  • 1. Data: 2005-02-17 17:38:03
    Temat: Mieszkanie spółdzielcze - co po smierci?
    Od: "miedza" <n...@p...pl>

    Witam, umiera mój teść, który ma spółdzielcze mieszkanie zapisane na
    siebie. Co będzie w momencie gdy umrze - czy mieszkanie zostanie
    automatycznie przypisane teściowej? Czy można coś zrobić jeszcze teraz
    póki żyje związanego z mieszkaniem, czy po jego śmierci mogą być jakieś
    problemy z ewentualnym wykupem mieszkania przez teściową?

    pozdrawiam

    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-02-18 08:23:46
    Temat: Re: Mieszkanie spółdzielcze - co po smierci?
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    miedza wrote:

> [...]
    > póki żyje związanego z mieszkaniem, czy po jego śmierci mogą być jakieś
    > problemy z ewentualnym wykupem mieszkania przez teściową?

    Mozna zlozyc wniosek o zamiane prawa spoldzielczego na wlasnosciowe,

    Pytanie "w jakim staniejest tesc", czy moze swiadomie podejmowac decyzje..

    Jesli umrze wczesniej, tesciowa wystapi o przyjecie do spoldzielni...
    i o przyznanie spoldzielczego prawa..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-18 10:07:35
    Od: "miedza" <n...@p...pl>

    > Mozna zlozyc wniosek o zamiane prawa spoldzielczego na wlasnosciowe,

    Czy to wiąże się z wykupem mieszkania od spółdzielni czy jak?

    > Pytanie "w jakim staniejest tesc", czy moze swiadomie podejmowac
    decyzje..

    Jeszcze może...

    > Jesli umrze wczesniej, tesciowa wystapi o przyjecie do spoldzielni...
    > i o przyznanie spoldzielczego prawa..

    Słyszałem że wiąze się to z jakimiś chorymi opłatami - prawda to?

    K.

  • 4. Data: 2005-02-18 10:24:02
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    miedza wrote:

> [...]
    > decyzje..
    >
    > Jeszcze może...

    > Słyszałem że wiąze się to z jakimiś chorymi opłatami - prawda to?

    Nie wiem dokladnie, ale chyba to zalezy od spoldzielni..

    Poniewaz spoldzielcze prawo lokatorskie jest niezbywalne,
    a wlasnosciowe zbywalne i dziedziczne, nie zastnawialem sie i wraz z
    dziadkiem wykupilem..

    Trzeba isc do spoldzielni i zlozyc pismo, tosc moe upowaznic kogos do
    wystepowania w jego imieniu. Wszystko powiedza w spoldzielni, wylicza
    i bedzie mozna podjac decyzje majac juz konkrety..

    Boguslaw