumiesz...
    Sprobuje wytlumaczyc ci to wytlumaczyc bo mysle ze porebe wlasnie trafil szlag...

    1. poreba zasugerowal tylko ze jest jeszcze jedna kwestia o ktorej nikt nie wspomnial
    (LACZNIE Z TOBA) a mianowicie kwestia ochrony danych OSOBOWYCH

    2. I ta wlasnie kwestie chcial pozostawic na razie na boku...