eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIlu etatowców pracujacych w swieto potrzeba do zlapania jednego etatowca w malym sklepiku? › Re: Ilu etatowców pracujacych w swieto potrzeba do zlapania jednego etatowca w malym sklepiku?
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ilu etatowców pracujacych w swieto potrzeba do zlapania jednego
    etatowca w malym sklepiku?
    Date: Wed, 17 Aug 2016 07:57:17 +0200

    W dniu 2016-08-17 o 07:49, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > I stworzono pewną uprzywilejowaną grupę... Bez sensu, jeśli rzeczywiście
    > chcieliby pomóc pracownikom pracującym w niedziele i święta, wprowadzono
    > by np obligatoryjny dodatek - np taki jak za pracę nocną. Ale medialnie
    > zamknięty market lepiej wygląda i o to chodziło - żeby pokazać
    > skuteczność, a nie być skutecznym i pomocnym.

    Można się nie zgadzać z intencjami, ale ma to sens. Chodzi o to, aby
    "dzień święty święcić" inaczej niż przez zakupy - nie chodzi o to, aby
    sprzedawca więcej zarobił, tylko aby zakupoholicy choćby nawet na kilka
    dni w roku dali sobie spokój z zakupami. A że występuje tu typowy
    dylemat więźnia ("nawet jeśli jako właściciel sklepu chciałbym mieć go
    zamknięty, to nie mogę, bo konkurencja wygra"), to ingerencja państwa
    jest tu uzasadniona.

    --
    Liwiusz