  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Jak ludzi prawnie pozbawić emerytury...
    Date: 22 Nov 2011 11:55:52 +0200

    On 2011-11-22, Jacek Midura <j...@...krakow.pl> wrote:

    [...]

    > Też sądzę, że oprocentowanie w bankach z grubsza równe inflacji to
    > raczej maksimum tego, na co można liczyć długoterminowo.
    > Wtedy przechodząc na emeryturę ma się odpowiednik dzisiejszych 620tys.zł
    > (skąd się Ikselce wzięło 630tys.?) Też nieźle, ale nie milion.
    >
    > Ale jeszcze dwie wątpliwości:
    > 1. czy rzeczywiście 1100zł to minimalna składka na ZUS?
    > 2. czy ona w całości idzie na fundusz emerytalny?

    Co do "2." to podałem w tym wątku dokładną kwotę dla osób prowadzących
    DG. Poniżej 5 tys w 2011 (rocznie).

    Wskaźniki tu:
    - http://www.pit.pl/zus_przedsiebiorcow_288.php

    No i wyliczenie zakłada odkładnie co miesiąc, bez żadnych przerw
    w zatrudnieniu, bez umów śmieciowych itd. I zakłada silną wolę
    "nie wydam tego na mieszkanie/dom/walkę z rakiem" itd.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl