  • Data: 2011-05-18 21:10:03
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: PMG <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-18 19:44, stabillo pisze:

    > no wlasnie, wiec jest jakies "ale" ktore jest ciezkie do przeskoczenia dla
    > smiertelnika :-/ o cos takiego mi chodzilo. Swoja droga co za idiotyzm ze
    > zeby handlowac paliwem trzeba miec jakies gigantyczne zapasy? Po co? Po to
    > zeby nie bylo malych spekulantow tylko ci wielcy i to najlepiej panstwowi?
    > Dzieki za odpowiedz!

    Może niejasno się wyraziłem. Obowiązek utrzymywania rezerw dotyczy
    producentów oraz podmiotów dokonujących przywozu - generalnie tych
    którzy zapewniają podaż paliw na rynku. A Ty jak zrozumiałem chcesz
    właśnie dokonać przywozu a ściślej importu. Żeby zajmować się się
    obrotem musisz mieć "tylko" koncesję. Ale wtedy możesz kupować od
    producenta czy innego handlowca-importera jedynie w Polsce.

    Sama ustawa o zapasach ropy ma swoja logikę. Jest swego rodzaju polisą
    ubezpieczeniową na wypadek nieprzewidzianych niedoborów spowodowanych
    np. nagłym bankructwem kilku importerów, awarią rafinerii, zakręceniem
    kurka itp. Oczywiście zwiększa to barierę wejścia na taki rynek a koszty
    i tak pokrywa ostateczny konsument. Jeżeli chcemy być bezpieczniejsi to
    niestety nas to kosztuje.