eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja - ważna czy nieważna? › Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
  • Data: 2007-10-12 11:36:39
    Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2007-10-12 10:22 użytkownik Liwiusz napisał :
    > Mikołaj Menke pisze:
    >
    >> Dnia 2007-10-12 10:06 użytkownik Liwiusz napisał :
    >>
    >>> Mikołaj Menke pisze:
    >>>
    >>>> Witam.
    >>>> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
    >>>> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
    >>>> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
    >>>
    >>> To zależy jakie są warunki gwarancji.
    >>>
    >>> Ponieważ na przykład:
    >>> 1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
    >>> termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
    >>> gwarancja obowiązuje
    >>>
    >>> 2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
    >>> miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
    >>>
    >>> 3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
    >>
    >> W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
    >> original consumer / purchaser of this product that the product will be
    >> free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
    >> of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
    >> Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego
    >> kraju.
    >
    > Po pierwsze sprzedawca złamał prawo, ponieważ gwarancja powinna być po
    > polsku.
    >
    > Po przetłumaczeniu: "produkt będzie wolny od wad w ciągu dwóch lat" -
    > skoro wada wystąpiła przed upływem tego okresu, to jest podstawa do
    > naprawy gwarancyjnej. Produkt został dostarczony do naprawy
    > niezwłocznie, dlatego uważam, że mimo że serwis dostał go po upływie
    > gwarancji, to jednak wada wystąpiła w okresie gwarancji, przez co został
    > spełniony warunek bezpłatnej naprawy.

    W KC znalazłem jeszcze coś takiego:

    "Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
    gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie
    wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do
    usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od
    wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji."

    Zatem czy dobrze wnioskuję, że jeśli wysłałem produkt dwa dni przed
    upływem ważności gwarancji, to wady ujawniły się w ciągu terminu
    określonego w gwarancji i wtedy nie ma żadnego znaczenia kiedy poczta
    dostarczyła produkt sprzedawcy? Czy teraz dyskutując ze sprzedawcą mogę
    spokojnie powołać się na ten paragraf?

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1