  • Data: 2005-12-22 17:09:52
    Temat: Re: Ilość osób na zdjęciu a prawo do publikacji
    Od: "wsm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Kośmicki" <m i m i @ p a c y n k i . p l> napisał w
    wiadomości news:438daf31$1@news.home.net.pl...
    [...]
    > A może mi ktoś powie, skąd wziąć dzienniki ustaw z 1975 roku? Na
    > stronach sejmu jest od `76.
    > (z `75 pochodzi poprzednia wersja prawa autorskiego, zastąpiona w `94)

    Ustawa o prawie autorskim z dnia 10 lipca 1952 r. Dz. U. Nr. 34, poz. 234
    Art. 24, § 2. Zezwolenia nie wymaga rozporządzanie wizerunkami:
    1) osób powszechnie znanych, chyba że uczyniły zastrzeżenie przy
    portretowaniu,
    2) stanowiącymi jedynie szczegół obrazu przedstawiajacego obchód,
    zgromadzenie, krajobraz itp.

    I koniec, nic wiecej.
    WSm