  • 81. Data: 2021-02-09 13:05:42
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 08:47:45 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nasz grupowy przygłup ącki zauważył istnienie nepotyzmu.

    Z nudów dodam, że ów termin wywodzi się od łacińskiego 'nepos'
    (siostrzeniec, bratanek, wnuk), którym w średniowieczu - w ramach ówczesnej
    poprawności politycznej - określano nieślubnych synów wysokich
    zwierzchników Kościoła: biskupów oraz papieży.
    Problem musiał być poważny, bo z jego powodu zwołano Sobór Loterański I,
    który wprowadził celibat księży.

    Ąckiego temat na pewno zainteresuje i chętnie poczyta o wyczynach Sysktusa
    IV, który sześciu swoich krewnych wprowadził do Kolegium Kardynałów, a
    innych członków rodziny obdarzył nieco mniej intratnymi posadami.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 82. Data: 2021-02-09 13:14:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >...przedstawiciel jedynej słusznej religii.
    >https://www.facebook.com/osrodek.monitorowania/post
    s/1478397135668748

    >"KSIĄDZ NAWOŁUJĄCY DO BICIA DZIECI BYŁ SKAZANY ZA NARUSZENIE
    >NIETYKALNOŚCI CIELESNEJ UCZNIÓW
    >Dwa dni temu nagłośniliśmy skandaliczną wypowiedź proboszcza parafii
    >w Jeruzalu Skierniewickim, w której nawoływał, by bić kablem dzieci i
    >młodzież uczestniczącą w Strajku Kobiet. Kuria łowicka nakazała mu
    >usunąć profil na Facebooku i zabroniła publicznych wypowiedzi.
    [...]

    Ha - czyli kuria zareagowala.

    A tymczasem
    https://wiadomosci.onet.pl/lodz/ksiadz-zachecal-do-k
    arania-dzieci-za-udzial-w-strajku-kobiet-dostal-kare
    -od-kurii/sf1d3jm

    Nawolywanie, podżeganie, prezentacja poglądów, czy humorystyczna
    wypowiedź ... z niekonieczne humorystyczym podtekstem ?

    Ale czy o ty o to "osrodek monitorowania" napisal, czy o zgrozo -
    musimy sie z onetu dowiadywac ...

    J.

  • 83. Data: 2021-02-09 13:15:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 11:46:35 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bicie dzieci, czy moze lepiej - kary cielesne, byly obecne w naszej
    > kulturze przez setki lat, jesli nie tysiace.

    Przez co najmniej setki lat normą było łamanie kołem i gotowanie:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81amanie_ko%C5%82e
    https://pl.qaz.wiki/wiki/Death_by_boiling

    powiązane z innymi rozrywkami:
    https://ciekawostkihistoryczne.pl/2016/01/05/powiesi
    c-pocwiartowac-sciac-i-zjesc-jednoczesnie-los-zdrajc
    ow-w-sredniowieczu/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 84. Data: 2021-02-09 13:22:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Przez co najmniej setki lat normą było łamanie kołem i gotowanie:
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81amanie_ko%C5%82
    em
    >https://pl.qaz.wiki/wiki/Death_by_boiling

    No ale to za odpowiednio ciezkie przestepstwa.
    Mowisz, ze sciecie na gilotynie, powieszenie, czy np krzeslo
    elektryczne jest lepsze ?

    Co prawda tam na koncu jest dopisek, ze w Polsce za świętokradztwo ...

    Tak czy inaczej - swiat byl jakby bardziej okrutny i tak powolutku
    odchodzilismy ...

    J.

  • 85. Data: 2021-02-09 13:25:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 13:22:41 +0100, J.F. napisał(a):

    > Mowisz, ze sciecie na gilotynie, powieszenie, czy np krzeslo
    > elektryczne jest lepsze ?

    Od wielogodzinnej egzekucji z pewnością, choć nie jestem pewien, czy
    suweren podziela to zdanie, bo telewizor nie dostarcza tak sugestywnych
    wrażeń.

    > Tak czy inaczej - swiat byl jakby bardziej okrutny i tak powolutku
    > odchodzilismy ...

    Na lekcjach religii szczególnie niespiesznie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 86. Data: 2021-02-09 13:26:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]

    >IV, który sześciu swoich krewnych wprowadził do Kolegium Kardynałów,
    >innych członków rodziny obdarzył nieco mniej intratnymi posadami.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kardyna%C5%82

    "Kardynałowie są mianowani przez papieża według jego własnego uznania,
    po zasięgnięciu opinii członków Kolegium Kardynalskiego na temat
    kandydatów."

    Wiec niby dlaczego nie mialby krewnych mianowac ...

    J.

  • 87. Data: 2021-02-09 14:07:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 13:26:03 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > kandydatów."
    >
    > Wiec niby dlaczego nie mialby krewnych mianowac ...

    Wszystko zgodnie z prawem kościelnym, więc Luter niepotrzebnie się czepiał.

    "Juliusz III (1550-1555) zasłynął tym, że mianował kardynałem dozorcę małp.
    Ów trochę nierozgarnięty sługa odznaczył się tak wysokimi umiejętnościami w
    poskramianiu agresywnych stworzeń, że dostąpił zaszczytu poskramiania
    kolegium kardynalskiego ... To oczywiście żart, gdyż nie było wówczas żadną
    tajemnicą, że ten młody i niezwykle urodziwy chłopiec jest kochankiem
    papieża.

    Kardynał Giovanni Maria Ciochci del Monte zakochał się w 14-letnim chłopcu
    gdy sam liczył sobie już lat 60 (pełnił wówczas funkcję papieskiego
    legata). Nazwał on swojego kochanka Innocenzo (niewinność:) i do końca
    swego życia, już jako papież, zapewniał mu wysoki awans społeczny."

    https://www.salon24.pl/u/ryuuk/537751,papiez-malpi-k
    ardynal-i-milosc-w-watykanie

  • 88. Data: 2021-02-09 14:51:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A wg Ciebie wielesetletnia (czy właściwie wieletysiącletnia) niechęć do żydów bierze
    się z robienia przez nich macy z dzieci??

    -----

  • 89. Data: 2021-02-09 14:54:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A na Twoich kursach esbeckich?

    -----

  • 90. Data: 2021-02-09 16:04:00
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-02-09 o 13:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...
    /1478397135668748

    > [...]
    >
    > Ha - czyli kuria zareagowala.

    Na kablu powinien zostać powieszony ten ksiądz.

    --
    animka