  • Data: 2004-04-05 12:45:55
    Temat: Re: Hipermarkety a plecaki (ponownie)
    Od: "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c4r9hg$40j$1@inews.gazeta.pl...
    (...)

    > Właśnie nie wiem, jak jest z tą prywatnością, gdzieś coś czytałem, że
    > jeśli jest to teren otwarty dla każdego (nie trzeba biletów czy innych
    > podobnych rozwiązań), to jest to teren publiczny i obowiązują nieco inne
    > zasady. Ale mogłem coś pokręcić, to było dawno, nie pamiętam gdzie, a
    > prawnikiem nie jestem.
    >
    > chester
    >
    > PS. adwersarzy prosiłbym o poparcie paragrafami - nie jestem nieczuły na
    > konkretne argumenty, a obustronnym gdybaniem daleko nie zajedziemy

    No właśnie, tu leży pies pogrzebany,- czy sklep może wprowadzić każdy,
    dowolny zapis do swego regulaminu? Czy dowolny zapis w regulaminie sklepu
    musi obowiązywać kupujących/przebywających na jego terenie i jedyną
    alternatywą dla nich jest rezygnacja z zakupów?
    Wydaje mi się, że nie. W koncu istnieją przepisy wyższe rangą i nie można
    np. ograniczać wolności osobistej napisami np. " Cyganom i domokrążcom wstęp
    wzbroniony". Zakaz taki, mimo iż sklep to teren prywatny byłby niewątpliwie
    uznany za bezprawny. A więc dlaczego miałoby sie uznawać zakaz "osobom z
    plecakiem wstęp wzbroniony"?