    From: poreba <d...@p...pl>
    Subject: Re: Instytucje publiczne, a oprogramowanie komercyjne.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 11 Nov 2013 02:10:14 +0100

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 12:22:40 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > To po co piszesz o wpływach finansowych na rachunek potentata?
    Bo nie instytucje publiczne powinny dbać o te wpływy.

    > Jakie to ma znaczenie, skoro ów potentat jest po prostu jedynym
    > oferującym sensowne i optymalne oprogramowanie?
    To niech urząd wykupi licencję dla każdego obywatela.

    > W zeszłym roku coś ok. 20-tu. A czemu?
    A temu, że AFAIR e-PFRON od okreslonej liczby pracowników obowiązywał.
    Właśnie 20 czy 50.

    > A ja z tym się nie zgadzam. Wybór powinien należeć do instytucji która
    > przechowuje i przetwarza te dane.
    I tu się własnie różnimy, IMHO to nie URZĄD powinien decydować jakiego
    narządzia używasz, ma prawo wymagać okreslonego efektu działania dowolnego
    narzędzia.
    > na nich ciąży pewna odpowiedzialność za prawidłowe ich przetworzenie.
    Hmmm, o *danych* mówisz? To co sądzisz o wymogu: pliki tekstowe z programu
    MS Notepad?

    > No to o co chodzi? Darcie szat dla zasady?
    Tak, dla zasady. Zmarnowanie 2-3 godzin nie jest problemem, jednak w kilku
    krajach nie można uwięzić obywatela nawet na tak krótko bez spełnienia
    okreslonych warunków. Nic mi nie ubędzie jak ktoś otworzy kopertę i
    przeczytan sobie moje pozdrowienia dla cioci, a jednak...

    > Ale te przykłady pokazują dokładnie to o czym mówię. Jest garstka fanbojów
    > z zacięciem do pieniaczenia się, którzy zmuszają wszystkich dookoła by
    > się zajęili ich problemem. Na szkodę tych wszystkich dookoła.
    Jaką szkodę ponieśliśmy gdy ZUS został zmuszony do ujawnienia specyfikacji
    PE? A Ty jaką szkodę poniosłeś gdy ujawniono specyfikację KDU?

    > Państwo w tym zakresie powinno postępować racjonalnie, a nie dążyć do obsługi
    > wszystkich i wszystkiego, za wszelką cenę.
    Będąc uprzejmym pominę powyższe, w którym uparcie atakujesz jakiegoś
    wystawionego _przez siebie_ chochoła.

    > I nie. Nie zgadzam się, że powinno się dać możliwość implementacji standardu
    > każdemu komu się chce. Tak samo nie pozwoliłbym sobie na przelew ekspresowy
    > wykonany z usługi innej niż strony mojego banku, szyfrowanej i zabezpieczonej
    > wiarygodnym certyfikatem.
    jakiś urząd żąda od ciebie abyś korzystał z usług tego właśnie banku?

    > A ja wolałbym by urząd nie marnotrawił pieniędzy na oprogramowanie, obsługę
    > i support niszowego systemu.
    To tak jak ja.

    > Spójrzmy prawdzie w oczy: linuks/osx, czy inne niszowe systemy i rozwiązania
    > to jest czyjaś fenaberia, zazwyczaj poparta głęboką ideologią,
    Wybacz, gdyż tracąc powoli cierpliwość mam ochotę napisać rzeczowo: chyba u
    Twej starej.

    > bardzo rzadko popartą realną potrzebą (np. coś jest *tylko* na tym niszowym
    > systemie i nie ma żadnej sensownej alternatywy na tym popularnym).

    > Pewnie. Jeśli zarobię na tym, to nie mam żadnego problemu z tym, żeby ktoś
    > po drodze również zarobił. Kalkulacja jest prosta: przychód - koszt = wynik.
    A ile zarabiasz na wyslaniu deklaracji /dowolnej/ do US/ZUS?

    > I nieistotne dla mnie czy "koszt" to podatki,
    > koszt maszyny, koszt zatrudnienia człowieka, wynajęcia lokalu, opłacenia
    > hotelu, zakupu telefonu itp.
    Tak, w tych kategoriach i opłacanie 'reketu' jest kosztem, i 'bakszysz', i
    składka na fundusz wyborczy NDP/ZSL ... My jednak jakby nie o tym.

    --
    pozdro
    poreba