  • Data: 2004-04-05 09:40:04
    Temat: Re: Hipermarkety a plecaki (ponownie)
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ale przy wyjściu musisz im okazać co tam masz

    nic nie muszę :-)

    > inaczej mogą Ci grzecznie narobić "dymu"
    > (czytaj:zatrzymają Cię do przyjazdu policji i stracisz dużo czasu -policja
    > wolno jeżdzi)

    Tak, ale czy bez dowodów poza "zeznaniami" ochrony nie odpowiedzą za
    nieuzasadnione wzywanie policji? Tu jest chyba ten haczyk, bo jak na
    razie jeszcze się nie znalazł odważny, co by mnie chciał
    rewidować/zatrzymywać przy wyjściu, a niejeden już się odgrażał :-)
    Zaznaczę tu, że szczególnie w takich sytuacjach zachowuję w sposób
    nieprowokujący, nie jestem agresywny i do tego na złodzieja nie wyglądam
    (a kto wygląda?) więc policja może mieć podstawy by mi uwierzyć.
    Mi zależy na:
    a) wygodzie zakupów z plecakiem i pakowaniu rzeczy do niego przy kasie
    b) poszanowaniu moich praw
    c) nietraktowaniu mnie jak złodzieja

    Mój "tajny" plan to w sytuacji próby zatrzymania przez ochronę
    wyciągnięcie komórki i wezwanie policji - wszak ktoś mnie chce
    bezpodstawnie zatrzymać wbrew mojej woli.

    > Pytasz o podstawę prawną - market to teren prywatny i albo się dostosujesz
    > albo pozostaje przyjść do marketu bez plecaka lub wybrać konkurencję.

    Właśnie nie wiem, jak jest z tą prywatnością, gdzieś coś czytałem, że
    jeśli jest to teren otwarty dla każdego (nie trzeba biletów czy innych
    podobnych rozwiązań), to jest to teren publiczny i obowiązują nieco inne
    zasady. Ale mogłem coś pokręcić, to było dawno, nie pamiętam gdzie, a
    prawnikiem nie jestem.

    chester

    PS. adwersarzy prosiłbym o poparcie paragrafami - nie jestem nieczuły na
    konkretne argumenty, a obustronnym gdybaniem daleko nie zajedziemy
    --
    "Ruch jest przyczyną wszelkiego życia." (Leonardo Da Vinci)