  • Data: 2004-04-05 07:07:36
    Temat: Re: Hipermarkety a plecaki (ponownie)
    Od: "edward u" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    myślę, że tym akcentem należałoby skończyć ten wątek

    Co może ochrona ?

    1.cyt:

    Jeśli pracownicy ochrony zachowują się grzecznie, uprzejmie proszą o
    pokazanie paragonu lub zawartości torebki, możemy się na to zgodzić, o ile
    uznamy, że sprawa zostanie wyjaśniona, ale jest to nasza dobra wola i nie
    musimy poddawać się kontroli.

    2.cyt:

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami tylko policjant ma prawo przeszukać
    klienta podejrzanego o kradzież towaru, niezależnie czy chodzi o kontrolę
    osobistą, czy też przeszukanie bagażu. Nie może tego zrobić ani sprzedawca
    ani pracownik agencji ochrony. Mają oni natomiast prawo zatrzymać klienta
    sklepu do czasu przyjazdu policji. Oczywiście takie środki mogą zostać
    podjęte tylko w sytuacji, gdy sprzedawca bądź pracownik ochrony mają
    uzasadnione podejrzenie, że klient dokonał kradzieży. Prawa i obowiązki
    pracowników agencji ochrony reguluje ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o
    ochronie osób mienia oraz rozporządzenie Rady Ministrów z 30 czerwca 1998 r.
    w sprawie szczegółowych warunków i sposobu użycia przez pracowników ochrony
    środków przymusu bezpośredniego

    3.cyt:

    czy praktyki hipermarketów dotyczące zakazu wnoszeni np. plecaków są prawnie
    uzasadnione. Wyjaśniamy, że w takich przypadkach sklep musi zapewnić
    odpowiednie miejsce na przechowanie rzeczy klientów. Depozyt w szafkach
    zamykanych na klucz lub przechowalnia jest praktyką, którą wprowadzają
    hipermarkety w ramach ustalonego przez siebie regulaminu sprzedaży. Taki
    regulamin obowiązuje osoby wchodzące do sklepu. Jeśli nam to nie odpowiada,
    pozostaje przyjść do marketu bez plecaka lub wybrać konkurencję.

    cytaty pochodzą z
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&s
    id=189