    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
    Date: Fri, 12 Oct 2007 10:22:21 +0200

    Mikołaj Menke pisze:

    > W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
    > original consumer / purchaser of this product that the product will be
    > free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
    > of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
    > Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego kraju.

    Po pierwsze sprzedawca złamał prawo, ponieważ gwarancja powinna być po
    polsku.

    Po przetłumaczeniu: "produkt będzie wolny od wad w ciągu dwóch lat" -
    skoro wada wystąpiła przed upływem tego okresu, to jest podstawa do
    naprawy gwarancyjnej. Produkt został dostarczony do naprawy
    niezwłocznie, dlatego uważam, że mimo że serwis dostał go po upływie
    gwarancji, to jednak wada wystąpiła w okresie gwarancji, przez co został
    spełniony warunek bezpłatnej naprawy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz