eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja po wymianie sprzętu › Re: Gwarancja po wymianie sprzętu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja po wymianie sprzętu
    Date: Tue, 13 Jan 2004 11:15:30 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 44
    Message-ID: <i...@z...router>
    References: <iqDKb.430857$dt3.347312@news.chello.at> <btf120$n21$2@inews.gazeta.pl>
    <NXDKb.431384$dt3.277799@news.chello.at> <btfdbr$1tb$1@news.onet.pl>
    <o...@z...router> <btha27$33a$1@inews.gazeta.pl>
    <g...@z...router> <btomr6$15u$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm51.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1073964604 21891 218.186.227.51 (13 Jan 2004 03:30:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 13 Jan 2004 03:30:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:187197
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <btomr6$15u$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
    > Marcin Debowski wrote:
    >> Chyba z reguly wlasnie przewiduje wymiane na model taki sam, rownowazny,
    >> lub lepszy?
    >
    > na lepszy... rzadko spotykane...

    W praktyce owszem. W zapisach umów gwarancyjnych chyba dość często.
    Zresztą tak prawdę mówiąc i w praktyce - Zobacz np. wszelakie dyski twarde
    a i to całe dvd-rw pioniera (chyba nie mylę wątków) to też taki przypadek.
    Rok czasu to więcej niż trzeba aby na rynek wszedł nowy "zastępujący"
    model a teoretycznie jest on z reguły lepszy bo jeśli nie to po kiego kija
    miałby zastępować stary?

    >> No a skoro przyjąć że wchodzi w tą umowę, to jej
    >> wymiana jest jak wymiana wadliwego elemntu bez wpływu na istnienie samej
    >> umowy k-s.
    >
    > A więc nie za bardzo mogę się zgodzić z powyższym. Jeśli gwarantem nie
    > jest sprzedawca, to realizacja uprawnień z gwarancji może odbyć się w
    > ogóle bez jego wiedzy. Ewentualna wymiana jest realizacją umowy gwarant

    A ta wiedza jest warunkiem koniecznym? A jak naprawa idzie ustawowym
    trybem reklamacyjnym to sprzedawca wie coś np. o umowie serwisu z
    jego podwykonawcami?

    > - nabywca. Jeśli po uzgodnieniach dostajemy coś innego, niż przewidywała
    > to gwarancja, to trudno powiedzieć co tak właściwie się odbyło, a raczej
    > jakie są tego skutki. I czy np. gwarant, który dostarczy nam nową rzecz
    > będzie odpowiadał za jej niezgodność z umową?

    MZ sprzedawca powinien odpowiadać za niezgodność w zakresie przewidzianym
    umową k-s czyli nowy model ale cechy te same. Ale też przy bardziej
    skomplikowanych zabawkach w stylu płyty głównej, zapewne znajdzie się
    kilka cech rozbieżnych in minus (gdzie indziej będzie lepiej). I co wtedy
    to faktycznie nie wiem. Z drugiej strony, rozsądek podpowiada że skoro
    kupujący zaakceptował warunki danej naprawy gwarancyjnej to nie powinien
    mieć dalszych roszczeń z tytułu ich skutków w stosunku do sprzedawcy.
    Myślę, że temu poniekąd służyła praktyka aby daną usterkę (powtarzającą
    się) naprawiać tylko w jednym trybie reklamacyjnym.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1