  • 11. Data: 2011-11-21 10:41:30
    Temat: Re: Jak ludzi prawnie pozbawić emerytury...
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-11-21 03:39, Ikselka pisze:

    > Licząc miesięczne koszty utrzymania jako 3000 zł, wystarczyłaby ta suma
    > netto na przeżycie 17,5 lat w godnym komforcie, a nie średnio niecałe 7 w
    > biedzie.
    > Przy uwzględnieniu procentu składanego od rosnącej kwoty na koncie,
    > sytuacja ta wyglądałaby o niebo LEPIEJ, o ile lepiej - nawet nie chce mi
    > się liczyć, bo i tak nie dożyję...

    A szkoda, bo warto policzyć.
    Czy jesteś pewna tej minimalnej stawki ZUS? Bo wydaje mi się nieco
    zawyżona, ale ja, to się nie znam.
    No to jeśliby przyjąć, że na lokacie bankowej da się uzyskać zaledwie
    ok. 2% powyżej inflacji, to przy skorzystaniu z wzoru z

    http://www.matematykafinansowa.pl/platnosci-systemat
    yczne-%E2%80%93-oprocentowanie-zlozone-cz-3/
    (przykład 1, drugi wzór)

    byłoby:
    1100*(1+0.02/12)*((1+0.02/12)^(47*12)-1)/0.02*12
    1029973.62
    Tak, ponad milion.
    Inflację już "zdjęliśmy" licząc tylko 2% odsetek.
    Zgadza się?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 12. Data: 2011-11-21 13:59:08
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    > Przy uwzględnieniu procentu składanego od rosnącej kwoty na koncie,
    > sytuacja ta wyglądałaby o niebo LEPIEJ, o ile lepiej - nawet nie chce mi
    > się liczyć, bo i tak nie dożyję...
    Zapominasz, że koszty utrzymania ZUS zjadają znaczą część przyszłej
    emerytury
    ale aby pocieszyć
    byłem rolnikiem i pracowałem
    przez chyba 9 lat płaciliśmy z zona i tu i tu bo takie były przepisy
    później różnie czasami kRUS czasami ZUS
    przez pójściem miałem do wyboru ZUS albo KRUS
    z tym samymi papierami poszedłem i tu aby zobaczyć gdzie lepiej
    zgadnijcie jaka różnica była dla tego samego człowieka z tymi samymi
    papierami w obu przypadkach?
    SJS

  • 13. Data: 2011-11-21 17:29:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-21, bzdreg <b...@n...com> wrote:

    [...]

    > No to jeśliby przyjąć, że na lokacie bankowej da się uzyskać zaledwie
    > ok. 2% powyżej inflacji, to przy skorzystaniu z wzoru z

    Przyjąłeś dość optymistyczny wariant. Trudno znaleźć takie lokaty,
    zwłaszcza w okresie tzw. prosperity. Teraz zresztą też.
    No i jeszcze masz Belkę.

> [...]
    > 1029973.62
    > Tak, ponad milion.
    > Inflację już "zdjęliśmy" licząc tylko 2% odsetek.

    I koszty życia wg Ciebie będą stały w miejscu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2011-11-22 07:49:27
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > ...i być "w porządku"? - ogłosić w expose przedłużenie wieku emerytalnego
    > do 67 lat, argumentując, że dzięki dłuższemu opłacaniu skladek do ZUS
    > przez
    > pracowników polepszy się sytuacja finansowa emerytów.

    To jeszcze nie jest tak źle, bo w sumie emeryture dostaniesz, więc
    całkowicie jej Cie nie pozbawiają.
    Np. w Czechach zmienili ustawę w zeszłym roku, usunęli z niej okresy
    nieskładkowe (np. na wychowanie dzieci, bezrobocie itp) i ustanowiono dolną
    granicę na 25 czystych lat pracy dla kobiet (w Polsce jest 20 lat w sumie
    okresów składkowych i nieskładkowych). Zaowocowało to tym że około 35%
    kobiet straciło prawo do emerytury.
    To właśnie jest PRAWNE POZBAWIENIE EMERYTURY.

    pozdr

  • 15. Data: 2011-11-22 09:55:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-22, Jacek Midura <j...@...krakow.pl> wrote:

    [...]

    > Też sądzę, że oprocentowanie w bankach z grubsza równe inflacji to
    > raczej maksimum tego, na co można liczyć długoterminowo.
    > Wtedy przechodząc na emeryturę ma się odpowiednik dzisiejszych 620tys.zł
    > (skąd się Ikselce wzięło 630tys.?) Też nieźle, ale nie milion.
    >
    > Ale jeszcze dwie wątpliwości:
    > 1. czy rzeczywiście 1100zł to minimalna składka na ZUS?
    > 2. czy ona w całości idzie na fundusz emerytalny?

    Co do "2." to podałem w tym wątku dokładną kwotę dla osób prowadzących
    DG. Poniżej 5 tys w 2011 (rocznie).

    Wskaźniki tu:
    - http://www.pit.pl/zus_przedsiebiorcow_288.php

    No i wyliczenie zakłada odkładnie co miesiąc, bez żadnych przerw
    w zatrudnieniu, bez umów śmieciowych itd. I zakłada silną wolę
    "nie wydam tego na mieszkanie/dom/walkę z rakiem" itd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2011-11-22 10:03:06
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/21/11 18:29, Wojciech Bancer wrote:
> [...]

    2. czy ona w całości idzie na fundusz emerytalny?

    > I koszty życia wg Ciebie będą stały w miejscu?

    A czym jest wzrost kosztów życia jak nie inflacją, którą już
    zneutralizowaliśmy?

    --
    Jacek Midura

  • 17. Data: 2011-11-22 10:24:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Słusznie. Bo w państwowym systemie bardziej się opłaca

    [... ciach demagogia ...]

    Kapitalizm jest akurat najbardziej kwiożerczym systemem i Twoje
    demagogiczne peany na temat zajebistości "wolnego rynku" są
    wyrazem skrajnej naiwności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-11-22 11:00:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > "nie wydam tego na mieszkanie/dom/walkę z rakiem" itd.

    Słusznie. Bo w państwowym systemie bardziej się opłaca, aby ubezpieczony
    zmarł na raka, niż wykorzystał swój kapitał emerytalny na leczenie.

    Taki to on już jest "ludzki". Na szczęście zaczyna się już jego
    demontaż. Im więcej ludzi zda sobie sprawę, że emerytura z ZUS to
    mrzonki, tym lepiej.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-11-22 11:27:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.11.2011 11:24, Wojciech Bancer pisze:

    > Kapitalizm jest akurat najbardziej kwiożerczym systemem i Twoje
    > demagogiczne peany na temat zajebistości "wolnego rynku" są
    > wyrazem skrajnej naiwności.

    Smutna prawda, że w obu systemach ludzie są wykorzystywani, dojeni,
    oszukiwani, kantowani (itede itepe)

    Koszałki-opałki korwinistów o "chcącemu nie dzieje się krzywda" są
    mniej-więcej tyle samo warte, co deklaracje "państwa opiekuńczego" o
    dbaniu o najlepsze interesy wszystkich ludzi.

  • 20. Data: 2011-11-22 12:39:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-22, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

> [...]
    > mniej-więcej tyle samo warte, co deklaracje "państwa opiekuńczego" o
    > dbaniu o najlepsze interesy wszystkich ludzi.

    W mojej ocenie bardziej. Oczywiste jest, że państwu opiekuńczemu daleko
    do ideałów, ale w systemie "pieniądz to jedyna władza" uważam że pod
    względem społecznym jest dużo gorzej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl