  • 111. Data: 2016-10-25 21:21:57
    Temat: Re: Inernet
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-22 o 10:01, z pisze:
    > Czy coś się ostatnio zmieniło i dozwolony użytek osobisty już nie działa
    > czy ten prawnik tylko tak tendencyjnie sobie interpretował? (jak to
    > prawnik ;-) )

    ja bym szedł raczej w stronę umyślności. Nieumyślne przestępstwo można
    dokonac tylko jesli jest w nim pierwiastek umyślności.
    Problemem z PA jest to, ze mamy słabą linię orzeczniczą, bo złapani
    srają w majty i godzą się na poddanie karze.
    Bo np.
    Windows nielegalny? Znalazłem kompa koło śmietnika i juz tam był. Niech
    prokurator udowodni, ze nie.
    Rozpowszechniałem torrentem? Mialem trojana i ktoś zzombikował kompa.
    Trojana usunąłem wczoraj. Niech prokurator udowadnia ze było inaczej.
    Mam 100 płyt z najnowszymi grami? To nie moje, wiele ludzi się tu kręci.
    Niech prokurator udowadnia ze było inaczej (radzę nie zostawiać odcisków
    palców ;)
    --
    @foe_pl

  • 112. Data: 2016-10-25 21:24:13
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-22 o 23:19, Sonn pisze:
    > Właściciel strony torentowej niczego nie rozpowszechnia. Co najwyżej
    > udostępnia linki do miejsc w których utwór jest
    > udostępniany/rozpowszechniany. Właścicielowi takiej strony można jedynie
    > zarzucić pomocnictwo w rozpowszechnianiu, ale na pewno nie
    > rozpowszechnianie.

    najczesciej jest to forum gdzie inni wpisują te linki. Więc właściciel
    strony umywa ręce, szczególnie jak to nie jest publicznie dostępne
    forum, to mozna to uznac za prywatne rozmowy miedzy użytkownikami.

    --
    @foe_pl

  • 113. Data: 2016-10-25 21:26:18
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 16:05, Wiesiaczek pisze:

    > A nie możemy?
    > Legalność jest problemem sprzedającego a nie kupującego w dobrej wierze
    > klienta.

    art 118 PA uznaje za nielegalne nabywanie pirackich kopii utworów.

    --
    @foe_pl

  • 114. Data: 2016-10-25 21:27:58
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 20:26, J.F. pisze:
    > A cholera wie, ale jak sie zezna, ze sie skopiowalo od kolegi, to mozna :-)

    najlepiej niczego nie zeznawać, niech prokurator się męczy.

    --
    @foe_pl

  • 115. Data: 2016-10-25 21:32:12
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 21:41, z pisze:
    > Ja tam nie wiem ale skala pobranych danych w jednym tylko województwie
    > jest zadziwiająca. Mieli znajomego prokuratora czy sędziego co zezwolił
    > na taką nagonkę w sprawie jednego filmu gniota?

    w przypadku "Wkręconych" statystyki pobrań torrentów wskazują ze tego
    nie było 50000 ale coś raczej kolo 5000. Oni IPiki wysysają z palca.
    Gdybym miał to robić to bym zaczął zasysać kilka najnowszych
    hollywoodzkich mega-produkcji i notował polskie IPiki. No i już mają
    pewność ze taki delikwent ma tyle za uszami, i bedzie srał w gacie, ze
    sam bedzie chciał się dogadać byle tylko prokuratura nie zdążyła
    przebadać już zajętego kompa.

    --
    @foe_pl

  • 116. Data: 2016-10-25 21:39:03
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-24 o 22:40, Sonn pisze:
    > Prokurator w zasadzie w tym momencie nie ma wyjścia.

    Ma, może zaządac dokumentacji tego cud programu do tropienia
    udostępnien. Tak zrobiła prokuratura w Olsztynie i lex-superior. Biegły
    uznał ze to ścierwo które nie daje zadnych gwarancji namierzania
    prawdziwych udostępnien. Nie mówiąc o tym ze ratio unikalnych
    udostepnien do "wyczarowanych ipików" było coś jak 1:1000
    To się samo napędza, bo dystrybutor zleca "kancelarii" namierzanie
    rozpowszechniania. Tyle, ze torrent, najłatwiejszy cel, ma mizerny ruch
    w tym temacie, wiekszośc idzie przez chomiki itp, polowe mozna znaleźc
    na publicznych serwerach YT, DM czy Vimeo. "Kancelarie" stojąc przed
    "mission impossible" szybko robią jedyny mozliwy ruch: wymyślają zdarzenia.

    --
    @foe_pl

  • 117. Data: 2016-10-25 21:41:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 21:18, z pisze:

    > Taka wykładnia ma w du... cały ten dozwolony użytek osobisty.
    > Walczę z tą wykładnią jak umiem ;-)

    I jeszcze muszę tu przypomnieć o podatku który wszyscy płacimy w
    nośnikach. Może jest za mały i wszyscy by się zgodzili nawet na jego
    podniesienie czy miesięczny abonament w zamian za powszechny dostęp do
    dóbr kultury.
    Albo rybki albo akwarium. Jeśli ścigamy piratów jak złodziei to ten
    podatek trzeba ZLIKWIDOWAĆ!

  • 118. Data: 2016-10-25 21:42:23
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 18:46, Sonn pisze:
    > Może odmówić wszczęcia jeśli nie zostało uprawdopodobnione przestępstwo
    > ale i tak musi przeprowadzić przynajmniej szczątkowe postępowanie i
    > sprawdzić fakty zawarte w zawiadomieniu co i tak sprowadza się do
    > uzyskania danych użytkowników i sprawdzenia ich komputerów. ponieważ
    > przy takich zawiadomieniach nie da się tego zrobić w 30 dni, to kończy
    > sie to wszczęciem postępowania.

    Może podważyć fakty zawarte w zawiadomieniu. Właściwie "z czapy".
    Skarżącemu zostaje odwołanie do sądu od tej decyzji. Ale prokurator
    niczym nie ryzykuje. Oni chętnie wszczynają te postępowania bo to łatwa
    i przyjemna praca poprawiajaca statystyki bo nawet jak sprawa jest dęta
    to po rekwiracji wielu komputerów już nie jest. Stalinowskie metody.

    --
    @foe_pl

  • 119. Data: 2016-10-25 21:47:32
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 16:02, J.F. pisze:

    > A sad mu w dobrej wierze nie uwierzy :-)

    SN mu uwierzy, dopiero tam się okazuje, ze jest domnienamnie niewinności.

    --
    @foe_pl

  • 120. Data: 2016-10-25 21:52:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-10-24 21:05, J.F. wrote:

    > No, mozna by polemizowac. 90% filmu daje jakis poglad na calosc.

    technicznie rzecz biorac to mozesz miec 99.99999itd.% oryginalnego pliku
    a przez zmieniony 1 bit nie poogladasz