  • 11. Data: 2004-01-11 04:54:58
    Temat: Re: Gwarancja po wymianie sprzętu
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Uzytkownik kam <k...@p...onet.plX>, nasmolil w wiadomosci
    news:btomr6$15u$1@inews.gazeta.pl

    > A więc nie za bardzo mogę się zgodzić z powyższym. Jeśli gwarantem nie
    > jest sprzedawca, to realizacja uprawnień z gwarancji może odbyć się w
    > ogóle bez jego wiedzy. Ewentualna wymiana jest realizacją umowy gwarant
    > - nabywca. Jeśli po uzgodnieniach dostajemy coś innego, niż przewidywała
    > to gwarancja, to trudno powiedzieć co tak właściwie się odbyło, a raczej
    > jakie są tego skutki. I czy np. gwarant, który dostarczy nam nową rzecz
    > będzie odpowiadał za jej niezgodność z umową?

    Hmm... A jakies podstawy do takich teorii ? Wydaje mi sie ze jezeli
    dostaniemy w zamian cos innego to jednak bedzie to podstawa do niezgodnosci
    z umowa. No powiedzmy ze rekalmujesz samochod i w zamian dostajesz rower.
    Wiec czy to nie bedzie niezgodnosc ? Z reguly w gwarancji nie widzialem
    opisanego szczegolowo jak ma wygladac ten wymieniony sprzet. Bylo tylko ze
    wolny od wad lub cos podobnego. Tak mi sie wydaje, noooooo chyba ze zle
    zrozumialem Twojego posta. Ale jest 5.55 wiec prosze nie winic mnie za taki
    stan moich przemyslen :P

    Marcin

  • 12. Data: 2004-01-11 09:18:37
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Marcin S. wrote:
> [...]
    > z umowa. No powiedzmy ze rekalmujesz samochod i w zamian dostajesz rower.

    Na pewno jest to niewywiązanie się z umowy gwarncyjnej. Ale czy gwarant
    będzie odpowiadał za niezgodność towaru z umową na podstawie ustawy o
    szczególnych warunkach(..)?

    KG

  • 13. Data: 2004-01-13 03:15:30
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btomr6$15u$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > na lepszy... rzadko spotykane...

    W praktyce owszem. W zapisach umów gwarancyjnych chyba dość często.
    Zresztą tak prawdę mówiąc i w praktyce - Zobacz np. wszelakie dyski twarde
    a i to całe dvd-rw pioniera (chyba nie mylę wątków) to też taki przypadek.
    Rok czasu to więcej niż trzeba aby na rynek wszedł nowy "zastępujący"
    model a teoretycznie jest on z reguły lepszy bo jeśli nie to po kiego kija
    miałby zastępować stary?

    > A więc nie za bardzo mogę się zgodzić z powyższym. Jeśli gwarantem nie
    > jest sprzedawca, to realizacja uprawnień z gwarancji może odbyć się w
    > ogóle bez jego wiedzy. Ewentualna wymiana jest realizacją umowy gwarant

    A ta wiedza jest warunkiem koniecznym? A jak naprawa idzie ustawowym
    trybem reklamacyjnym to sprzedawca wie coś np. o umowie serwisu z
    jego podwykonawcami?

> [...]
    > jakie są tego skutki. I czy np. gwarant, który dostarczy nam nową rzecz
    > będzie odpowiadał za jej niezgodność z umową?

    MZ sprzedawca powinien odpowiadać za niezgodność w zakresie przewidzianym
    umową k-s czyli nowy model ale cechy te same. Ale też przy bardziej
    skomplikowanych zabawkach w stylu płyty głównej, zapewne znajdzie się
    kilka cech rozbieżnych in minus (gdzie indziej będzie lepiej). I co wtedy
    to faktycznie nie wiem. Z drugiej strony, rozsądek podpowiada że skoro
    kupujący zaakceptował warunki danej naprawy gwarancyjnej to nie powinien
    mieć dalszych roszczeń z tytułu ich skutków w stosunku do sprzedawcy.
    Myślę, że temu poniekąd służyła praktyka aby daną usterkę (powtarzającą
    się) naprawiać tylko w jednym trybie reklamacyjnym.

    --
    Marcin