  • 31. Data: 2021-02-06 15:10:28
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Kviat

    > Nb. zawsze mnie ciekawiła hipotetyczna możliwość istnienia kraju, o
    > prawie opartym na systemie etycznym pozwalającym np. na bezwarunkowe
    > zabijanie. Przyjmując, że kraj ten nie byłby związany żadnymi umowami
    > międzynarodowymi, co wtedy?

    Nie jestem pewien, czy to tylko taka hipotetyczna możliwość.

    W Korei Płn. można zabijać za myślozbrodnię, czyli w zasadzie
    bezwarunkowo, bo każdy każdemu może zarzucić myślozbrodnię.
    W ichniejszym sądzie tłumaczysz, że delikwent szkalował właściciela
    narodu i nie mogłeś tego słuchać. A wiedząc na jakich absurdach ten kraj
    się opiera, to przypuszczam, że przeszłoby tłumaczenie, że nie tyle co
    szkalował werbalnie, ale że tylko źle pomyślał o przywódcy.
    Bezkarnie można też zabijać ludzi próbujących uciekać przez granice.
    Może to nie tak całkiem bezwarunkowe, ale bardzo bliskie.

    I o ile się orientuję, ten kraj nie jest związany żadnymi umowami
    międzynarodowymi.
    Może jakieś umowy ma, ale pewnie dotyczą spraw handlowych z jakimiś
    Chinami czy coś takiego, ale zakładam, że nie o takie umowy chodziło.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2021-02-06 15:34:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 15:10, Kviat pisze:

    > Nie jestem pewien, czy to tylko taka hipotetyczna możliwość.
    >
    > W Korei Płn. można zabijać za myślozbrodnię, czyli w zasadzie
    > bezwarunkowo, bo każdy każdemu może zarzucić myślozbrodnię.

    Ale chyba chodzi o to, że każdy może zabijać każdego. Tak czy inaczej
    wychodzi z tego zagadnienie czysto teoretyczne.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2021-02-06 15:35:39
    Od: Kviat

    W dniu 06.02.2021 o 14:02, Shrek pisze:

    > Zapewne nie byłby on uznawany przez społeczność międzynarodową, więc
    > ciężko by było dyskutować na ten temat w oparciu o nasze rozumienie
    > prawa. W naszym rozumieniu to nie byłoby prawo, bo prawo jest stanowione
    > przez państwo, a to nie byłoby przez nas uznawane.

    Korea Płn. jest uznana przez społeczność międzynarodową jako państwo,
    więc nie jestem taki pewien, czy takie hipotetyczne państwo nie byłoby
    uznane.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%84stwa_%C5%9Bwia
    ta

    Chociaż faktycznie jest kilka państw, które nie są uznawane jako państwo.

    Jeżeli kryterium uznania jakiegoś tworu jako państwo byłoby
    przestrzeganie cywilizowanych norm prawnych, to wiele państw z tej listy
    powinno wylecieć. A tak nie jest. Wiec "Zapewne nie byłby on uznawany
    przez społeczność międzynarodową" wcale nie jest takie pewne.
    Jak widać przestrzeganie cywilizowanych norm prawnych jest nie tylko
    niewystarczającym kryterium, lecz często nawet kompletnie nieistotnym
    żeby społeczność międzynarodowa uznała jakieś państwo jako państwo.

    Wydaje mi się, że większe znaczenie ma kryterium siły (ekonomicznej,
    militarnej itd., ścieranie się interesów tej całej społeczności
    międzynarodowej) takiego tworu. A kwestie systemów etycznych tam
    obowiązujących są na jednym z ostatnich miejsc.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 34. Data: 2021-02-06 15:56:00
    Od: Kviat

    > Mordowanie osób wyznania Żydowskiego nie ma nic wspólnego z karą. To
    > było normalne ludobójstwo. O karze można by mówić, gdyby sam karany mógł
    > mieć jakikolwiek wpływ na znamiona przestępstwa, nie dostosował się i za
    > to wymierzono karę. Jaki wpływ miał Żyd na to, że był Żydem?

    Jak to się ma do pomysłów prawaków karania za homoseksualizm?
    Jaki wpływ ma homoseksualista na to, że jest homoseksualistą?
    Skoro twierdzisz, że w takim wypadku nie można mówić o karze, to jak to
    nazwać?

    Albo inaczej... dlaczego homoseksualiści są karani np.niemożliwością
    zawarcia związku w urzędzie, skoro to nie ich wina, że są homoseksualistami?
    Bo widzisz, w cywilizowanych państwach już mogą, a u nas nadal są karani
    za coś, na co nie mają wpływu.
    Więc zgodnie z tym co piszesz - bądźmy konsekwentni - w tym kraju
    homoseksualiści są zwyczajnie prześladowani za to, że są homoseksualistami.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 35. Data: 2021-02-06 20:28:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-06 o 15:56, Kviat pisze:

    > Albo inaczej... dlaczego homoseksualiści są karani np.niemożliwością
    > zawarcia związku w urzędzie, skoro to nie ich wina, że są
    > homoseksualistami?

    Nie jest karany niemożliwością zawarcia związku bo nikt tej samej płci
    nie może. Uznanie, że wszyscy są karani chyba jest bez sensu.
    Natomiast gdyby homoseksualistom pozwolono, wtedy dopiero hetero by był
    w ten sposób karany, gdyż dalej by nie mógł.

  • 36. Data: 2021-02-06 21:56:49
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Polska partia socjalistyczna podżega do LUDOBÓJSTWA?

  • 37. Data: 2021-02-06 22:00:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Dla przykładu uważam że lamparcica ;-) powinna zostać wychłostana na
    placu manewrowym ;-)

    Namawiam czy uważam że Policja obchodzi się z nią jak z jajkiem i nie
    stosuje obowiązującego prawa.

  • 38. Data: 2021-02-06 22:02:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A jeśli powiem że PO nie powinno istnieć? ;-)

  • 39. Data: 2021-02-07 00:11:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-06, Kviat <Kviat> wrote:
    > Jak to się ma do pomysłów prawaków karania za homoseksualizm?
    > Jaki wpływ ma homoseksualista na to, że jest homoseksualistą?

    Wydaje się, że homoseksualizm to albo wolny wybór, albo tabletki, które
    podają w szkołach. Tak przynajmniej wynika z doniesień prasowych

    > Skoro twierdzisz, że w takim wypadku nie można mówić o karze, to jak to
    > nazwać?

    Brak praw zapewne.

    > Albo inaczej... dlaczego homoseksualiści są karani np.niemożliwością
    > zawarcia związku w urzędzie, skoro to nie ich wina, że są homoseksualistami?

    Najpewniej, bo istnieje dość liczna grupa osób z zaburzeniami
    emocjonalno-seksualnymi, które swój strach przed ujawnieniem własnych
    preferencji seksualnych manifestują organiczą agresją w kierunku
    wszystkich, których nie postrzegają jako normę.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2021-02-07 00:12:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 15:56, Kviat pisze:

> [...]
    > Jaki wpływ ma homoseksualista na to, że jest homoseksualistą?
    > Skoro twierdzisz, że w takim wypadku nie można mówić o karze, to jak to

    Zapewne szkopół tkwi w jakimś szczególe, alke przy tak zadanym pytaniu
    musiał bym analizować stanowisk olewaków i domyślać się, które Ty akurat
    znasz i co Tobie nie pasuje.

    > Albo inaczej... dlaczego homoseksualiści są karani np.niemożliwością
    > zawarcia związku w urzędzie, skoro to nie ich wina, że są
    > homoseksualistami?

    Podejrzewam, ze z tego powodu, ze małżeństwo, to związek kobiety i
    mężczyzny.

    > Bo widzisz, w cywilizowanych państwach już mogą, a u nas nadal są karani
    > za coś, na co nie mają wpływu.

    Boję się, że mogli byśmy podyskutować, co jest wyznacznikiem cywilizacji.

    > Więc zgodnie z tym co piszesz - bądźmy konsekwentni - w tym kraju
    > homoseksualiści są zwyczajnie prześladowani za to, że są homoseksualistami.

    W jaki sposób?

    --
    Robert Tomasik