  • 1. Data: 2005-02-17 11:47:14
    Temat: Produkty zagraniczne sprzedawane w kraju
    Od: "beny" <m...@w...pl>

    Witam !
    Nie wiem gdzie zapytac wiec strzelam tu.
    Chcialbym sie dowiedziec gdzie moge uzyskac informacje na temat ustawy w
    ktorej mowa jakie informacje musza byc umieszczane na wyrobach zagranicznych
    (nie posiadajacych informacji na etykietach w jezyku polskim) ktore chce
    sprzedawac w kraju. Chodzi mi o to jakie sa prawne dyrektywy odnosnie
    informacji jakie nalezy zamieszczac na tychze wyrobach.
    Co to za ustawa, gdzie ja moge znalezc i kto moze mi udzielic informacji w
    tym temacie ?

    Z gory dziekuje za pomoc
    Beny

  • 2. Data: 2005-02-17 17:04:38
    Temat: Re: Produkty zagraniczne sprzedawane w kraju
    Od: "beny" <m...@w...pl>

    Nikt nic nie podpowie ? Cokolwiek... gdzie szuakac pomocy ?
    pozdr. beny

  • 3. Data: 2005-02-21 08:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Feb 2005, beny wrote:

> [...]
    >+ informacji jakie nalezy zamieszczac na tychze wyrobach.
    >+ Co to za ustawa, gdzie ja moge znalezc i kto moze mi udzielic informacji w

    Mi się zdaje że *jednej* takiej ustawy nie będzie.
    Spora część wymagań pewnie wynika z przepisów konsumenckich - *jeśli*
    towar jest przeznaczony "wprost do sprzedaży".
    Natomiast żeby towar musiał być oznaczony z samego powodu "wprowadzania
    do obrotu"... to nie wiem. Oznaczenie w rodzaju wymaganego *w sklepach*
    jest zmartwieniem *tych sklepów* - oczywiście nikt rozsądny nie kupi
    od hurtowni towaru z powodu którego będzie miał zmartwienia :)
    niemniej... niemniej można nakleić PÓŹNIEJ.
    Czyli liczą się wymagania *krajowe* - zupełnie bez znaczenia czy
    towar jest wyprodukowany w Krakowie czy Delhi.
    Pytasz co ma być na *każdym towarze* sprzedawanym w sklepie ?
    Podejrzewam iż wątki z grupy .prawo :) w których konsumenci
    czepiają się różnych braków :) mogą być wskazówką. Chodzi o to
    iż w tych wątkach pojawiają się podstawy prawne !!
    Najczęściej, jakby to rzecz... niepodatkowe ;) (sugestia: NTG :)
    i dlatego nikt nic nie pisze)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)