  • 1. Data: 2005-02-17 17:27:39
    Temat: Gwarancja-rekojmia na mieszkanie od dewelopera
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Proszę o podpowiedź na temat terminów gwarancji lub/i rękojmii
    na zakupione mieszkanie u dewelopera.
    Np. jaki czas obejmuje gwarancja i na co.
    Od kiedy się liczy te terminy. Od momentu zakupu czy od momentu
    oddania budynku do użytkowania - w przypadku gdy budynek ma wiele mieszkań.
    Jacek K.

  • 2. Data: 2005-02-18 07:08:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cv2kef$sj7$1@nemesis.news.tpi.pl>, J.K. wrote:
> [...]
    > Od kiedy się liczy te terminy. Od momentu zakupu czy od momentu
    > oddania budynku do użytkowania - w przypadku gdy budynek ma wiele mieszkań.

    Gwarancja - jak stoi w umowie gwarancyjnej. Rękojmia - 3 lata od momentu
    przekazania budynku właścicielowi. Część wspólna zapewne od wydania
    pierszemu współwłaścicielowi.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-02-18 09:13:44
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:n844vc.rng.ln@ziutka.router...

    > Gwarancja - jak stoi w umowie gwarancyjnej. Rękojmia - 3 lata od momentu
    > przekazania budynku właścicielowi. Część wspólna zapewne od wydania
> [...]

    Dziękuję bardzo.
    Myślę że jeżeli chodzi o gwarancję, to można wziąźć pod uwagę
    jedynie te zapisy z aktu notarialnego mówiącego o pewnych
    gwarancjach np. na tynki, instalację elektryczną itp.
    Część wspólna - zrozumiałem że jedynie rękojmia - 3 lata od sprzedaży
    pierwszemu współwłaścicielowi.
    Czy można jakoś znaleźć odpowiedni przepis?

    Jacek K.

  • 4. Data: 2005-02-18 13:40:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cv4blr$5jd$1@atlantis.news.tpi.pl>, J.K. wrote:
> [...]

    > pierwszemu współwłaścicielowi.
    > Czy można jakoś znaleźć odpowiedni przepis?

    Kodeks Cywilny,

    Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
    upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc
    od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
    § 2. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu
    rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił.
    § 3. Zarzut z tytułu rękojmi może być podniesiony także po upływie
    powyższych terminów, jeżeli przed ich upływem kupujący zawiadomił
    sprzedawcę o wadzie.

    Autopoprawka: gwarancja, też częściowo regulowana KC (art. 571-581) ale
    rękojmia zwykle korzystniejsza jako że ta pierwsza może być w miarę
    dowolnie kształtowana przez sprzedawcę.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-02-18 13:57:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    Tak przy okazji do grupowiczów bo nagle nabrałem wątpliwości: czy nie
    wydaje wam się że właściwie to Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej likwiduje de facto jakakolwiek ochronę typu rękojmia przy
    sprzedaży budynku konsumentowi? Art. mówi, że ww ustawa nie dotyczy
    nieruchomości, a w art.4 mamy wyłączenie rękojmi z KC :)

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2005-02-18 15:11:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > sprzedaży budynku konsumentowi? Art. mówi, że ww ustawa nie dotyczy
    > nieruchomości, a w art.4 mamy wyłączenie rękojmi z KC :)

    ale w zakresie regulowanym przez ustawę

    KG

  • 7. Data: 2005-02-19 03:06:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cv50a4$6nf$1@news.onet.pl>, kam wrote:

    > ale w zakresie regulowanym przez ustawę

    Z czego to wynika? Z kolejności deklaracji zakresu w artykułach (najpierw
    jest art. 1)? Jeśli np. w KC coś nalezy tak rozumieć, to zwykle
    jest to wyraźnie powiedziane a kolejność ma jakby wtórne znaczenia.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-02-19 18:42:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Z czego to wynika? Z kolejności deklaracji zakresu w artykułach (najpierw
    > jest art. 1)? Jeśli np. w KC coś nalezy tak rozumieć, to zwykle
    > jest to wyraźnie powiedziane a kolejność ma jakby wtórne znaczenia.

    MZ z zakresu stosowania ustawy określonego w ust.1. Określa on też co to
    jest sprzedaż konsumencka. Choć istotnie można by to jaśniej napisać.
    Ale cóż, jaka cała ustawa...

    KG