  • 11. Data: 2019-07-01 17:36:28
    Temat: Re: Czy zwolnienie z pracy za zacytowanie STAREGO Testamentu to antysemityzm?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 22:45, u2 pisze:
> [...]
    es-worker-for-quoting-bible-on-homosexuality

    > ano, Jcek nienawidzi katolików:))))))))

    Czy to facet z tych Maciejewskich?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Maciejowski
    https://www.youtube.com/watch?v=plACiIhRh44

  • 12. Data: 2019-07-01 17:55:41
    Temat: Re: IKEA słusznie zwalnia za głoszenie OBRZYDLIWYCH poglądów ze STAREGO i Nowego Testamentu?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 23:17, A. Filip pisze:

    Na pewno za zwolnienie pracownika zostanie ukarana ikieja

    A być może ktoś kiedyś w przyszłości pod panowaniem innego króla ;-)
    wytoczy cywilny proces że ktoś go obraził w necie.
    Proces będzie trwała latami a koszty poniesie sam wnioskujący bo głupota
    zawsze przegrywa z rozumem ;-)

  • 13. Data: 2019-07-01 17:59:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 11:12, Kviat pisze:

    > Oczywiście, że trzeba.
    > Mało która książka jest przyczyną siania nienawiści do ludzi, jest
    > przyczyną wymordowania, torturowania i prześladowania milionów ludzi.
    > Aż dziwne, że nadal jest legalna.

    Wolno Ci mieć takie zdanie ale jak dotąd żyjemy w czymś co się nazywa
    demokracja gdzie większość debili decyduje czy księga będzie zakazana.

    Masz jakieś wąty do demokracji? Ja też :-)

  • 14. Data: 2019-07-01 18:40:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 01.07.2019 o 17:36, t-1 pisze:

    > Czy to facet z tych Maciejewskich?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Maciejowski
    > https://www.youtube.com/watch?v=plACiIhRh44

    ano:)

    Stefan Maciejowski[1][2] alias Stefan Maciejewski[2][3][4] (właściwie
    Alfred Kalt[2][4] lub Alfred Kaltbaum[2])

    --
    I love love

  • 15. Data: 2019-07-02 22:26:27
    Od: Kviat

    W dniu 01.07.2019 o 17:59, z pisze:

    > Wolno Ci mieć takie zdanie ale jak dotąd żyjemy w czymś co się nazywa
    > demokracja

    Nie, nie żyjemy. To coś w czym żyjemy nie jest demokracją.

    >gdzie większość debili decyduje czy księga będzie zakazana.

    I ta większość debili nie rozumie, że demokracja to są rządy większości
    z poszanowaniem prawa i z poszanowaniem praw mniejszości. A ściślej, że
    mniejszości mają takie same prawa jak ta większość.

    > Masz jakieś wąty do demokracji? Ja też :-)

    Do demokracji nie mam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2019-07-03 14:47:47
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 01.07.2019 o 11:12, Kviat pisze:

> [...]
    > Mało która książka jest przyczyną siania nienawiści do ludzi, jest przyczyną
    wymordowania, torturowania i prześladowania

    Katolicyzm jest oparty na Nowym Testamencie. A teraz lewaku podaj cytaty z Nowego
    Testamentu, które namawiają
    do "siania nienawiści do ludzi" albo są "przyczyną wymordowania, torturowania i
    prześladowania milionów ludzi".

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 17. Data: 2019-07-03 20:32:30
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marek w

    > Katolicyzm jest oparty na Nowym Testamencie.

    Taaa, i jest bez związku z ST... Wypierdalaj nauczać maluczkich gdzie
    indziej

    "WYPEŁNIENIE PRAWA W JEZUSIE
    117Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków3
    . Przyszedłem nie po to,
    2aby je znieść, ale wypełnić. 18Zapewniam was: Dopóki ziemia i niebo będą
    istnieć, nie
    zmieni się w Prawie ani jedna litera4
    , ani jedna kreska, aż się wszystko spełni.
    319Kto zniesie choćby jedno z najmniejszych przykazań i tak będzie nauczał
    ludzi, ten
    będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. Kto je natomiast wypełni i
    nauczy
    wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim.
    420Dlatego mówię wam: jeśli nie będziecie sprawiedliwsi niż nauczyciele
    Pisma i
    faryzeusze, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.
    Wypełnienie Prawa w Jezusie. Izraelici odnosili się z niezwykłym szacunkiem
    do Prawa
    Mojżeszowego. Jezus także powoływał się na autorytet moralny Starego
    Przymierza i
    przypominał, że Prawo jest niezmienne i wiecznie aktualne, gdyż pochodzi od
    Boga i objawia
    Jego wolę. Zebrał On wszystkie przykazania w największe i najważniejsze
    prawo: miłości Boga
    i człowieka. Nie zamierzał znieść praw objawionych w ST, lecz je wypełnić.
    Słowo wypełnić ma
    w tym wypadku potrójne znaczenie: 1) w Jezusie wypełniają się wszystkie
    obietnice mesjańskie
    zapisane w Prawie i u Proroków. Objawienie ST było ukierunkowane na Jezusa,
    do Niego się
    odnosiło, ku Niemu zwracało ludzkie serca i w Nim widziało zwieńczenie
    dotychczasowych
    dziejów narodu; 2) Jezus przyszedł wypełnić Prawo, czyli zrealizować Bożą
    wolę zawartą w
    przykazaniach; 3) wreszcie słowo wypełnić oznacza tyle, co uzupełnić,
    udoskonalić,
    doprowadzić do pełni. Bóg stopniowo objawiał siebie człowiekowi i powoli
    prowadził go do
    siebie w okresie ST. Ten długi proces wychowywania człowieka został
    dopełniony przez Jezusa,
    który najpełniej objawił prawdę o Bogu i o człowieku. W konsekwencji Jezus
    postawił swoim
    uczniom większe wymagania. Ich sprawiedliwość, tzn. właściwa postawa
    duchowa, ma się
    wyrażać w wewnętrznym, synowskim i doskonałym posłuszeństwie woli Bożej
    wyrażonej w
    Piśmie Świętym.
    3) Prawo... Proroków - tak Izraelici określali Objawienie Boże, które
    zostało spisane w księgach
    ST.
    4) litera - chodzi o najmniejszą literę alfabetu hebrajskiego (Jod).
    1 Rz 3,31; 10,4; 13,8-10
    2 Łk 16,17
    3 Jk 2,10
    4 Flp 3,9
    "
    --
    'Tom N'

  • 18. Data: 2019-07-04 10:05:15
    Od: Kviat

    W dniu 03.07.2019 o 14:47, Marek pisze:

> [...]
    > do "siania nienawiści do ludzi" albo są "przyczyną wymordowania,
    > torturowania i prześladowania milionów ludzi".

    Proszę bardzo religiancie:

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,8710

    " Brutalna mowa nienawiści nie pochodzi tylko ze Starego Testamentu. W
    Nowym Jezus przytacza przypowieść, z którą zdaje się w pełni utożsamiać:
    Ewangelia wg. Łukasza 19, 26
    26 "Powiadam wam: Każdemu, kto ma, będzie dodane; a temu, kto nie ma,
    zabiorą nawet to, co ma. 27 Tych zaś przeciwników moich, którzy nie
    chcieli, żebym panował nad nimi, przyprowadźcie tu i zabijcie na moich
    oczach">>. 28 Po tych słowach ruszył na przedzie, zdążając do Jerozolimy."

    Trudno te klasyczne przykłady mowy nienawiści uważać za metafory. Bo
    czego one miałyby być metaforami? Co chce powiedzieć Jezus poprzez
    żądanie zabicia przeciwników, nawet jeśli są oni bohaterami
    przypowieści? Historia chrześcijaństwa pokazuje, iż przypowieść z
    Ewangelii Łukasza zainspirowała naprawdę wiele zbrodni.Jako ateista
    uważam, iż najlepiej w to po prostu nie wierzyć, bo obok argumentów
    etycznych, również sceptyczne myślenie wyklucza istnienie boga Jahwe.
    Ale jeśli ktoś jest zbyt mocno przywiązany do chrześcijaństwa (a każdy
    ma prawo do własnych marzeń, fantazji etc.), to niech przynajmniej dąży
    do wykreślenia tego typu elementów z Biblii. Bo wiemy doskonale, iż mogą
    one inspirować do przemocy. Aby nie było żadnych wątpliwości, dorzucę
    jeszcze kilka cytatów:

    "Jeślibyś usłyszał, że w którymkolwiek z miast twoich.. powiadają..
    pójdźmy, a służmy bogom cudzym.. to pozabijaj mieszkańców miasta tego
    ostrzem miecza.. i bydło też podaj ostrzu miecza." (V Moj: XIII,13-16)

    ,,Tedy rzekł Wiekuisty do Mojżesza: Wyprowadź bluźniercę za obóz i
    niech... ukamienuje go zbór cały." (III Moj: XXIV,14)

    Obok mowy nienawiści skierowanej wobec osób niewierzących w Jahwe, mamy
    też w Biblii silnie wyrażoną homofobię, czyli mowę nienawiści skierowaną
    przeciwko osobom homoseksualnym, do czego obecnie nawiązują polscy
    politycy klerykałowie:(...)

    (...)Oczywiście, nie tylko Hitler znalazł inspirację dla antysemityzmu w
    Nowym Testamencie, studiując historię chrześcijaństwa znajdziemy
    tysiące, dziesiątki tysięcy wpływowych antysemitów wśród świętych,
    papieży i największych protestanckich myślicieli. Być może czas, aby
    osoby uczciwe, niezależnie czy wierzą, czy też nie, odcięły się od
    biblijnej mowy nienawiści? "

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 19. Data: 2019-07-04 12:16:08
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-04 o 10:05, Kviat pisze:

    > Proszę bardzo religiancie:

    Podałeś treść testamentu Jehowych!
    Oni mają zmieniony testament na swoje kopyto.
    Ponadto katolicy na Jezusa mówią Jezus. To jehowi mówią Jahwe.
    Nie pisz już nic o testamentach.

    --
    animka

  • 20. Data: 2019-07-04 12:36:23

    W dniu 2019-07-02 o 22:26, Kviat pisze:
    A ściślej, że
    > mniejszości mają takie same prawa jak ta większość.

    Równość równością ale to zdanie może być podejrzane bo zaprzecza
    demokracji gdzie zawsze mniejszość jest uciskana przez większość.

    A generalnie równość będzie tylko na tamtym świecie i to tylko dla
    niektórych ;-)