  • 171. Data: 2016-10-26 18:44:47
    Temat: Re: Inernet
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > Prokuratura też przestała w to wierzyć.

    stały schemat, prokuratura przestaje wierzyć jak sprawa robi się głosna
    a dziennikarze zaczynają zadawać niewygodne pytania.
    Kiedyś się mówiło, ze złodziej i policjant na jednym wozie. Teraz to
    dotyczy łamania prawa w internecie.

    --
    @foe_pl

  • 172. Data: 2016-10-26 18:52:55
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 16:05, Marek pisze:
    > rynkowa
    >
    > Były przypadki, że US/IS miał inne zdanie.

    tak pamiętam, sprzedaż dystrybucji Linuxa w kioskach wzrosła o 1000%

    --
    @foe_pl

  • 173. Data: 2016-10-26 18:56:23
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 12:47, Liwiusz pisze:

    > Ale ściągnął, nie zapłacił, czyli osiągnął korzyść majątkową.

    to trzeba by przyjąć, ze jak ktoś słucha utworu na YT to jest ok, a jak
    sciagnął na dysk z YT to już kradziej? Ustawa raczej nie nadąża za
    takimi niuansami.

    --
    @foe_pl

  • 174. Data: 2016-10-26 19:27:25
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-26 o 18:56, the_foe pisze:

    > to trzeba by przyjąć, ze jak ktoś słucha utworu na YT to jest ok, a jak
    > sciagnął na dysk z YT to już kradziej? Ustawa raczej nie nadąża za
    > takimi niuansami.

    No właśnie nie nadąża. Niestety są tacy co razem z tą ustawą nie
    nadążają za rzeczywistością i jeszcze tendencyjnie ją interpretują mając
    gdzieś intencje ustawodawcy który specjalnie wyróżnił "dozwolony użytek
    osobisty" i uwolnił go od sankcji. Natomiast "osiąganie korzyści
    majątkowych" ewidentnie rozumianych w tamtych czasach jako handel
    cudzymi utworami w celu zarobkowym uznał za naganne.

    Cały czas pamiętając o podatku od czystych nośników który ma być formą
    zadośćuczynienia twórcom za używanie ich utworów w ramach tego
    dozwolonego użytku.

    Trzeba o tym podatku przypominać na każdym kroku bo co nie przyjdzie do
    tv adwokacina to nie dość że przekręca fakty to jeszcze pomija
    niewygodne. A redaktorki tylko przytakują a gawiedź w strachu i skłonna
    do podsuwanych im ugód które jak wiadomo niczego nie załatwiają od
    strony sądowej.

    Czas minął, technologia poszła do przodu pozwalając na łatwiejsze masowe
    pobieranie jak i dając twórcom nowe darmowe narzędzie do popularyzowania
    swoich dzieł i osiągania korzyści majątkowych ;-)

    To prawo trzeba zmienić bo jak na razie służy do osiągania korzyści
    majątkowych przez zastraszanie nieuświadomionych internautów przy pomocy
    organów państwa finansowanych z naszych podatków. :-)

  • 175. Data: 2016-10-26 19:58:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał:

    > Ze zniszczeniami bym polemizował, jeśli cokolwiek się takiego wydażyło
    > stawiam na przypadek, zbieg okoliczności, winę usera.

    Jasne. przypadek, albo moja wina. Kogo Ty reprezentujesz? Bo ten Twój hejt w
    stosunku do mnie nasuwa mi pewne podejrzenia.

    Spadaj na drzewo. PLONK

    BZPZDR

  • 176. Data: 2016-10-26 20:00:22
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał:

    > Art. 118. 1.

    Dlaczego zaśmiecacie mi wątek innym tematem? Nie możecie załozyć swojego?

    Pzdr

  • 177. Data: 2016-10-26 20:51:59
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-26 o 19:27, z pisze:

    > To prawo trzeba zmienić bo jak na razie służy do osiągania korzyści
    > majątkowych przez zastraszanie nieuświadomionych internautów przy pomocy
    > organów państwa finansowanych z naszych podatków. :-)

    pierwsze co bym zrobił to wywalił z KK zrównanie uzyskania programu z
    kradzieżą a jego przyjęcie z paserstwem. Czasy w tej materii tak się
    diametralnie zmieniły, ze to służy tylko realnej ochronie 3 programów na
    krzyż i gier komputerowych. Tyle, ze konwencjonalne gry mało już kto
    gra, teraz rządzi android i rózne darmowe mutacje gier masowych.

    --
    @foe_pl

  • 178. Data: 2016-10-26 21:45:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Tak.

    Te które ja czytałem nie pasowały. :-)

    Pozdrawiam

  • 179. Data: 2016-10-27 10:06:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-26 16:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup

    > Powiedzmy ze logiczna ... o ile kupiles plyte wygladajaca na oryginalna
    > za cene zblizona do rynkowej.
    > Taka powiedzmy ruska/chinska przemyslowa podroba.
    >
    > Jesli kupiles plyte z nagrywarki, to juz nie ma lekko - no chyba, ze tak
    > ci zalezalo na plycie, ze zaplaciles cene rynkowa jak za oryginal :-)
    >
    > No i mozna podyskutowac co to jest cena rynkowa w przypadku jakis staroci.
    > I kiedy 10 zl powinno budzic watpliwosci co do pochodzenia plyty.

    Hmmm kupując program GoldED-a, dostałem płytę nagrywaną, gdyż dane tam
    zawarte autor personalizował - taki system sprzedaży miał.

    Kilku muzyków tworzących muzykę niszową/alternatywną sprzedawali swoje
    płyty nagrywane.... Tak więc to, ze jest coś z nagrywarki jeszcze o
    niczym nie swiadczy...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 180. Data: 2016-10-27 11:38:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >Kilku muzyków tworzących muzykę niszową/alternatywną sprzedawali
    >swoje płyty nagrywane.... Tak więc to, ze jest coś z nagrywarki

    Jest to jakies uzasadnienie, ale co - argumentowac ze "ten film to
    taki gniot, ze sie wcale nie zdziwilem jak zobaczylem w wydaniu
    amatorskim - przeciez zadna wytwornia by w to nie zainwestowala " :-)

    J.