    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Date: Mon, 11 Nov 2013 09:06:09 +0100

    On 2013-11-11, poreba <d...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Bo nie instytucje publiczne powinny dbać o te wpływy.

    W tym wypadku instytucje (a raczej wykonawcy oprogramowania)
    po prostu postępowali racjonalnie.

    > To niech urząd wykupi licencję dla każdego obywatela.

    I może jeszcze komputer też?

    Z tym, że to nie obywatele mają problem, bo Ci mają alternatywę.
    Ani Płatnik, ani e-PFRON to nie są systemy dla obywateli, tylko
    dla firm. Czy więc Twój postulat ma jakieś merytoryczne podstawy?

    > Hmmm, o *danych* mówisz? To co sądzisz o wymogu: pliki tekstowe z programu
    > MS Notepad?

    Wymóg napisany dla osoby nie zajmującej się informatyką.
    Całkiem sensownie napisany, przy założeniu że 98% osób ma Windows.

    > Jaką szkodę ponieśliśmy gdy ZUS został zmuszony do ujawnienia specyfikacji
    > PE? A Ty jaką szkodę poniosłeś gdy ujawniono specyfikację KDU?

    Na dzień dobry - koszty opracowania publicznej dokumentacji i koszty
    procesów sądowych o to by 1% poczuł się dowartościowany.

    A szkody powstałe np. z działalności nieautoryzowanego oprogramowania
    trudno oszacować. Nie wszystko musi być łatwo policzalne od razu,
    a nie mam dostępu do statystyk. Mi wystarczy że ryzyko jest większe.
    I mówię o tym jako o ogólnej regule, nie o pojedynczym przypadku.

    > jakiś urząd żąda od ciebie abyś korzystał z usług tego właśnie banku?

    Zupełnie nie zrozumiałeś analogii, zdarza się.

    [...]

    > Wybacz, gdyż tracąc powoli cierpliwość mam ochotę napisać rzeczowo: chyba u
    > Twej starej.

    Jak nie umiesz dyskutować merytorycznie, to nie dyskutuj. Zwaszcza wycinając
    w pół zdania. Zresztą, Twoja reakcja dowodzi że po części mam rację. Jak
    ktoś wybiera rozwiązanie bazując na ideologii, to zazwyczaj strasznie się
    napina jak inni to krytykują. :)

    > A ile zarabiasz na wyslaniu deklaracji /dowolnej/ do US/ZUS?

    Średnio jakieś 25-50 zł za daną paczkę (zazwyczaj 1 maks 2 dokumenty).
    Czasem zdarza się więcej.

    > Tak, w tych kategoriach i opłacanie 'reketu' jest kosztem, i 'bakszysz', i
    > składka na fundusz wyborczy NDP/ZSL ... My jednak jakby nie o tym.

    No. Ja się staram merytorycznie Ci przedstawić moje argumenty i poglądy,
    a Ty tego używasz jako podstawy do naśmiewania się i trollingu, tylko
    dlatego że śmiem się z Tobą nie zgadzać.
    Faktycznie "Ny nie o tym".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl