    From: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ilość osób na zdjęciu a prawo do publikacji
    Date: Wed, 30 Nov 2005 12:18:55 +0100

    Użytkownik "Paweł Kośmicki" <m i m i @ p a c y n k i . p l> napisał w
    wiadomości news:438d82a4@news.home.net.pl...
    > Tu i ówdzie pokutuje pogląd, że zgoda osób sfotografowanych na
    > publikację zdjęć nie jest wymagana, jeśli na zdjęciu są więcej niż
    > trzy osoby. Wedłu mojej wiedzy jest to fałsz.
    >
    > Natomiast skąd wziął się on w powszechnej świadomości?
    > Czy tak kiedyś stanowiło polskie prawo, a potem przepis ten zmieniono?
    > A może to przepis prawa amerykańskiego, który dostał
    > się za pośrednictwem filmów?

    Art. 81.
    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Powszechna swiadomosc mozna wsadzic sobie w buty , ta ustawa jest dosc
    plynna i trzeba na nia uwazac . W powszechnej wiadomosci jest takze fakt ze
    jak zarobisz pieniadze na truskawach zeby od nich nie placic podatku . (
    zbior truskawek ) A prawo mowi o zupelnie czyms innym .....

    J.