  • 41. Data: 2011-11-23 13:18:31
    Temat: Re: Jak ludzi prawnie pozbawić emerytury...
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    news:15lqveh50p384.ocajw7qm87wt.dlg@40tude.net...

    > Z racji oczywistej "fakty historyczne" jeszcze nie przerabiały odwrotnego
    > kierunku, ale wkrótce go poznają...

    A coś Ty na historii robiła?

    N.

  • 42. Data: 2011-11-23 13:20:53
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Płód na takim etapie wystarczy umieścić w odpowiednich roztworach, aby
    > rozwinął się w normalną istotę ludzką,

    To dlaczego się tego nie robi?

    N.

  • 43. Data: 2011-11-23 13:26:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-23 14:20, Nixe pisze:
    > "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > To dlaczego się tego nie robi?

    A kto powiedział, że nie? Kiedyś - załóżmy - przeżywały tylko
    8-miesięczne płody, czli wg januszka 7-miesięczniak prawa do życia nie
    ma. Teraz przeżywają spokojnie 6-miesięczniaki, za 100 lat może będziemy
    mieli ciążę od początku pozaustrojową.

    Z tego można wyciągnąć tylko 1 wniosek - zgodnie z logiką ochronę
    powinno mieć dziecko od zapłodnienia.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2011-11-23 13:47:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.11.2011 14:02, Maruda pisze:

    > Wiesz co...
    > Z Tobą nie powinno się żadnej (jak to nazywasz) "debaty" kontynuować...
    >
    > Płód na takim etapie wystarczy umieścić w odpowiednich roztworach, aby
    > rozwinął się w normalną istotę ludzką, po czym wydać na niego 5-letni
    > średni zarobek i poświęcić mu 20 lat życia, by dowiedzieć się, że może z
    > niego wyrosnąć taki [---] jak Ty.

    Primo: nikomu się to "umieszczenie w odpowiednich roztworach" nie udało
    (tj. nie uzyskał w wyniku tego umieszczenia i upływu czasu zdolnego do
    samodzielnego biologicznie życia człowieka)

    Secundo: jeśli założymy, że ten problem technologiczny zostanie
    rozwiązany, równie dobrze można wytknąć, że człowieka da się wyhodować z
    praktycznie dowolnej komórki innego człowieka - "wystarczy" odpowiednio
    taką komórkę pobudzić do odpowiednich podziałów.

    Tertio: plemnik wystarczy dopuścić do komórki jajowej, by otrzymać taki
    zarodek... Ile plemników i komórek jajowych (czyli ludzi - wg. ciebie)
    dziennie ginie?

  • 45. Data: 2011-11-23 13:49:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.11.2011 14:26, Liwiusz pisze:

> [...]
    > 8-miesięczne płody, czli wg januszka 7-miesięczniak prawa do życia nie
    > ma. Teraz przeżywają spokojnie 6-miesięczniaki, za 100 lat może będziemy

    Zwracam uwagę, że januszek pisał o istnieniu bądź nieistnieniu układu
    nerwowego, a nie o miesiącach życia płodowego - czyżby twój układ nieco
    szwankował, że to "przegapiłeś"?

  • 46. Data: 2011-11-23 14:17:03
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > A kto powiedział, że nie?

    A robi się? Umieszcza się płody w specjalnych roztworach i umożliwia im
    dalszy rozwój?

> [...]
    > 7-miesięczniak prawa do życia nie ma. Teraz przeżywają spokojnie
    > 6-miesięczniaki, za 100 lat może będziemy mieli ciążę od początku

    Za 100 lat to nie teraz.
    A skoro Maruda stwierdził, że wystarczy umieścić, to zrozumiałam, że już się
    to robi.

    N.

  • 47. Data: 2011-11-23 14:44:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-23 15:17, Nixe pisze:

    > Za 100 lat to nie teraz.
    > A skoro Maruda stwierdził, że wystarczy umieścić, to zrozumiałam, że już
    > się to robi.

    Zatem morderstwo terminalnie chorego 9wg dzisiejszej wiedzy medycznej)
    nie jest - wg powyższej filozofii - przestępstwem?

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2011-11-23 14:47:28
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-11-23 14:26, Liwiusz pisze:

    > A kto powiedział, że nie? Kiedyś - załóżmy - przeżywały tylko
    > 8-miesięczne płody, czli wg januszka 7-miesięczniak prawa do życia nie
    > ma.

    Lata siedemdziesiąte, zamierzchła komuna. Ruda Śląska. Karina.
    5-miesięczny wcześniak. Utrzymane, normalnie rozwinięte dziecko aż do
    pełnej dorosłości. Chyba żyje.

    Teraz przeżywają spokojnie 6-miesięczniaki, za 100 lat może będziemy
    > mieli ciążę od początku pozaustrojową.

    O tych "roztworach", to miałem na myśli "razem z łożyskiem", bo przecież
    to jest jak jajko w skorupce, wymiana materii z otoczeniem jest na
    poziomie cząsteczkowym, a nie komórkowym.

    A robić - robi się w ramach "in vitro". Zaczyna się od "próbówki", a
    kończy w inkubatorze. Tylko ten środkowy etap robi się z wykorzystaniem
    "ludzkiej retorty", bo tak jest taniej, bezpieczniej i efektywniej.

    > Z tego można wyciągnąć tylko 1 wniosek - zgodnie z logiką ochronę
    > powinno mieć dziecko od zapłodnienia.

    Ale wg logiki palikotowców prawo (żeby nie było NTG) do ochrony mają
    tylko zboczeńcy.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 49. Data: 2011-11-23 15:15:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-21 06:57:54 +0000, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > W dzisiejszych czasach tzw 'kopniecie w kalendarz' zwykle tez wiaze sie
    > z dosc duzymi kosztami. O wiele prosciej i taniej bedzie ustanowic prawo
    > legalizujace i porzadkujace samobojstwa.

    W jaki sposób jedno różni się od drugiego?
    Pytam oczywiście o te koszty - samobójcy chowają się na swój koszt i
    nie przynoszą żadnych strat?
    Jak?

    --
    Bydlę

  • 50. Data: 2011-11-23 15:24:14
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Zatem morderstwo terminalnie chorego 9wg dzisiejszej wiedzy medycznej) nie
    > jest - wg powyższej filozofii - przestępstwem?

    Liwiusz, ja zadałam tylko proste pytanie "czy umieszcz się płody w
    roztworach umożliwiając im dalszy rozwój" :)
    A zadałam dlatego, że taki krok byłby rewolucją w embriologii i być może
    nawet rozwiązał w pełni problem aborcji.
    Wystarczyłoby bowiem umieszczać niechciane zarodki w sztucznych macicach* i
    pozbawiać kobiety konieczności donaszania ciąż we własnym organizmie.

    * na koszt państwa oczywiście

    N.