  • 1. Data: 2006-03-15 12:58:26
    Temat: Jak dostać odpis aktu własności?
    Od: "hirondelle" <h...@g...pl>

    Czy ktoś może mi powiedzieć w jaki sposób uzyskać potwierdzenie własności
    hipotecznej nieruchomości którą kiedyś kupiłam a następnie zgubiłam akt
    własnosci? Problem w tym, że to było w latach 80, wtedy umowę podpisywałam w
    urzędzie miejskim który już nie istnieje. W dodatku księgi wieczyste teraz
    chyba są przechowywane w sądach rejonowych? Jak mogę się dowiedzieć jak sąd
    rejonowy "obsługuje" tę miejscowość. To małe miasto i raczej nie ma własnego
    sądu. Mieszkam daleko od Polski i nie mogę załatwić wszystkiego na miejscu.
    Po prostu nie wiem której strony się do tego zabrać...
    Znalazłam na stronach ministerstwa sprawiedliwości takie kwestionariusze,
    cóż z tego skoro tam trzeba wpisać różne szczegółowe dane w rodzaju nr
    księgi wieczystej - a skąd ja mam to wiedzieć skoro zgubiłam akt notarialny??

  • 2. Data: 2006-03-15 13:47:19
    Temat: Re: Jak dostać odpis aktu własności?
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Wydzial Ksiag Wieczystych Sądu rejonowego

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-15 13:48:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    podaj miejscowosc ???

  • 4. Data: 2006-03-15 13:54:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "hirondelle" <h...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dv931i$2j5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > własnosci? Problem w tym, że to było w latach 80, wtedy umowę podpisywałam
    [cut]

    Wszystko zalezy jaja to jest nieruchomość. Jesli działka, to ewidencja
    gruntów ma wszelkie dane. Ewidencja gruntów znajduje sie najczęsciej w
    urzedach powiatowych, coraz rzadziej delegatury w gminach, ale to bardzo
    prosto jest ustalić. Tam w ewidecji powinien byc numer księgi wieczystej. Z
    tym numerem udajesz sie do sadu i można uzyskać np. wgląd do księgi
    wieczystej lub odpis. Sądy najczęsciej pokrywają się z powiatami, wiec
    czy dana gmina jest u nich w ewidencji.
    Mała uwaga. Odpis z ewidencji gruntów uzyska tylko własciciel lub
    pełnomocnik. Ale można spytać się tylko o numer księgi wieczystej i urzędnik
    powinien go podać. W sądzie wgląd do księgi ma każdy, ale odpis może uzyskac
    tylko właściciel (gdy księga jest jeszcze papierowa) lub dowolna osoba (gdy
    księga jest już elektroniczna).
    Gdy chodzi o mieszkanie, to w danych wspólnoty powinien był łatwo
    uzyskiwalny numer księgi wieczystej całej nieruchomości. Wtedy na podstawie
    wglądu do tej księgi wieczystej można ustalić do której księgi wieczystej
    lokal został odłączony. A może także się zdażyć, że zarządca ma nawet numer
    księgi tego lokalu.
    Ostatnia uwaga - idąc do sądu z adresem nieruchomości nie załatwisz nic.
    Ewidencja i wyszukiwanie jest tylko po numerach KW.

  • 5. Data: 2006-03-15 14:05:09
    Od: "hirondelle" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bardzo dziękuję za te wyjaśnienia. Myślę, ze teraz już sobie poradzę -
    bardzo mi pomogłes:))
    pzdr

  • 6. Data: 2006-03-15 18:19:44
    Od: "eNWu" <w...@i...pl>

    [...]
    > Mała uwaga. Odpis z ewidencji gruntów uzyska tylko własciciel lub
    > pełnomocnik.

    Niekoniecznie - można uzyskać skrócony odpis z ewidencji gruntów nie będąc
    właścicielem działki. Wystarczy podać, że informacje z odpisu potrzebne są
    do inwestycji - jesteś/będziesz właścielem działki sąsiedniej (nikt tego nie
    sprawdza) i chcesz tam dom budować - w praktyce wystarczy użyć magicznego
    słowa "inwestycja" bez dodatkowych tłumaczeń.
    Odpis jest skrócony, ale zawiera wszystkie niebędne informacje, w tym dane
    osobowe właścicieli i ich adresy oraz numer KW.

    eNWu

  • 7. Data: 2006-03-15 18:43:11
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Odpis jest skrócony, ale zawiera wszystkie niebędne informacje, w tym dane
    > osobowe właścicieli i ich adresy oraz numer KW.

    Oj, nie byłbym tego taki pewien. Ja mam z tym zawsze problemy, ale ja moge
    ustawowo zaglądac do takich ewidencji, ale wiem z własnego doświadczenia, że
    można uzyskać tylko nr KW i dalej szukać włascicieli w sądzie. Być może
    stwierdzenie, ze jest się właścicielem sasiedniej działki podziała, ale
    urzędnik może poprosic o imię i nazwisko i już lezysz zarumieniony :-)

  • 8. Data: 2006-03-15 18:53:03
    Od: "eNWu" <w...@i...pl>

> [...]
    > stwierdzenie, ze jest się właścicielem sasiedniej działki podziała, ale
    > urzędnik może poprosic o imię i nazwisko i już lezysz zarumieniony :-)

    Informację o tym "kruczku" dostałem od pani pracującej w stosownym urzędzie,
    gdy próbowałem te dane uzyskać przez telefon. Ponieważ bardzo potrzebowałem
    tych danych, zaryzykowałem i pofatygowałem się do urzędu, gdzie na powyższe
    "hasło" bez żadnych problemów otrzymałem skrócony odpis. A swoje dane
    osobowe musiałem podać tak czy owak.
    Pewnie też co nieco może w takim przypadku zależeć od aktualnego humoru
    urzędnika, ale jestem żywym dowodem, że się da :-).

  • 9. Data: 2006-03-16 07:48:15
    Od: Julian <k...@c...com.pl>

    On Wed, 15 Mar 2006 19:43:11 +0100, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >By? mo?e stwierdzenie, ze jest si? w?a?cicielem sasiedniej dzia?ki podzia?a, ale
    >urz?dnik mo?e poprosic o imi? i nazwisko i ju? lezysz zarumieniony :-)

    Najprosciej uzasadnic staraniem sie o pozwolenie na budowe np. gazowej
    instalacji grzewczej w swoim budynku/mieszkaniu.

    Kubus