eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoImport paliwa › Re: Import paliwa
  • Data: 2011-05-17 22:29:32
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: PMG <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-05-16 08:21, stabillo pisze:
    >
    > a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar.
    > Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty
    > transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna :
    > http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczep
    a/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx

    Bardzo mocno niedoszacowałeś koszty transportu paliwa. Wiem bo się tym
    zajmuję. Pomijam to, że transport drogowy paliwa z Azerbejdżanu to
    średni pomysł.

    Same koszty bezpośrednie wydania koncesji i opłat są niewielkie bo
    współczynnik opłat dla obrotu paliwami to chyba 0,0001. Duże są za to
    koszty spełnienia warunków aby sama koncesję dostać. W zasadzie to co
    zabija małe przedsiębiorstwa chcące importować paliwa (patrz: Pronar)
    to Agencja Rezerw Materiałowych i obowiązek utrzymywania zapasów
    minimalnych paliwa i związane z tym koszty. Jakiś czas temu miała być
    nowela, która znosi obowiązek fizycznego magazynowania na rzecz
    partycypowania w kosztach utrzymywania rezerw. Czym to się skończyło to
    nie wiem.

    Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem
    jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar
    znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować
    stację paliw.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1